Az oldal semmilyen felelősséget nem vállal a hozzászólásokért!

Üdv, Vendég

TÉMA: Repülők

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 aug. 12 15:34 #38350

  • Gipszj
Hajcihő írta:
Zeki írta:
Igen Hajcihő, mesélj légy szíves!
Én is Tokióra emlékszek, mint a napalm első bevetése. Azt tudom, hogy a második világháború végén már létezett.


Ha lesz rá időm, megteszem.

Addig is, ízelítőnek: Spitfire Mk V, Bf 109 G6, Mustang P-51D, Thunderbolt P-47N, Fi 156 Storch, stb.

És: Még volt módom első- és második világháborús pilótákkal beszélgetnem!
Mi több, modellezni egy első világháborús pilóta tanított, és ő vitt ki először a pesthidekúti reptérre, és - a papám hozzájárulása mellett - vele repültem először (vítorlázógépen)!

Úgy vélem, ez marha nagy mázli!


A pesthidegkúti repülőtér alatt a hármashatárhegyi repülőteret kell érteni?
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 aug. 12 15:34 #38351

Roland írta:
Tudtátok, hogy a 2. Világháború után Izrael légiereje módosított Messerschmitt Bf 109G-14-eseket állított hadrendbe,?


Igen, Csehszlovák gyártmányúakat.<br><br>Szerkesztette: Hajcihő, Időpont: 2010-08-12 17:35
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 aug. 12 15:35 #38352

  • Gipszj
Hajcihő írta:
Zeki írta:
Igen Hajcihő, mesélj légy szíves!
Én is Tokióra emlékszek, mint a napalm első bevetése. Azt tudom, hogy a második világháború végén már létezett.


Ha lesz rá időm, megteszem.

Addig is, ízelítőnek: Spitfire Mk V, Bf 109 G6, Mustang P-51D, Thunderbolt P-47N, Fi 156 Storch, stb.

És: Még volt módom első- és második világháborús pilótákkal beszélgetnem!
Mi több, modellezni egy első világháborús pilóta tanított, és ő vitt ki először a pesthidekúti reptérre, és - a papám hozzájárulása mellett - vele repültem először (vítorlázógépen)!

Úgy vélem, ez marha nagy mázli!


A pesthidegkúti repülőtér alatt a hármashatárhegyi repülőteret kell érteni?
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 aug. 12 15:36 #38353

Gipszj írta:
Hajcihő írta:
Zeki írta:
Igen Hajcihő, mesélj légy szíves!
Én is Tokióra emlékszek, mint a napalm első bevetése. Azt tudom, hogy a második világháború végén már létezett.


Ha lesz rá időm, megteszem.

Addig is, ízelítőnek: Spitfire Mk V, Bf 109 G6, Mustang P-51D, Thunderbolt P-47N, Fi 156 Storch, stb.

És: Még volt módom első- és második világháborús pilótákkal beszélgetnem!
Mi több, modellezni egy első világháborús pilóta tanított, és ő vitt ki először a pesthidekúti reptérre, és - a papám hozzájárulása mellett - vele repültem először (vítorlázógépen)!

Úgy vélem, ez marha nagy mázli!


A pesthidegkúti repülőtér alatt a hármashatárhegyi repülőteret kell érteni?


Nem. A pesthidegkúti alatta van.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 aug. 12 15:38 #38354

  • Roland
Hajcihő írta:
Roland írta:
Tudtátok, hogy a 2. Világháború után Izrael légiereje módosított Messerschmitt Bf 109G-14-eseket állított hadrendbe,?


Igen, Csehszlovák gyártmányúakat.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Szerkesztette: Hajcihő, Időpont: 2010-08-12 17:35


Szépen lecsaptak a modern technológiára.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 aug. 12 15:39 #38356

  • Gipszj
Roland írta:
Tudtátok, hogy a 2. Világháború után Izrael légiereje módosított Messerschmitt Bf 109G-14-eseket állított hadrendbe,?

Igen, Junkers motorral és sróffal, AVIA S-199 néven egy és CS-199 néven kétüléses gépek voltak, nem váltak be.
Mezek néven ismertek ami öszvért jelent, egyesek szerint a nem összeillő szerkezet, mások szerint a kiszámíthatatlan viselkedés miatt.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 aug. 12 15:41 #38357

Roland írta:
Hajcihő írta:
Roland írta:
Tudtátok, hogy a 2. Világháború után Izrael légiereje módosított Messerschmitt Bf 109G-14-eseket állított hadrendbe,?


Igen, Csehszlovák gyártmányúakat.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Szerkesztette: Hajcihő, Időpont: 2010-08-12 17:35


Szépen lecsaptak a modern technológiára.


Majdnem. Eleinte ehhez lehetett hozzáférni a piacon.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 aug. 12 15:44 #38360

  • Roland
Hajcihő írta:
Roland írta:
Hajcihő írta:
Roland írta:
Tudtátok, hogy a 2. Világháború után Izrael légiereje módosított Messerschmitt Bf 109G-14-eseket állított hadrendbe,?


Igen, Csehszlovák gyártmányúakat.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Szerkesztette: Hajcihő, Időpont: 2010-08-12 17:35


Szépen lecsaptak a modern technológiára.


Majdnem. Eleinte ehhez lehetett hozzáférni a piacon.


Igen, de lényegében tekintve a hajdani Német fegyverek mellett döntöttek, nem pedig a \&quot;győzelem fegyverei\&quot; mellett.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 aug. 12 15:48 #38362

  • Gipszj
Roland írta:
Hajcihő írta:
Roland írta:
Hajcihő írta:
Roland írta:
Tudtátok, hogy a 2. Világháború után Izrael légiereje módosított Messerschmitt Bf 109G-14-eseket állított hadrendbe,?


Igen, Csehszlovák gyártmányúakat.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Szerkesztette: Hajcihő, Időpont: 2010-08-12 17:35


Szépen lecsaptak a modern technológiára.


Majdnem. Eleinte ehhez lehetett hozzáférni a piacon.


Igen, de lényegében tekintve a hajdani Német fegyverek mellett döntöttek, nem pedig a \&quot;győzelem fegyverei\&quot; mellett.

Amint lehetett lecserélték őket Spitre és Mustangra.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 aug. 12 15:52 #38363

  • Roland
Gipszj írta:
Roland írta:
Hajcihő írta:
Roland írta:
Hajcihő írta:
Roland írta:
Tudtátok, hogy a 2. Világháború után Izrael légiereje módosított Messerschmitt Bf 109G-14-eseket állított hadrendbe,?


Igen, Csehszlovák gyártmányúakat.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Szerkesztette: Hajcihő, Időpont: 2010-08-12 17:35


Szépen lecsaptak a modern technológiára.


Majdnem. Eleinte ehhez lehetett hozzáférni a piacon.


Igen, de lényegében tekintve a hajdani Német fegyverek mellett döntöttek, nem pedig a \&quot;győzelem fegyverei\&quot; mellett.

Amint lehetett lecserélték őket Spitre és Mustangra.


Nem elképzelhetetlen, de akkor sem Ratákat vásároltak.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 aug. 12 15:56 #38364

  • Zeki
Mentek az olcsóra, mert amiből sok volt az olcsó volt. Remélem valamelyest valós nézőpont.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 aug. 12 16:00 #38366

  • Roland
Zeki írta:
Mentek az olcsóra, mert amiből sok volt az olcsó volt. Remélem valamelyest valós nézőpont.


Igen, de még mennyire!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 aug. 12 16:30 #38373

Hajcihő írta:
Luger írta:
jaj olyat mondtak a tvében sírtam volna legszívesebben azt mondták hogy a csendes-óceáni csata az pulykavadászat volt mert az elavult zero repülők nem volt ellenfelei a modern amerikai repülőknek .....&lt;br&gt;&lt;br&gt;Szerkesztette: Luger, Időpont: 2010-08-12 10:17


Hááát..., a TV \&quot;ismeretterjesztő\&quot; csatornái adásai miatt én is el szoktam használni egy-egy 100-as papírzsebkendő csomagot, amilyen baromságokat mondanak a magyar szinkronban, ezért aztán - hogy ne idegesítsem magam - a nyelvválasztón átkapcsolok az angolra, ott sokkal megnyugtatóbb a szöveg, bár - túl sűrűn - ott is felszínes.

Ami pedig a \&quot;pulykavadászatot\&quot; illeti, nos addigra valóban előállt az amerikai légifölény.
És bizony, addigra a Zero-k elavultak, mert - többek között - nem volt páncélvédelmük, és - addigra - alulmotorizálttá is váltak a Wildcat-eket felváltó Hellcat-ekkel szemben.

Ez persze önmagában nem lett volna elég, de a lokátorirányításon alapuló teljes fegyverzetrendszer, az egyre több jól kiképzett pilóta, szemben a japánok már nem pótolható veszteségével, 1944. június 19-én a \&quot;Mariana-szigeteki nagy pulykavadászat\&quot; valóban megtörtént.

A japánok 326 gépet indítottak az amerikai hajóhad elpusztítására, ebből 219-et lőttek le az amerikaiak, ha jól emlékszem, mindössze 22-23 gép saját veszteség mellett, és a megmenekült gépek jó fele is sérült volt.
Ezekből pedig a csata végére (augusztus 10.) mindössze 35 maradt meg!
Azért ez - enyhén szólva - döntő veszteség és vereség. Közel 90%-os!

Szóval a \&quot;nagy pulykavadászat\&quot; az létező dolog volt, mi több, azért lehetett ennyire eredményes, mert az amerikai gépek, és azok fegyverrendszerben történt alkalmazása, 1944-re ilyen mértékben múlta felül a japánok műszaki és személyi feltételeit.

A TV-adásokra visszatérve: Egészen egyszerűen nem érhető el a különböző ismeretterjesztő csatornák vezetősége, pedig többször próbáltam elérni őket, hogy segítséget ajánljak fel a magyar fordítások lektorálásához, mivel olyanok fordítanak katonai témájú dolgokat, akik még csak nem is ugatják a szakmát, de egészen egyszerűen elérhetetlenek.
Úgy vélem, hogy létezik egy magyar, TV-ből élő csoportocska, akik anyagi megfontolásból a legszarabb fordítókkal dolgoztatnak, és magasról tesznek a műsor minőségére, csak azzal foglalkoznak, hogy bezsebelhessék a fordításért járó pénz nagyobbik részét.

Én is tapasztaltam hogy egy amerikai ezredest tábornoknak fordítottak azt hittem sírva fakadok.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 aug. 12 16:45 #38375

  • Gipszj
Hajcihő írta:
Gipszj írta:
Hajcihő írta:
Zeki írta:
Igen Hajcihő, mesélj légy szíves!
Én is Tokióra emlékszek, mint a napalm első bevetése. Azt tudom, hogy a második világháború végén már létezett.


Ha lesz rá időm, megteszem.

Addig is, ízelítőnek: Spitfire Mk V, Bf 109 G6, Mustang P-51D, Thunderbolt P-47N, Fi 156 Storch, stb.

És: Még volt módom első- és második világháborús pilótákkal beszélgetnem!
Mi több, modellezni egy első világháborús pilóta tanított, és ő vitt ki először a pesthidekúti reptérre, és - a papám hozzájárulása mellett - vele repültem először (vítorlázógépen)!

Úgy vélem, ez marha nagy mázli!


A pesthidegkúti repülőtér alatt a hármashatárhegyi repülőteret kell érteni?


Nem. A pesthidegkúti alatta van.

Hármashatárhegyen legalább három repülőtér volt/van. Volt egy fönn a hegytetőn ahonnan csúzliztak, de ez már régen nem üzemel.
2 volt/van lejebb, a Vöröskővár két oldalán, ezek is Hármashatárhegy néven futottak. A Vöröskővár fölső oldalán lévő volt a Postás rep.tér, az alsó pedig a Könnyűipari Minisztériumé. Ez üzemel most is tudtommal. Ez is Hármashatárhegyi néven szerepelt.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 aug. 12 16:58 #38378

  • HunBütyök
Roland írta:
Hajcihő írta:
Roland írta:
Tudtátok, hogy a 2. Világháború után Izrael légiereje módosított Messerschmitt Bf 109G-14-eseket állított hadrendbe,?


Igen, Csehszlovák gyártmányúakat.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Szerkesztette: Hajcihő, Időpont: 2010-08-12 17:35


Szépen lecsaptak a modern technológiára.


Ne csak német gépeket állítottak hadrendbe, hanem pl. P-51-eseket is.
Téma zárolva.
Az oldal megjelenítéséhez szükséges idő: 0.36 másodperc
Joomla templates by a4joomla