Az oldal semmilyen felelősséget nem vállal a hozzászólásokért!

Üdv, Vendég

TÉMA: Repülők

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 aug. 12 17:18 #38380

  • Gipszj
Gipszj írta:
Roland írta:
Tudtátok, hogy a 2. Világháború után Izrael légiereje módosított Messerschmitt Bf 109G-14-eseket állított hadrendbe,?

Igen, Junkers motorral és sróffal, AVIA S-199 néven egy és CS-199 néven kétüléses gépek voltak, nem váltak be.
Mezek néven ismertek ami öszvért jelent, egyesek szerint a nem összeillő szerkezet, mások szerint a kiszámíthatatlan viselkedés miatt.

Az eredeti Messer AVIA S-99 néven futott, ebből 20 db készült, azután elfogyott az eredeti motor, ezért került beléjük Junkers motor.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 aug. 12 17:51 #38389

  • Roland
HunBütyök írta:
Roland írta:
Hajcihő írta:
Roland írta:
Tudtátok, hogy a 2. Világháború után Izrael légiereje módosított Messerschmitt Bf 109G-14-eseket állított hadrendbe,?


Igen, Csehszlovák gyártmányúakat.<br><br>Szerkesztette: Hajcihő, Időpont: 2010-08-12 17:35


Szépen lecsaptak a modern technológiára.


Ne csak német gépeket állítottak hadrendbe, hanem pl. P-51-eseket is.


Tehát a legsikeresebbeket.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 aug. 12 18:16 #38393

  • Gipszj
Hajcihő írta:
Zeki írta:
Igen Hajcihő, mesélj légy szíves!
Én is Tokióra emlékszek, mint a napalm első bevetése. Azt tudom, hogy a második világháború végén már létezett.


Ha lesz rá időm, megteszem.

Addig is, ízelítőnek: Spitfire Mk V, Bf 109 G6, Mustang P-51D, Thunderbolt P-47N, Fi 156 Storch, stb.

És: Még volt módom első- és második világháborús pilótákkal beszélgetnem!
Mi több, modellezni egy első világháborús pilóta tanított, és ő vitt ki először a pesthidekúti reptérre, és - a papám hozzájárulása mellett - vele repültem először (vítorlázógépen)!

Úgy vélem, ez marha nagy mázli!


Ha nem titok, érdekelne ki volt az, hátha ismerem.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 aug. 12 18:18 #38394

  • Roland
Gipszj írta:
Hajcihő írta:
Zeki írta:
Igen Hajcihő, mesélj légy szíves!
Én is Tokióra emlékszek, mint a napalm első bevetése. Azt tudom, hogy a második világháború végén már létezett.


Ha lesz rá időm, megteszem.

Addig is, ízelítőnek: Spitfire Mk V, Bf 109 G6, Mustang P-51D, Thunderbolt P-47N, Fi 156 Storch, stb.

És: Még volt módom első- és második világháborús pilótákkal beszélgetnem!
Mi több, modellezni egy első világháborús pilóta tanított, és ő vitt ki először a pesthidekúti reptérre, és - a papám hozzájárulása mellett - vele repültem először (vítorlázógépen)!

Úgy vélem, ez marha nagy mázli!


Ha nem titok, érdekelne ki volt az, hátha ismerem.


Már mint személyesen?
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 aug. 12 18:22 #38395

  • Gipszj
Minden légcsavaros repülőgépnél -nemcsak a Zerónál- különbség van a bal és jobb fordulóban való viselkedésben. Ez a légcsavar precessziója miatt van, forgásiránytól függően az oldalkormányt kisebb-nagyobb mértékben be kell lépni repülés közben valamelyik irányban a légcsavar forgásirányától függően. Sok repülőgépnél a függőleges vezérsík szöget zár be a repülőgép hossztengelyével, 1-3 fok a szokásos.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 aug. 12 18:23 #38396

  • Gipszj
Minden légcsavaros repülőgépnél -nemcsak a Zerónál- különbség van a bal és jobb fordulóban való viselkedésben. Ez a légcsavar precessziója miatt van, forgásiránytól függően az oldalkormányt kisebb-nagyobb mértékben be kell lépni repülés közben valamelyik irányban a légcsavar forgásirányától függően. Sok repülőgépnél a függőleges vezérsík szöget zár be a repülőgép hossztengelyével, 1-3 fok a szokásos.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 aug. 12 18:26 #38397

  • HunBütyök
Miért, szerinted miket állítottak volna hadrendbe? Politikailag csakis amerikai dolgok jöhettek számítésba, mivel a brit-izraeli viszony kezdetben nem volt valami fényes. Később már a dolgok békésebbek lettek, és vásároltak angol dolgokat is. De 1948-ban amikor az első izraeli terrorkülönítmények kivívták függetlenségüket, zömében Sherman-eket kaptak (kései változatokat, amiket később méginkább feltubóztak, és zseniális hidegháborős harckocsivá vált.), illetve M47-et.

A vesztes hadsereg járműveit szovjet és akár nyugati szövetséges hadizsákmányból az arab államok vették meg vag yéppen kaptak ajándékba. Pl. 1967-be a Szír Stugokat és Panzer IV-eseket lőttek halomra a brit Centurionok és M60-asok. De pl. Izraelnek onnan volt Panzer IV-es konzervdoboza (ekkor már kb konzervdoboz státuszba került át), hogy zsákmányolták Jordániától vagy Szíriától, pontosan nem tudom melyiktől.

Szovjet fegyvereket amúgy 1945-után Egyiptom is kapott dögivel, pl. Su-100ast és IS-3-ast. Izrael az amcsik bábja volt, az arabok meg a szovjeteké. De szerintem a közel keleti dolgokat mások jobban ismerik a fórumon lévők közül.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 aug. 12 18:28 #38399

  • Roland
Gipszj írta:
Minden légcsavaros repülőgépnél -nemcsak a Zerónál- különbség van a bal és jobb fordulóban való viselkedésben. Ez a légcsavar precessziója miatt van, forgásiránytól függően az oldalkormányt kisebb-nagyobb mértékben be kell lépni repülés közben valamelyik irányban a légcsavar forgásirányától függően. Sok repülőgépnél a függőleges vezérsík szöget zár be a repülőgép hossztengelyével, 1-3 fok a szokásos.


Ez valamelyest logikus és gondolom ez repülőgépenként eltérő.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 aug. 12 18:43 #38400

  • Gipszj
Hogy ez mennyire így van azt saját szememmel láttam, Budaörsön nekifutás közben egy növendék elrontotta az ütemet, mintha orrba rúgták volna a repülőgépet úgy fordult a hangár felé, alig tudtak megállni előtte.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 aug. 12 18:44 #38401

  • Gipszj
Roland írta:
Gipszj írta:
Hajcihő írta:
Zeki írta:
Igen Hajcihő, mesélj légy szíves!
Én is Tokióra emlékszek, mint a napalm első bevetése. Azt tudom, hogy a második világháború végén már létezett.


Ha lesz rá időm, megteszem.

Addig is, ízelítőnek: Spitfire Mk V, Bf 109 G6, Mustang P-51D, Thunderbolt P-47N, Fi 156 Storch, stb.

És: Még volt módom első- és második világháborús pilótákkal beszélgetnem!
Mi több, modellezni egy első világháborús pilóta tanított, és ő vitt ki először a pesthidekúti reptérre, és - a papám hozzájárulása mellett - vele repültem először (vítorlázógépen)!

Úgy vélem, ez marha nagy mázli!


Ha nem titok, érdekelne ki volt az, hátha ismerem.


Már mint személyesen?

Nem lehetetlen, a tippem Monori Kovács Jenő.<br><br>Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2010-08-12 20:47
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 aug. 14 10:39 #38541

Gipszj írta:
Minden légcsavaros repülőgépnél -nemcsak a Zerónál- különbség van a bal és jobb fordulóban való viselkedésben. Ez a légcsavar precessziója miatt van, forgásiránytól függően az oldalkormányt kisebb-nagyobb mértékben be kell lépni repülés közben valamelyik irányban a légcsavar forgásirányától függően. Sok repülőgépnél a függőleges vezérsík szöget zár be a repülőgép hossztengelyével, 1-3 fok a szokásos.


Ez természetesen igaz. (A fizika, az fizika.) A Zerok esetében azonban - éppen a gép könnyű felépítése, és az ehhez képest nagy teljesítményű hajtómű okán (micsoda atavizmus, hogy ennek ellenére alulmotorizált volt!) - a percepciós hatást kevésbé lehetett kivédeni, mint a nagyobb tömegű gépeknél, ezért aztán a Zero különösen rosszul viselkedett jobbfordulóban.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 aug. 14 10:42 #38542

Gipszj írta:
Roland írta:
Gipszj írta:
Hajcihő írta:
Zeki írta:
Igen Hajcihő, mesélj légy szíves!
Én is Tokióra emlékszek, mint a napalm első bevetése. Azt tudom, hogy a második világháború végén már létezett.


Ha lesz rá időm, megteszem.

Addig is, ízelítőnek: Spitfire Mk V, Bf 109 G6, Mustang P-51D, Thunderbolt P-47N, Fi 156 Storch, stb.

És: Még volt módom első- és második világháborús pilótákkal beszélgetnem!
Mi több, modellezni egy első világháborús pilóta tanított, és ő vitt ki először a pesthidekúti reptérre, és - a papám hozzájárulása mellett - vele repültem először (vítorlázógépen)!

Úgy vélem, ez marha nagy mázli!


Ha nem titok, érdekelne ki volt az, hátha ismerem.


Már mint személyesen?

Nem lehetetlen, a tippem Monori Kovács Jenő.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2010-08-12 20:47


Nem. Molnár János őrmester
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 aug. 14 11:23 #38548

  • Roland
Hát nem csodálatos? Heinkel He 162: A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.<br><br>Szerkesztette: Roland, Időpont: 2010-08-14 13:24
Csatolmányok:
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 aug. 14 11:28 #38550

Roland írta:
Hát nem csodálatos? Heinkel He 162: A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Szerkesztette: Roland, Időpont: 2010-08-14 13:24


Mint ötlet igen. \&quot;Csak\&quot; kiforratlan volt.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 aug. 14 11:28 #38551

Roland írta:
Hát nem csodálatos? Heinkel He 162:


Nem látszik a kép egyrészt, másrészt a Heinkel 162 minden volt csak nem csodálatos.

Például a kabinbelső:

A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.

Egy normál repülőgépben ennyi műszer van, ami a Volksjägerben volt az édeskevés.

A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.
Téma zárolva.
Az oldal megjelenítéséhez szükséges idő: 0.19 másodperc
Joomla templates by a4joomla