Az oldal semmilyen felelősséget nem vállal a hozzászólásokért!

Üdv, Vendég

TÉMA: Repülők

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 aug. 14 11:30 #38552

  • Roland
Jagdpanther írta:
Roland írta:
Hát nem csodálatos? Heinkel He 162:


Nem látszik a kép egyrészt, másrészt a Heinkel 162 minden volt csak nem csodálatos.

Például a kabinbelső:

A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.

Egy normál repülőgépben ennyi műszer van, ami a Volksjägerben volt az édeskevés.

A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.


A maga módján akkor is csodálatos. Te talán 45-ben egy rakás szemétből többet tudtál volna összehozni?
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 aug. 14 12:10 #38557

Roland írta:
Jagdpanther írta:
Roland írta:
Hát nem csodálatos? Heinkel He 162:


Nem látszik a kép egyrészt, másrészt a Heinkel 162 minden volt csak nem csodálatos.

Például a kabinbelső:

A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.

Egy normál repülőgépben ennyi műszer van, ami a Volksjägerben volt az édeskevés.

A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.


A maga módján akkor is csodálatos. Te talán 45-ben egy rakás szemétből többet tudtál volna összehozni?


Érdekes, hogy te mennyire csodálod ezt a \'\'rakás szemetet\'\' , akkor mégse volt olyan jó, nem?
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 aug. 14 12:30 #38562

  • Roland
UsDie írta:
Roland írta:
Jagdpanther írta:
Roland írta:
Hát nem csodálatos? Heinkel He 162:


Nem látszik a kép egyrészt, másrészt a Heinkel 162 minden volt csak nem csodálatos.

Például a kabinbelső:

A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.

Egy normál repülőgépben ennyi műszer van, ami a Volksjägerben volt az édeskevés.

A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.


A maga módján akkor is csodálatos. Te talán 45-ben egy rakás szemétből többet tudtál volna összehozni?


Érdekes, hogy te mennyire csodálod ezt a \'\'rakás szemetet\'\' , akkor mégse volt olyan jó, nem?


Hát, én egyeltalán nem a repülőre mondtam, hogy \"rakás szemét\", hanem az alapanyagaira, amiben úgy vélem, nem tévedek.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 aug. 14 12:32 #38564

  • Gipszj
A \"Volksjager\"-nél ránézésre gyanús, hogy a hajtómő tolóerejének a vektora, a gép ellenállásának a középpontja és a tömegközéppont között jelentős távolság lehetett. Ez, ha igaz, akkor minden gázadásnál és gázelvételnél a gépet a kereszt-tengelye körül forgatni akarta. Magyarul hosszirányban föl-le bukdácsolt. Leszállásnál kimondottan egészségtelen.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 aug. 14 12:33 #38565

  • Roland
Szintén aranyos szerkezet a B5N2: A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.
Csatolmányok:
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 aug. 14 12:37 #38566

  • Roland
Gipszj írta:
A \"Volksjager\"-nél ránézésre gyanús, hogy a hajtómő tolóerejének a vektora, a gép ellenállásának a középpontja és a tömegközéppont között jelentős távolság lehetett. Ez, ha igaz, akkor minden gázadásnál és gázelvételnél a gépet a kereszt-tengelye körül forgatni akarta. Magyarul hosszirányban föl-le bukdácsolt. Leszállásnál kimondottan egészségtelen.


Érdekes, én még soha nem hallottam, hogy irányítási problémák léptek volna fel ennél a típusnál (ettől még természetesen lehetett, és te is logikus magyarázatot adtál rá), de meglátásom szerint a Német mérnökök kiküszöbölték az esetleges problémákat.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 aug. 14 12:49 #38567

  • Gipszj
Az biztos, hogy azért ezt a nevet kapta, mert arra szánták, hogy nagyon gyorsan mindenkit meg lehessen tanítani a vezetésére. Ugyanakkor elég hamar fölhagytak a gép berepülésével mint nem túl sikeres szerkezettel. Hogy udvarias legyek. Az akkori sugárhajtóművek sem voltak túl jók, de ez nem volt kizáró ok sem a Me-262-nél sem a az Ar-234-nél. Mi marad? Logikusan, hogy nehezen vezethető volt. Beismerem, hogy olyat sehol sem láttam leírva, hogy az lett volna a baja, de más indoklást sem láttam.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 aug. 14 12:51 #38568

  • Gipszj
Az biztos, hogy azért ezt a nevet kapta, mert arra szánták, hogy nagyon gyorsan mindenkit meg lehessen tanítani a vezetésére. Ugyanakkor elég hamar fölhagytak a gép berepülésével mint nem túl sikeres szerkezettel. Hogy udvarias legyek. Az akkori sugárhajtóművek sem voltak túl jók, de ez nem volt kizáró ok sem a Me-262-nél sem a az Ar-234-nél. Mi marad? Logikusan, hogy nehezen vezethető volt. Beismerem, hogy olyat sehol sem láttam leírva, hogy az lett volna a baja, de más indoklást sem láttam.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 aug. 14 12:55 #38570

  • Roland
Gipszj írta:
Az biztos, hogy azért ezt a nevet kapta, mert arra szánták, hogy nagyon gyorsan mindenkit meg lehessen tanítani a vezetésére. Ugyanakkor elég hamar fölhagytak a gép berepülésével mint nem túl sikeres szerkezettel. Hogy udvarias legyek. Az akkori sugárhajtóművek sem voltak túl jók, de ez nem volt kizáró ok sem a Me-262-nél sem a az Ar-234-nél. Mi marad? Logikusan, hogy nehezen vezethető volt. Beismerem, hogy olyat sehol sem láttam leírva, hogy az lett volna a baja, de más indoklást sem láttam.


Elképzelhető, esetleg, szerintem a berepülés felhagyásához az is hozzájárult, hogy ígéretesebb szerkezetek is akadtak.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 aug. 14 12:55 #38571

  • Gipszj
Hajcihő írta:
Gipszj írta:
Roland írta:
Gipszj írta:
Hajcihő írta:
Zeki írta:
Igen Hajcihő, mesélj légy szíves!
Én is Tokióra emlékszek, mint a napalm első bevetése. Azt tudom, hogy a második világháború végén már létezett.


Ha lesz rá időm, megteszem.

Addig is, ízelítőnek: Spitfire Mk V, Bf 109 G6, Mustang P-51D, Thunderbolt P-47N, Fi 156 Storch, stb.

És: Még volt módom első- és második világháborús pilótákkal beszélgetnem!
Mi több, modellezni egy első világháborús pilóta tanított, és ő vitt ki először a pesthidekúti reptérre, és - a papám hozzájárulása mellett - vele repültem először (vítorlázógépen)!

Úgy vélem, ez marha nagy mázli!


Ha nem titok, érdekelne ki volt az, hátha ismerem.


Már mint személyesen?

Nem lehetetlen, a tippem Monori Kovács Jenő.<br><br>Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2010-08-12 20:47


Nem. Molnár János őrmester


Őt személyesen nem ismer(t)em, csak olvastam róla.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 aug. 14 13:10 #38572

Roland írta:
Gipszj írta:
Az biztos, hogy azért ezt a nevet kapta, mert arra szánták, hogy nagyon gyorsan mindenkit meg lehessen tanítani a vezetésére. Ugyanakkor elég hamar fölhagytak a gép berepülésével mint nem túl sikeres szerkezettel. Hogy udvarias legyek. Az akkori sugárhajtóművek sem voltak túl jók, de ez nem volt kizáró ok sem a Me-262-nél sem a az Ar-234-nél. Mi marad? Logikusan, hogy nehezen vezethető volt. Beismerem, hogy olyat sehol sem láttam leírva, hogy az lett volna a baja, de más indoklást sem láttam.


Elképzelhető, esetleg, szerintem a berepülés felhagyásához az is hozzájárult, hogy ígéretesebb szerkezetek is akadtak.


A legtöbb gépet amit legyártottak sose vetették be mert nem volt elég üzemanyaga a német hadseregnek . Egyébként én is azt olvastam hogy nehéz volt a repülés ezzel a géppel.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 aug. 14 13:55 #38575

Gipszj írta:
Hajcihő írta:
Gipszj írta:
Roland írta:
Gipszj írta:
Hajcihő írta:
Zeki írta:
Igen Hajcihő, mesélj légy szíves!
Én is Tokióra emlékszek, mint a napalm első bevetése. Azt tudom, hogy a második világháború végén már létezett.


Ha lesz rá időm, megteszem.

Addig is, ízelítőnek: Spitfire Mk V, Bf 109 G6, Mustang P-51D, Thunderbolt P-47N, Fi 156 Storch, stb.

És: Még volt módom első- és második világháborús pilótákkal beszélgetnem!
Mi több, modellezni egy első világháborús pilóta tanított, és ő vitt ki először a pesthidekúti reptérre, és - a papám hozzájárulása mellett - vele repültem először (vítorlázógépen)!

Úgy vélem, ez marha nagy mázli!


Ha nem titok, érdekelne ki volt az, hátha ismerem.


Már mint személyesen?

Nem lehetetlen, a tippem Monori Kovács Jenő.<br><br>Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2010-08-12 20:47


Nem. Molnár János őrmester


Őt személyesen nem ismer(t)em, csak olvastam róla.


Jó fej volt.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 aug. 14 14:01 #38576

Gipszj írta:
Az biztos, hogy azért ezt a nevet kapta, mert arra szánták, hogy nagyon gyorsan mindenkit meg lehessen tanítani a vezetésére. Ugyanakkor elég hamar fölhagytak a gép berepülésével mint nem túl sikeres szerkezettel. Hogy udvarias legyek. Az akkori sugárhajtóművek sem voltak túl jók, de ez nem volt kizáró ok sem a Me-262-nél sem a az Ar-234-nél. Mi marad? Logikusan, hogy nehezen vezethető volt. Beismerem, hogy olyat sehol sem láttam leírva, hogy az lett volna a baja, de más indoklást sem láttam.


Nem csak a logikád helytálló, hanem a technikai ismereteid is. És - bizony - több feljegyzés is fennmaradt róla, hogy nehezen repülhető volt.
Még az alapos ismeretekkel rendelkező berepülőpilóták is megszenvedtek vele, és fel-, és leszállásnál egyaránt odaverték a gépet.
Természetesen ez kiküszöbölhető lett volna, de már nem volt idő a típushibák korrekciójára.

A háborút követően 14 repképes példány került a szövetségesek kezére, és jó sok alkatrész is. Így természetes, hogy azonnal ki akarták próbálni.
A berepülőpilótáikra a frász rájött a Salamander makrancossága okán!
Erről is fennmaradt egy csomó eredeti dokumentum és visszaemlékezés.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 aug. 15 11:02 #38732

  • Atek72
Érdekes volt a leírás erről az óriásról. Eddig nem is hallottam erről a géptípusukról.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 aug. 15 11:17 #38736

  • Gipszj
Atek72 írta:
Érdekes volt a leírás erről az óriásról. Eddig nem is hallottam erről a géptípusukról.

Bocsánat, de nem tudom, hogy melyikről
Téma zárolva.
Az oldal megjelenítéséhez szükséges idő: 0.14 másodperc
Joomla templates by a4joomla