Gipszj írta:
Az biztos, hogy azért ezt a nevet kapta, mert arra szánták, hogy nagyon gyorsan mindenkit meg lehessen tanítani a vezetésére. Ugyanakkor elég hamar fölhagytak a gép berepülésével mint nem túl sikeres szerkezettel. Hogy udvarias legyek. Az akkori sugárhajtóművek sem voltak túl jók, de ez nem volt kizáró ok sem a Me-262-nél sem a az Ar-234-nél. Mi marad? Logikusan, hogy nehezen vezethető volt. Beismerem, hogy olyat sehol sem láttam leírva, hogy az lett volna a baja, de más indoklást sem láttam.
Nem csak a logikád helytálló, hanem a technikai ismereteid is. És - bizony - több feljegyzés is fennmaradt róla, hogy nehezen repülhető volt.
Még az alapos ismeretekkel rendelkező berepülőpilóták is megszenvedtek vele, és fel-, és leszállásnál egyaránt odaverték a gépet.
Természetesen ez kiküszöbölhető lett volna, de már nem volt idő a típushibák korrekciójára.
A háborút követően 14 repképes példány került a szövetségesek kezére, és jó sok alkatrész is. Így természetes, hogy azonnal ki akarták próbálni.
A berepülőpilótáikra a frász rájött a Salamander makrancossága okán!
Erről is fennmaradt egy csomó eredeti dokumentum és visszaemlékezés.