Az oldal semmilyen felelősséget nem vállal a hozzászólásokért!

Üdv, Vendég

TÉMA: Repülők

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 05 04:51 #41356

  • Gipszj
Hajcihő írta:
Gipszj írta:
Bocsánat, de úgy tudom, hogy vadász, vadászbombázó, csatagép változatai voltak, sőt ha nem tévedek még torpedóvető is volt.


Bocsi, de a Focke-Wulf 190 típust eleve vadászgépnek tervezték, az egyik legfontosabb célja az volt, hogy a Bf 109 konstrukciós hibáit küszöböljék ki vele.
Zuhanóféklapot soha nem terveztek hozzá.

A vadászbombázó feladatkör Hitler mániája miatt jelent meg a típusnál, a csatarepülő funkció pedig azért, mert igazán jó csatarepülőgéppel nem rendelkeztek, és, bár a Ju 87-es késői változatai kiváló harckocsielhárítónak minősültek, alacsony sebességük okán túl könnyű prédák voltak. Az Fw 190-eseket (jellemzően a vadászbombázó változatot) viszont viszonylag könnyű volt csatarepülő feladatra átszerelni, némi fenékpáncéllal, és gépágyúkkal.

Én nem írtam, hogy volt zuhanóbombázó változata, kétségkívül vadásznak tervezték, mert a 109-esnek kicsi volt a futómű nyomtávja, a szárnyába eredetileg nem lett volna fegyver stb.
A Stukák utolsó változatai nem sokkal voltak lassabbak mint az Il-2, de sokkal lomhábbak voltak. A szövetségesek írták, hogy elég volt egy kicsit elé lőni és a Stuka belerepült, mert nem tudott hirtelen kifordulni.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 05 14:41 #41399

  • Roland
Gipszj írta:
Hajcihő írta:
Gipszj írta:
Bocsánat, de úgy tudom, hogy vadász, vadászbombázó, csatagép változatai voltak, sőt ha nem tévedek még torpedóvető is volt.


Bocsi, de a Focke-Wulf 190 típust eleve vadászgépnek tervezték, az egyik legfontosabb célja az volt, hogy a Bf 109 konstrukciós hibáit küszöböljék ki vele.
Zuhanóféklapot soha nem terveztek hozzá.

A vadászbombázó feladatkör Hitler mániája miatt jelent meg a típusnál, a csatarepülő funkció pedig azért, mert igazán jó csatarepülőgéppel nem rendelkeztek, és, bár a Ju 87-es késői változatai kiváló harckocsielhárítónak minősültek, alacsony sebességük okán túl könnyű prédák voltak. Az Fw 190-eseket (jellemzően a vadászbombázó változatot) viszont viszonylag könnyű volt csatarepülő feladatra átszerelni, némi fenékpáncéllal, és gépágyúkkal.

Én nem írtam, hogy volt zuhanóbombázó változata, kétségkívül vadásznak tervezték, mert a 109-esnek kicsi volt a futómű nyomtávja, a szárnyába eredetileg nem lett volna fegyver stb.
A Stukák utolsó változatai nem sokkal voltak lassabbak mint az Il-2, de sokkal lomhábbak voltak. A szövetségesek írták, hogy elég volt egy kicsit elé lőni és a Stuka belerepült, mert nem tudott hirtelen kifordulni.


Akkor kegyetlen lomha jószág lehetett. Ebből kifolyólag nyomjelző lövedékkel nem is lehetett nagyon nehéz megtépázni.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 05 15:04 #41403

Roland írta:
Hajcihő írta:
Gipszj írta:
Bocsánat, de úgy tudom, hogy vadász, vadászbombázó, csatagép változatai voltak, sőt ha nem tévedek még torpedóvető is volt.


Bocsi, de a Focke-Wulf 190 típust eleve vadászgépnek tervezték, az egyik legfontosabb célja az volt, hogy a Bf 109 konstrukciós hibáit küszöböljék ki vele.
Zuhanóféklapot soha nem terveztek hozzá.

A vadászbombázó feladatkör Hitler mániája miatt jelent meg a típusnál, a csatarepülő funkció pedig azért, mert igazán jó csatarepülőgéppel nem rendelkeztek, és, bár a Ju 87-es késői változatai kiváló harckocsielhárítónak minősültek, alacsony sebességük okán túl könnyű prédák voltak. Az Fw 190-eseket (jellemzően a vadászbombázó változatot) viszont viszonylag könnyű volt csatarepülő feladatra átszerelni, némi fenékpáncéllal, és gépágyúkkal.


A Stukák sok páncélos sorsát keserítették meg.
Többre mentek volna, ha kiküszöbölik a lassúság problémáját.




mégis, néhány pilóta, pl. Hans Ulrich Rudel legendává vált Stukával az oldalán.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 05 16:28 #41407

Igen de ha jól tudom 18 gépet lőttek szét alatta és többször is lezuhant .
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 05 17:34 #41415

  • Roland
Luger írta:
Igen de ha jól tudom 18 gépet lőttek szét alatta és többször is lezuhant .


Sajnos ezt nem tudom, de az biztos, hogy a német hadsereg legnagyobb büszkesége, aki jól gatyába rázta a ruszkikat.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 05 18:33 #41421

Luger írta:
Igen de ha jól tudom 18 gépet lőttek szét alatta és többször is lezuhant .



Aki több, mint 2000 bevetésen volt, nem csoda, hogy néhány gépet kilőttek alóla. Egyébként is, ha igaz, hogy 18 gép kiment alatta, bizonyítja túlélőképeeségét, mivel előfordult már az is, hogy napokig az ellenséges vonalak mögött kellett boldogulnia, és mindig visszatért a német vonalakhoz.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 05 18:45 #41425

  • Roland
cserpakszabi írta:
Luger írta:
Igen de ha jól tudom 18 gépet lőttek szét alatta és többször is lezuhant .



Aki több, mint 2000 bevetésen volt, nem csoda, hogy néhány gépet kilőttek alóla. Egyébként is, ha igaz, hogy 18 gép kiment alatta, bizonyítja túlélőképeeségét, mivel előfordult már az is, hogy napokig az ellenséges vonalak mögött kellett boldogulnia, és mindig visszatért a német vonalakhoz.


Ez az. Mellesleg nem is rossz átlag.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 05 19:03 #41429

  • Gipszj
30 repülőgépet löttek ki alóla, plusz a fél lábát
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 05 19:06 #41430

Gipszj írta:
30 repülőgépet löttek ki alóla, plusz a fél lábát


Akkor még jobb lett az átlaga;)
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 05 19:06 #41431

  • Gipszj
30 repülőgépet löttek ki alóla, plusz a fél lábát
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 05 19:12 #41432

2530 bevetés, 9 légigyőzlem, 1000 jármű,150 tüzérségi egység, 519 harckocsi, 70 partraszálló jármű áll az eredménylistán. és túlélte a háborút. Ha 30 gépet kikaptak alóla, és \"megúszta\" azzal, hogy amputálni kellett a fél lábát, elég jó arány;)
Volt, aki az első bevetések valamelyikén meghalt...<br><br>Szerkesztette: cserpakszabi, Időpont: 2010-09-05 21:15
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 05 20:47 #41453

  • Gipszj
plusz egy csatahajó és egy erőd Szevasztopolnál (ha jól emlékszem a Maxim Gorkij)
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 06 10:01 #41458

Marat csatahajót süllyesztette el!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 06 10:29 #41460

cserpakszabi írta:
Luger írta:
Igen de ha jól tudom 18 gépet lőttek szét alatta és többször is lezuhant .



Aki több, mint 2000 bevetésen volt, nem csoda, hogy néhány gépet kilőttek alóla. Egyébként is, ha igaz, hogy 18 gép kiment alatta, bizonyítja túlélőképeeségét, mivel előfordult már az is, hogy napokig az ellenséges vonalak mögött kellett boldogulnia, és mindig visszatért a német vonalakhoz.


Elképesztő képesség, felkészültség, és utoljára, de nem utolsó sorban szerencse.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 06 14:32 #41464

  • HunBütyök
Nekem most három új kedvenc repülőgépem lett.
R-1, R-5 és I-15.

Az I-15-ön 4 darab géppista is volt és vitt még 150 kg. bombát is!

Sajna infót kevset leltem róluk, de talán valaki ismeri őket. Hajcihő biztosan.
Téma zárolva.
Az oldal megjelenítéséhez szükséges idő: 0.14 másodperc
Joomla templates by a4joomla