Az oldal semmilyen felelősséget nem vállal a hozzászólásokért!

Üdv, Vendég

TÉMA: Repülők

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 06 15:19 #41467

És mitől a kedvenceid? Mert most olvastál róluk? Vagy mert voltak kiváló tulajdonságaik stb?
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 06 17:02 #41473

  • Bazooka Joe
A Focke-Wulf Fw 200-ról mi a véleményetek?

Talán a németek egyetlen 4 motoros gépe volt, ami bombázó feladatkörrel is rendelkezett.

Vajon miért nem ezt a típust preferálták a németek, a 2 motoros bombázókkal szemben?
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 06 17:50 #41490

  • Roland
cserpakszabi írta:
2530 bevetés, 9 légigyőzlem, 1000 jármű,150 tüzérségi egység, 519 harckocsi, 70 partraszálló jármű áll az eredménylistán. és túlélte a háborút. Ha 30 gépet kikaptak alóla, és \"megúszta\" azzal, hogy amputálni kellett a fél lábát, elég jó arány;)
Volt, aki az első bevetések valamelyikén meghalt...<br><br>Szerkesztette: cserpakszabi, Időpont: 2010-09-05 21:15


És arról sem szabad megfeledkezni, hogy még műlábbal is a levegőbe emelkedett május 8.-án, hogy átmenekítse embereit az amerikai zónába a vörösök elől. Ha valaki, Ő megérdemelte azt a nyakláncot:laugh: .
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 06 18:12 #41505

  • Gipszj
Kamikaze írta:
Marat csatahajót süllyesztette el!

A Makszim Gorkij az az erőd volt. A Marat nevű cstahajó Gangut osztályba tartozott, az első vh. idején még Petropavlovszk-nak hívták. Sigfried Breyer szerint a Marat-t többször is eltalálták, végül is a kikötőben egyenes helyzetben süllyedt el, a tüzérségét felhasználták a Leningrád köröli harcokban. A háború után bontották le.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 06 18:38 #41523

  • HunBütyök
Igen, pl. azért mert az iráni hadsereg hazsnálta őket. Az 1920-as években vásároltak pár R-1 és R-5 repülőgépet. I-15-öt nem, de ha már arrafelé kalandoztam, akkor megakadt a szemm ezen a kis izompacsirta repülőn, ami a spanyol polgárháborúban is bizonyított és méltó ellenfele volt a Cr.32-nek.
Az I-15bis harcolt a fin-szovjet duhajkodásban is az I-16-osokkal együtt, és a háború első éveiben is.

A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.


Zabálnivaló kis jószág nem?

R-5 felderítő/könnyűbombázóból meg volt 7000 darabn és 1929 és 1944 között használták!

Az R-1 meg brit gép volt eredendően de a szovjetek is átvették a 20-as évk elején. És Kína is hazsnálta Iránon kívül pár példányát. Érdekes kis lélekvesztők voltak.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 06 18:43 #41524

  • HunBütyök
Nekem minden jármű a kedvencem. Ha valami újart fedezek fel, akkor az az aktuális kedvenc. Pl. mióta tudom hogyvolt Bf-109E4 azóta az is kedvencem.

Egyedül a kései legendás \"csodafegyver\" prototípusokat nem szeretem, azok nem is érdekelnek.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 06 18:44 #41525

  • Bazooka Joe
Azért a Focke-Wulf Ta 152-vel még ismerkedj össze!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 06 19:01 #41531

  • HunBütyök
Utánaolvastam, mivel kési típus volt, jelentőségg nemnagyon volt. Talán a szovjet Be-4 repülőcsónakkal hasonlítható össze jelentőségét tekintve. Tehát volt vagy nem volt, nem osztott, nem szorzott. A feladatkört sikeresen elláthatták/ellátták amire tervezték őket, de ennyi.

De szép gép, küllemre bejövős.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 06 19:28 #41550

  • Gipszj
Bazooka Joe írta:
A Focke-Wulf Fw 200-ról mi a véleményetek?

Talán a németek egyetlen 4 motoros gépe volt, ami bombázó feladatkörrel is rendelkezett.

Vajon miért nem ezt a típust preferálták a németek, a 2 motoros bombázókkal szemben?

Mert nem katonai gépnek szánták eredetileg hanem utasgépnek, ezért nehéz volt használható katonai gépet csinálni belőle. Igazából nem is sikerült.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 07 01:19 #41560

HunBütyök írta:
Nekem most három új kedvenc repülőgépem lett.
R-1, R-5 és I-15.

Az I-15-ön 4 darab géppista is volt és vitt még 150 kg. bombát is!

Sajna infót kevset leltem róluk, de talán valaki ismeri őket. Hajcihő biztosan.


Na most az I-15-ről:

Polikarpov I-15 Csajka; И-15 Чайка = magyarul; Sirály.

Tervezőjét Nyikolaj Nyikolajevics Polikarpovot miután 1931 júliusában amnesztiával szabadult a 10 éves kényszermunka ítélet alól (A sztálini politikai tisztogatások alatt, 1929 októberében letartóztatták és halálra ítélték. A halálbüntetést azonban nem hajtották végre. Két évvel később, 1931-ben 10 év kényszermunkára ítélték és áthelyezték az NKVD felügyelete alatt, a Butirka utcai börtönben működő CKB–39 tervezőirodába. 1931 júliusában azonban a Polikarpov repülőgépeivel elégedett Sztálin parancsára amnesztiával szabadlábra helyezték.)nekilátott az I-15 megtervezésének. Ez a gép volt a Szovjet légierő utolsó biplán vadászgépe. (I-153 néven = I-15, 3. változat, gyártották a módosított, korszerűsített modellt 1937-től, először I-15BIS, majd a 3. modifikációt, immár behúzható futóművel.)
A gép mindenben megfelelt a korszak követelményeinek, hasonló paraméterekkel bírt, mint a többi kétfedelű vadászgép, és a korlátai, hibái is gyakorlatilag hasonlók voltak.
A korban rendkívül gyorsan fejlődött az aerodinamika és a statika de a metallurgia tudománya is, és ezek a gépek, mint a biplán korszak utolsó mohikánjai - a korszerűbb egyfedelű gépekkel szemben - hónapok, hetek alatt elavultak.

Sebességüket már nem lehetett tovább növelni, és kb. 500 km/h sebességhatárnál (zuhanórepülés közben), már kormányozhatatlanná váltak a nagy és zavart légerők okán.

Ezekre a gépekre úgy kell tekinteni, mint az első világháborús repülő drótakadályok utolsó \"romantikus\" képviselőire. Ennek ellenére - második vonalbeli feladatokra - az I-15BIS-eket a második világháború végéig használták.

A legtöbbet gyártott I-15-ös (I-15 M-22, vagy az I-15BIS) általános jellemzői:

Személyzet: 1 fő
Hossz: 6,10 m, vagy (BIS) 6,27 m
Fesztávolság : 9,75 m, vagy (BIS) 10,20 m
Magasság: 2,20 m, vagy (BIS) 2,19 m
Szárnyfelület: 21,9 m² vagy (BIS) 22,5 m²
Üres tömeg : 1012 kg, vagy (BIS) 1310 kg
Felszálló súly: 1415 kg, vagy (BIS) 1900 kg
Hajtómű: 1 db M-22 csillagmotor, 353 kW (473 LE) vagy (BIS) Svecov (Wright), M-25V (R-1820-F3 Cyclone) (750 LE)

Teljesítmény:

Maximális sebesség : 350 km/h vagy (BIS)370 km/h
Hatótávolság : 500 km, vagy (BIS) 530 km
Szolgálati magasság: 7250m, vagy (BIS) 9500m
Emelkedőképesség : 7,6 m/perc, vagy (BIS) 6,9 m/perc
Felületi terhelés : 65 kg/m²
Teljesítmény/tömeg arány : 0,25 kW/kg (0,3352 LE/kg)

Fegyverzet:

4 db fixen beépített, előre tüzelő 7,62 mm-es PV-1 géppuska , vagy
2 db fixen beépített, előre tüzelő 12,7 mm-es BS géppuska
Legfeljebb 6 db 100 kg (BIS-nél 150 kg) összsúlyú bomba, vagy
6 db RS-82 rakéta

A korszak hasonló gépei:

Avia B-534
Fiat CR.32
Grumman F2F
Gloster Gladiator
Hawker Fury
Heinkel He 51
Ikarus IK 2
PZL P.7
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 07 04:33 #41563

  • HunBütyök
Totál kis repülő erőd volt. Formás és hangulatos kis repülő. Tetszik úgy ahogy van.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 07 06:14 #41574

HunBütyök írta:
Totál kis repülő erőd volt. Formás és hangulatos kis repülő. Tetszik úgy ahogy van.


Hát a pilótáinak már nem annyira tetszett, a felső szárnyának a V állásszögét vissza kellett venni, és meg is kellett hosszabbítani, mert a gép hajlamos volt a bepördülésre, és onnan az istennek nem lehetett kihozni, és ezért kis magasságról könnyen lezuhant. (A kor többi gépei is hajlamosak voltak erre.)
Mire meg ezt a hibáját kijavították, már ott volt az utód, a P-16 Rata.
A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.

És a kortársak:
A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.
Ugye nem kérdéses, hogy melyik volt modernebb, és eredményesebb?
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 07 08:32 #41575

Bazooka Joe írta:
A Focke-Wulf Fw 200-ról mi a véleményetek?

Talán a németek egyetlen 4 motoros gépe volt, ami bombázó feladatkörrel is rendelkezett.

Vajon miért nem ezt a típust preferálták a németek, a 2 motoros bombázókkal szemben?


Azért akadt még négymotoros gép a németeknél.

Azért nem preferálták, mert az I. vh után a versaillesi békeszerződés sok mindent megtiltott! Egyrészt négymotoros bombázókat sem igen lehetett fejleszteni, meg a hozzájuk megfelelő nagyteljesítményű motorokat sem... A későn (1930-as évek vége) megkezdett fejlesztéseket, meg a háború (nyersanyag, pénz stb.) lassította le, hogy már a Luftwaffe stratégiájáról ne is beszéljek...
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 07 11:57 #41584

Kamikaze írta:
Bazooka Joe írta:
A Focke-Wulf Fw 200-ról mi a véleményetek?

Talán a németek egyetlen 4 motoros gépe volt, ami bombázó feladatkörrel is rendelkezett.

Vajon miért nem ezt a típust preferálták a németek, a 2 motoros bombázókkal szemben?


Azért akadt még négymotoros gép a németeknél.

Azért nem preferálták, mert az I. vh után a versaillesi békeszerződés sok mindent megtiltott! Egyrészt négymotoros bombázókat sem igen lehetett fejleszteni, meg a hozzájuk megfelelő nagyteljesítményű motorokat sem... A későn (1930-as évek vége) megkezdett fejlesztéseket, meg a háború (nyersanyag, pénz stb.) lassította le, hogy már a Luftwaffe stratégiájáról ne is beszéljek...



Heinkel He 177?
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 07 12:22 #41591

Kamikaze írta:
Bazooka Joe írta:
A Focke-Wulf Fw 200-ról mi a véleményetek?

Talán a németek egyetlen 4 motoros gépe volt, ami bombázó feladatkörrel is rendelkezett.

Vajon miért nem ezt a típust preferálták a németek, a 2 motoros bombázókkal szemben?


Azért akadt még négymotoros gép a németeknél.

Azért nem preferálták, mert az I. vh után a versaillesi békeszerződés sok mindent megtiltott! Egyrészt négymotoros bombázókat sem igen lehetett fejleszteni, meg a hozzájuk megfelelő nagyteljesítményű motorokat sem... A későn (1930-as évek vége) megkezdett fejlesztéseket, meg a háború (nyersanyag, pénz stb.) lassította le, hogy már a Luftwaffe stratégiájáról ne is beszéljek...


Majdnem igaz. Az egyetlen négymotoros bombázógép a He 177 volt, ez azonban egy ikermotoros gép volt, és állandóan túlhevültek a motorjai, ráadásul meg sem közelítették a szövetségesek három - európában legnagyobb számban bevetett - négymotorosának (B17, B-24, Lanchaster) a teljesítményét.

A gyártás elmaradásának a német Blitzkrieg filozófia volt az oka, amely pedig a náci ideológia elbizakodottságára, gőgjére alapult.
Téma zárolva.
Az oldal megjelenítéséhez szükséges idő: 0.20 másodperc
Joomla templates by a4joomla