Az oldal semmilyen felelősséget nem vállal a hozzászólásokért!

Üdv, Vendég

TÉMA: Repülők

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 07 14:01 #41597

Hajcihő írta:
Kamikaze írta:
Bazooka Joe írta:
A Focke-Wulf Fw 200-ról mi a véleményetek?

Talán a németek egyetlen 4 motoros gépe volt, ami bombázó feladatkörrel is rendelkezett.

Vajon miért nem ezt a típust preferálták a németek, a 2 motoros bombázókkal szemben?


Azért akadt még négymotoros gép a németeknél.

Azért nem preferálták, mert az I. vh után a versaillesi békeszerződés sok mindent megtiltott! Egyrészt négymotoros bombázókat sem igen lehetett fejleszteni, meg a hozzájuk megfelelő nagyteljesítményű motorokat sem... A későn (1930-as évek vége) megkezdett fejlesztéseket, meg a háború (nyersanyag, pénz stb.) lassította le, hogy már a Luftwaffe stratégiájáról ne is beszéljek...


Majdnem igaz. Az egyetlen négymotoros bombázógép a He 177 volt, ez azonban egy ikermotoros gép volt, és állandóan túlhevültek a motorjai, ráadásul meg sem közelítették a szövetségesek három - európában legnagyobb számban bevetett - négymotorosának (B17, B-24, Lanchaster) a teljesítményét.

A gyártás elmaradásának a német Blitzkrieg filozófia volt az oka, amely pedig a náci ideológia elbizakodottságára, gőgjére alapult.



Ez igaz. A stratégiai bombázók terén hiányosságok voltak, ezért fejlesztették ki a He 177-et. Sok gondot okozott a motorjai. De a fejlesztők nem elégedtek meg azzal, hogy csak stratégiai bombázásokat hajtson végre, hanem hogy a Ju-87 Stuka mellett legyen még egy, hasonó, vagy talán még jobb képességű zuhanóbombázó. Ezzel csakugyan elhúzták a gyártás időpontját (tesztek, kifejlszetések, stb. Ráadásul több, mint 50 pilóta (talán 56) halált lelte a tesztrepüléseken)
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 07 15:37 #41600

Hát én azért a He 177-et és a Ju 87-et nem említeném egy súlycsoportban! Párhuzamot sem lehet vonni a kettő között!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 07 15:41 #41601

Hajcihő írta:
Kamikaze írta:
Bazooka Joe írta:
A Focke-Wulf Fw 200-ról mi a véleményetek?

Talán a németek egyetlen 4 motoros gépe volt, ami bombázó feladatkörrel is rendelkezett.

Vajon miért nem ezt a típust preferálták a németek, a 2 motoros bombázókkal szemben?


Azért akadt még négymotoros gép a németeknél.

Azért nem preferálták, mert az I. vh után a versaillesi békeszerződés sok mindent megtiltott! Egyrészt négymotoros bombázókat sem igen lehetett fejleszteni, meg a hozzájuk megfelelő nagyteljesítményű motorokat sem... A későn (1930-as évek vége) megkezdett fejlesztéseket, meg a háború (nyersanyag, pénz stb.) lassította le, hogy már a Luftwaffe stratégiájáról ne is beszéljek...


Majdnem igaz. Az egyetlen négymotoros bombázógép a He 177 volt, ez azonban egy ikermotoros gép volt, és állandóan túlhevültek a motorjai, ráadásul meg sem közelítették a szövetségesek három - európában legnagyobb számban bevetett - négymotorosának (B17, B-24, Lanchaster) a teljesítményét.

A gyártás elmaradásának a német Blitzkrieg filozófia volt az oka, amely pedig a náci ideológia elbizakodottságára, gőgjére alapult.


Az elbizakodottság és gőg helyett inkább a támadó jellegű stratégiát írnám...
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 07 16:17 #41608

cserpakszabi írta:
Hajcihő írta:
Kamikaze írta:
Bazooka Joe írta:
A Focke-Wulf Fw 200-ról mi a véleményetek?

Talán a németek egyetlen 4 motoros gépe volt, ami bombázó feladatkörrel is rendelkezett.

Vajon miért nem ezt a típust preferálták a németek, a 2 motoros bombázókkal szemben?


Azért akadt még négymotoros gép a németeknél.

Azért nem preferálták, mert az I. vh után a versaillesi békeszerződés sok mindent megtiltott! Egyrészt négymotoros bombázókat sem igen lehetett fejleszteni, meg a hozzájuk megfelelő nagyteljesítményű motorokat sem... A későn (1930-as évek vége) megkezdett fejlesztéseket, meg a háború (nyersanyag, pénz stb.) lassította le, hogy már a Luftwaffe stratégiájáról ne is beszéljek...


Majdnem igaz. Az egyetlen négymotoros bombázógép a He 177 volt, ez azonban egy ikermotoros gép volt, és állandóan túlhevültek a motorjai, ráadásul meg sem közelítették a szövetségesek három - európában legnagyobb számban bevetett - négymotorosának (B17, B-24, Lanchaster) a teljesítményét.

A gyártás elmaradásának a német Blitzkrieg filozófia volt az oka, amely pedig a náci ideológia elbizakodottságára, gőgjére alapult.



Ez igaz. A stratégiai bombázók terén hiányosságok voltak, ezért fejlesztették ki a He 177-et. Sok gondot okozott a motorjai. De a fejlesztők nem elégedtek meg azzal, hogy csak stratégiai bombázásokat hajtson végre, hanem hogy a Ju-87 Stuka mellett legyen még egy, hasonó, vagy talán még jobb képességű zuhanóbombázó. Ezzel csakugyan elhúzták a gyártás időpontját (tesztek, kifejlszetések, stb. Ráadásul több, mint 50 pilóta (talán 56) halált lelte a tesztrepüléseken)


Nos ezt a bombázót egy 1936-os tender alapján tervezték, azzal a korban elterjedt nézettel, hogyha gyorsabb, moint a vadászgépek, akkor vadászkíséretre sincs szüksége.
Az első prototípus 1939 novemberében szállt fel, és az egész háború alatt folyamatosan fejlesztették, de se az aerodinamikai, se a motorhibáit se a statikai hibáit nem tudták megoldani.
Alapjaiban egy jó ötlet volt, de kivitelezhetetlen a kor eszközeivel, és a háború nyomása alatt.
Ugyanakkor soha nem fektettek rá kellő hangsúlyt, mert a politikai elképzelésekben sosem szerepelt a stratégiai bombázás szükségessége megfelelő prioritással.
Ugyanakkor jellemző a német hadvezetés szűklátókörűségére, hogy ezt a rendkívül magas kísérleti igényű nehézbombázót erőltették, ahelyett, hogy főbb elemei felhasználásával egy \"szokványos\" négymotoros bombázót építettek volna.
A két motorgondolának az a gyakorlati hátránya is megvolt, hogy egy - bármilyen okból - előálló motorhiba esetén a gép azonnal egy teljes oldali motorját veszítette el, és repképtelenné vált.
A megfelelő tűzfalak hiányában a pilóták gyűlölték ezt a speciális gőzhűtésű gépet, amin soha nem tudták megoldani a motorok túlmelegedését, és az üzemanyagvezetékek, vagy olajvezetékek szigetelését, aminek következtében a gépek rendre kigyulladtak. Nem véletlenül nevezték őket \"Lángoló koporsónak\"

A gép aerodinamikai tulajdonságai is rosszak voltak, hajlamos volt a lecsúszásra és irányíthatalanságra.

A gépet Fowler féklapokkal látták el, amik - elméletben - jó zuhanóbombázó tulajdonságokat biztosítottak a gépnek, azonban a méretei miatt keletkező hatalmas légerők a féklapok torzulásához és így működésképtelenségéhez vezettek, ami szintén a gépek megsemmisülését okozta.
A német hadvezetés mégis kénytelen volt ragaszkodni a zuhanóbombázó (itt inkább merülőbombázó) funkcióhoz (max. 60 fokos merülési szögben), mivel nem rendelkeztek olyan nagypontosságú bombacélzó készülékekkel, mint amilyen a szövetségesek Norden bombacélzó analóg számítógépe volt, és így a bombavetések horizontális repülésből nem voltak kellő pontosságúak.
Ez volt az egyik oka annak, hogy fel sem vetődött bennük, hogy ilyen támadásokkal kellő stratégiai eredményeket tudjanak elérni. A háború előtt Udet bizonyította a számukra, hogy a legeredményesebb bombázási módszer a zuhanóbombázás. Ebben igaza is volt, a kor bombacélzó berendezéseinek fejletlensége ismeretében.
Mire pedig ráeszméltek arra, hogy a szövetségeseknek van valami olyan eszközrendszerük, ami alkalmassá teszi a stratégiai légierejüket az elfogadható pontosságú területbombázásra, addigra már nem maradt idejük megfelelő bombacélzó rendszer kialakítására.

Ennek a gépnek a sorsa is rámutat arra a szűklátókörű
stratégiai gondolkodásra ami a Reichet jellemezte.
Minden valószínűség szerint, ha a náci pártban és Hitlerben nincs meg a mindenek felett álló propagandaigény az azonnali sikerek hajszolására, és kellő türelemmel, és előrelátással hagyja a tudományos fejlesztéseket - józan stratégia mentén - a hadsereg és a légierő fejlesztésében érvényesülni, akkor nem időleges eredményeket ért volna el a hadicéljai tekintetében, hanem folyamatos erőfölénnyel képes lett volna az eredményeik biztosítására, megtartására.
Persze, ha rendelkezett volna a bölcsességgel, politikai rendszere pedig a józansággal, akkor háborút sem indított volna, vagy, ha igen, akkor józan és méltányolható politikai célok mentén, amely nem terjedt volna túl Versailles megalapozott revízióján.
De sem az ember, sem a kor, sem a közgondolkodás, sem a XIX-ik századból feltörekvő \"népboldogító\", egyben kirekesztő eszmék elburjánzása nem tette ezt lehetővé.

Ám ez már a korszak politikai áramlatainak az elemzése. Pusztán azért érintettem a témát, hogy érthetően beágyazzam ennek a gépnek a sorsát kora és társadalma szövetébe, érthetővé téve sikertelensége - determinált - okát.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 07 16:18 #41609

  • HunBütyök
Nekem kinézetre akkor is az I-153 jön be jobban. Lehet nem volt olyan jó repülőgép de olyan kis kedves jószágnak tűnik.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 07 16:19 #41610

Kamikaze írta:
Hát én azért a He 177-et és a Ju 87-et nem említeném egy súlycsoportban! Párhuzamot sem lehet vonni a kettő között!


A tiédet követő elemzésben érintettem, hogy miért ragaszkodtak a zuhanóbombázó funkciójához.
Egyébként nem tudták alkalmassá tenni rá.
A Ju 87-es egy kiforrott konstrukció volt.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 07 16:22 #41611

Kamikaze írta:
Hajcihő írta:
Kamikaze írta:
Bazooka Joe írta:
A Focke-Wulf Fw 200-ról mi a véleményetek?

Talán a németek egyetlen 4 motoros gépe volt, ami bombázó feladatkörrel is rendelkezett.

Vajon miért nem ezt a típust preferálták a németek, a 2 motoros bombázókkal szemben?


Azért akadt még négymotoros gép a németeknél.

Azért nem preferálták, mert az I. vh után a versaillesi békeszerződés sok mindent megtiltott! Egyrészt négymotoros bombázókat sem igen lehetett fejleszteni, meg a hozzájuk megfelelő nagyteljesítményű motorokat sem... A későn (1930-as évek vége) megkezdett fejlesztéseket, meg a háború (nyersanyag, pénz stb.) lassította le, hogy már a Luftwaffe stratégiájáról ne is beszéljek...


Majdnem igaz. Az egyetlen négymotoros bombázógép a He 177 volt, ez azonban egy ikermotoros gép volt, és állandóan túlhevültek a motorjai, ráadásul meg sem közelítették a szövetségesek három - európában legnagyobb számban bevetett - négymotorosának (B17, B-24, Lanchaster) a teljesítményét.

A gyártás elmaradásának a német Blitzkrieg filozófia volt az oka, amely pedig a náci ideológia elbizakodottságára, gőgjére alapult.


Az elbizakodottság és gőg helyett inkább a támadó jellegű stratégiát írnám...


Nos pontosan ez a támadó jellegű stratégia volt a politikai elbizakodottság és gőg következménye.
Azt hinni másokról, hogy alsóbbrendűek nálunk, és képtelenek lesznek megoldást találni velünk szemben, olyan mértékű fanatikus ostobaságról vall, hogy az már önmagában is elképesztő.
A bizonyíték arra, hogy igazam van, a második világháború eredménye.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 07 16:23 #41612

HunBütyök írta:
Nekem kinézetre akkor is az I-153 jön be jobban. Lehet nem volt olyan jó repülőgép de olyan kis kedves jószágnak tűnik.


Mi több, még dorombol is!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 07 17:59 #41630

Hajcihő írta:
HunBütyök írta:
Nekem kinézetre akkor is az I-153 jön be jobban. Lehet nem volt olyan jó repülőgép de olyan kis kedves jószágnak tűnik.


Mi több, még dorombol is!


Erre a gépre mondták az orosz pilóták, hogy vigyáuni kell vele, mert ha túl szűken fordulsz, lelövöd a vezérsíkjaidat
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 07 18:33 #41635

  • Roland
HunBütyök írta:
Igen, pl. azért mert az iráni hadsereg hazsnálta őket. Az 1920-as években vásároltak pár R-1 és R-5 repülőgépet. I-15-öt nem, de ha már arrafelé kalandoztam, akkor megakadt a szemm ezen a kis izompacsirta repülőn, ami a spanyol polgárháborúban is bizonyított és méltó ellenfele volt a Cr.32-nek.
Az I-15bis harcolt a fin-szovjet duhajkodásban is az I-16-osokkal együtt, és a háború első éveiben is.

A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.


Zabálnivaló kis jószág nem?

R-5 felderítő/könnyűbombázóból meg volt 7000 darabn és 1929 és 1944 között használták!

Az R-1 meg brit gép volt eredendően de a szovjetek is átvették a 20-as évk elején. És Kína is hazsnálta Iránon kívül pár példányát. Érdekes kis lélekvesztők voltak.


Tényleg helyes darab. Nehéz lehetett vezetni? Innen elég könnyen kormányozhatónak tűnik.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 07 20:47 #41669

  • Gipszj
Nem volt könnyü. Komoly fizikai erő kellett hozzá és mivel rövid törzse volt ezért a stabilitásával is voltak problémák. Ezzel együtt is magassági világrekordot repültek vele a harmincas években, egy Kokinaki nevű repülőgépvezető, dugattyús motoros repülőgéppel tán máig sem döntötték meg.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 07 20:49 #41670

  • Gipszj
Egyébként a háború alatt, de valószínűleg a mai napig MINDEN katonai repülőgéppel voltak és vannak problémák. Első a teljesítmény, a többi utána jön
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 07 22:29 #41671

Gipszj írta:
Egyébként a háború alatt, de valószínűleg a mai napig MINDEN katonai repülőgéppel voltak és vannak problémák. Első a teljesítmény, a többi utána jön


Teljesen igazad van. A repülésbiztonság mindezekhez képest sokadlagos szempont volt.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 07 22:44 #41672

Gipszj írta:
Nem volt könnyü. Komoly fizikai erő kellett hozzá és mivel rövid törzse volt ezért a stabilitásával is voltak problémák. Ezzel együtt is magassági világrekordot repültek vele a harmincas években, egy Kokinaki nevű repülőgépvezető, dugattyús motoros repülőgéppel tán máig sem döntötték meg.


Így igaz. Ekkor még nem voltak elevonok, amelyek megkönnyítették volna a kormányzást, ráadásul a vadászgépek a 30-as évek elejének a gyorsasági versenygépeit \"másolták\", ezek a rövidtörzsű gépek az Laird Super Solution (1931), míg a monoplán változatok a Bee Bee Super Sportster (1932) \"gyerekei\" voltak.
Ezért aztán cefet gyorsan repültek, de kb. úgy, mint egy balta.
A koncepciójuk annyi volt, hogy minél kisebb törzset építsenek egy minél nagyobb csillagmotor köré.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 09 07:55 #41747

Igen, igazad van!
Téma zárolva.
Az oldal megjelenítéséhez szükséges idő: 0.23 másodperc
Joomla templates by a4joomla