Az oldal semmilyen felelősséget nem vállal a hozzászólásokért!

Üdv, Vendég

TÉMA: Repülők

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 15 09:06 #42438

Hajcihő írta:
HunBütyök írta:
Na az már valami! Spanyol Heinkel! Te egy \"állat\" vagy! Ezt már szeretem!

Amúgy MS.406-ból van működő.


Hooooool????


Az MS. 406-osból is van egy repülőképes példány magánkézben HB-RFC lajstromjellel, amiből kikövetkeztethető, hogy svájci tulajdonosa van!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 15 11:11 #42444

Kamikaze írta:
Hajcihő írta:
Gipszj írta:
Nem is tudtam, hogy B-29-ből is van repülőképes példány.


Hogy ma van-e még, azt nem tudom, de a 70\'-es években még volt.


Igen van repülőképes példány:

Az egyetlen repülőképes példány a Commemorative Air Force (CAF) /USA/ kötelékében egy Boeing B-29 Superfortress \"Fifi\" névvel (Serial number: 44-62070)!


Most néztem utána, a Fifit, újramotorozták, azaz motort cseréltek rajta. 2006-ban jelentették be, és 2010. július 15-re be is fejezték, és úgy gondolták, hogy július-augusztusban megint repülnek vele.
Arról még nem találtam adatokat, hogy ez megtörtént-e, de tökre klassz lenne.
A B-29-esek egyik legnagyobb gondja a motorok túlmelegedésre való hajlama volt, a másik pedig, hogy a sárkányszerkezet, ezen belül a főtartók igencsak kevéssé álltak ellen a korróziónak, ami statikailag nem kicsit veszélyes.
A helyzet az volt - hogy, mint a háború alatt épült gépek többségénél - itt sem számoltak hosszú szolgálati idővel, így aztán az anyagfáradás hosszú távú kiküszöbölésével sem törődtek igazán, így inkább olcsóbb és könnyebben megmunkálható anyagokkal dolgoztak.

1976. júliusában Tucsonban működött a B-29A (szériaszám: 44-70016) Sentimental Journey (az adatait most néztem meg), és annak üzemi karbantartó felszállásakor vehettem részt a repülésén. A gépet motorpróbázták, majd felszállt.
A lehetőséget az unokabátyámnak, és a keresztanyám fiának köszönhettem (az előző tengerészeti vadászpilóta volt a II. vh-ban a Csendes óceánon, többek között az Enterprise-on is szolgált, egyben általános repülőmérnök volt, az utóbbi pedig repülőgéptervező mérnök volt, és a Lockheed Skunk Works-ben dolgozott, sárkánytervezőként, Palmdale-ben).
Minekutána repülőmániások voltak, a szabadidejükben részt vettek veterán repülők felújítási, és - ha mód volt rá - repülőképessé építő munkálataiban.
Ők bulizták ki, hogy egy iskolakörre részt vehessek a repülésben, és a nyálamat csorgassam, hogy de jó lenne vezetni a madarat, de azt - persze - nem tehettem.
Mindenesetre így is elképesztő élmény volt.

Úgy tudom, hogy a gépet még évekig repképes állapotban tartották, néha-néha összegyűlt annyi pénzük, hogy felszálljon, majd valamikor \'81-ben lekonzerválták, és azóta is tervezik, hogy újra repképes állapotba hozzák, de az pokoli pénzbe kerül.

Egy ilyen gépet repképes állapotban tartani, folyamatosan ellenőrizni a szerkezetét, és állandóan cserélni benne a kenőanyagokat, hidraulikafolyadékot, üzemanyagot, ellenőrizni az elektronikát, újragyártatni, cserélni a - még állásban is - elöregedő alkatrészeket, stb., stb., a világ pénze sem elég, arról nem is beszélve, hogy hány szakember hány órai munkájára van szükség alkalmanként, hogy repképes állapotban tartsák.

Ehhez egy hadsereg anyagi lehetőségei kellenek, vagy valami őrült milliárdos folyamatos támogatása.
Sajnos ma nincs olyan repülőgépmániákus milliárdos, aki az ilyesmit finanszírozná.

Így aztán a gép - és még sok másik is - alszik. Talán örökre.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 15 11:33 #42445

Hajcihő írta:
HunBütyök írta:
Na az már valami! Spanyol Heinkel! Te egy \"állat\" vagy! Ezt már szeretem!

Amúgy MS.406-ból van működő.


Hooooool????


Sajnos, arról már tutira lemaradtam.
Amúgy az N458-as oldalszámú példány repült. Hogy ma repül-e? Kérdés.

Viszont a Dw 520 - ha jól tudom - utolsó repképes példánya, 1986-ban zuhant le Christian Bove-val.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 15 15:28 #42454

  • HunBütyök
Na és Po-2-vel repültél már Hajcihő? Az is nagyon bájos kis masina. Még hagyományőrző hadijátékokon is felbukkan, és repül is.

Milyen vezetni vajon? Nem megy gyorsan de állítólag jól manőverezik.

HunBütyök, Időpont: 2010-09-15 17:32
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 15 15:55 #42456

HunBütyök írta:
Na és Po-2-vel repültél már Hajcihő? Az is nagyon bájos kis masina. Még hagyományőrző hadijátékokon is felbukkan, és repül is.

Milyen vezetni vajon? Nem megy gyorsan de állítólag jól manőverezik.

HunBütyök, Időpont: 2010-09-15 17:32


Igen, Budőrsön. Tisztára első világháború!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 15 16:18 #42461

Nekem az első egyedül elkészített makettem is az volt:laugh: Egyébként láttam már azt amelyik repülőképes és magyarországon van, nekem a hangjáról egy fűnyíró jutott eszembe:laugh:
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 15 16:30 #42465

Jagdpanther írta:
Nekem az első egyedül elkészített makettem is az volt:laugh: Egyébként láttam már azt amelyik repülőképes és magyarországon van, nekem a hangjáról egy fűnyíró jutott eszembe:laugh:


Varrógépnek is hívták.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 15 16:40 #42467

  • HunBütyök
És milyen vezetni? Még 1945-ben is szolgált. Tényleg jó repülőgép a maga nemében?
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 15 16:52 #42471

  • Bazooka Joe
Hajcihő írta:
Varrógépnek is hívták.


Ja, ezzel repkedtek és bombáztak a szovjet pilótanők Sztálingrád felett.<br><br>Szerkesztette: Bazooka Joe, Időpont: 2010-09-15 18:53
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 15 17:26 #42481

  • Gipszj
HunBütyök írta:
Na és Po-2-vel repültél már Hajcihő? Az is nagyon bájos kis masina. Még hagyományőrző hadijátékokon is felbukkan, és repül is.

Milyen vezetni vajon? Nem megy gyorsan de állítólag jól manőverezik.

HunBütyök, Időpont: 2010-09-15 17:32

Azzal még egyszer én is repültem a Hármashatárhegyen jutalomból utasként mielőtt leselejtezték. Ugy emlékszem, hogy a PAN-nal 1968-ban. Aztán el kellett égetni a következő évben, de lehet, hogy még 68-ban.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 15 17:29 #42484

  • HunBütyök
Váááá, mázlisták. Irigykedek! <br><br>Szerkesztette: HunBütyök, Időpont: 2010-09-15 19:30
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 15 17:35 #42488

  • Roland
HunBütyök írta:
Váááá, mázlisták. Irigykedek! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Szerkesztette: HunBütyök, Időpont: 2010-09-15 19:30


Én ezzel úgy vagyok, hogy ami késik, nem múlik.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 15 18:32 #42507

HunBütyök írta:
És milyen vezetni? Még 1945-ben is szolgált. Tényleg jó repülőgép a maga nemében?


Kitűnő gép, ugyanakkor egyszerű mint egy pofon.
Futárszolgálatra még a Magyar Néphadsereg is alkalmazta az \'50-es években.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 15 18:36 #42510

  • Roland
Hajcihő írta:
HunBütyök írta:
És milyen vezetni? Még 1945-ben is szolgált. Tényleg jó repülőgép a maga nemében?


Kitűnő gép, ugyanakkor egyszerű mint egy pofon.
Futárszolgálatra még a Magyar Néphadsereg is alkalmazta az \'50-es években.


Tehát egyszerű, de nagyszerű.
Többen is törekedhettek volna erre a módszerre.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 15 18:45 #42514

Gipszj írta:
HunBütyök írta:
Na és Po-2-vel repültél már Hajcihő? Az is nagyon bájos kis masina. Még hagyományőrző hadijátékokon is felbukkan, és repül is.

Milyen vezetni vajon? Nem megy gyorsan de állítólag jól manőverezik.

HunBütyök, Időpont: 2010-09-15 17:32

Azzal még egyszer én is repültem a Hármashatárhegyen jutalomból utasként mielőtt leselejtezték. Ugy emlékszem, hogy a PAN-nal 1968-ban. Aztán el kellett égetni a következő évben, de lehet, hogy még 68-ban.


Engem Csaszi bácsi (Császár Károly) tanított meg vele repülni, a felújított HA-PAO-val, és \'85-ben repültem vele először egyedül Budaörsön. (Én is ajándékként kaptam ezt a lehetőséget, mert segítettem a felújítási munkákhoz némi pénzt, paripát fegyvert előteremteni, és még egy kicsit lakkoztam is a masinát.)
A Po-2-es egy igencsak jóindulatú, kezes, alapfokú iskolagép.

A hatvanas évek végén sajnos egy rakást leselejteztek és elégettek egy jó pár még működő darabot, mert sem intelligencia, sem pénz nem volt a restaurálásukra.
Lelkes civilek egy csomó alkatrészt összelopkodtak belőlük, így nyílt lehetőség aztán a HA-PAO felújítására.
A gép tulajdonságaira jellemző, hogy szegény Csaszi bácsi, \'86-ban a budaörsi repülőnapon, repülés közben szívrohamban meghalt, a gép pedig a halott pilótával szépen leszállt, és csak alig sérült meg!<br><br>Szerkesztette: Hajcihő, Időpont: 2010-09-15 20:47
Téma zárolva.
Az oldal megjelenítéséhez szükséges idő: 0.15 másodperc
Joomla templates by a4joomla