Az oldal semmilyen felelősséget nem vállal a hozzászólásokért!

Üdv, Vendég

TÉMA: Repülők

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 25 07:08 #43201

  • HunBütyök
Túl tág fogalom. Melyik változatra gondolsz?

Nekem a Bf-109E, mivel csak azt ismerem.

De akkor is, azért is PO-2!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 25 07:17 #43202

Nekem is az E változat a sok közül.
Amúgy tudja valaki,hogy hány változata van pontosan?<br><br>Szerkesztette: 101.Légideszant, Időpont: 2010-09-25 09:18
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 25 10:38 #43208

  • koi
101.Légideszant írta:
Nekem is az E változat a sok közül.
Amúgy tudja valaki,hogy hány változata van pontosan?&lt;br&gt;&lt;br&gt;Szerkesztette: 101.Légideszant, Időpont: 2010-09-25 09:18
nekem a Stuka G
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 25 13:17 #43215

  • Gipszj
101.Légideszant írta:
Nekem is az E változat a sok közül.
Amúgy tudja valaki,hogy hány változata van pontosan?&lt;br&gt;&lt;br&gt;Szerkesztette: 101.Légideszant, Időpont: 2010-09-25 09:18

Senki. A fronton is raktak össze két sérült gépből egy harmadik fajtájút. A háború vége felé pedig amilyen alkatrész volt kéznél azt beépítették, akkor is ha nem egy típushoz valók voltak. Amúgy hivatalosan 50 és 100 között volt a típusváltozatok száma, a fronton összebarkácsoltak figyelembe vételével akár sok ezer is lehet. Egyébként ezt nem csak a németek csinálták, hanem az összes többi is.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 25 13:22 #43216

  • Bazooka Joe
Nekem a Focke-Wulf Fw 190 A szériája. Abból is az A-9-es.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 25 17:01 #43242

Gipszj írta:
101.Légideszant írta:
Nekem is az E változat a sok közül.
Amúgy tudja valaki,hogy hány változata van pontosan?&lt;br&gt;&lt;br&gt;Szerkesztette: 101.Légideszant, Időpont: 2010-09-25 09:18

Senki. A fronton is raktak össze két sérült gépből egy harmadik fajtájút. A háború vége felé pedig amilyen alkatrész volt kéznél azt beépítették, akkor is ha nem egy típushoz valók voltak. Amúgy hivatalosan 50 és 100 között volt a típusváltozatok száma, a fronton összebarkácsoltak figyelembe vételével akár sok ezer is lehet. Egyébként ezt nem csak a németek csinálták, hanem az összes többi is.


Igen, a kannibalizmus minden haderőnél elterjedt volt.
Az angolok - amennyire csak lehetett - ezt kiküszöbölték, Beaverbrook összegyűjtötte a sérült gépeket a repterekről, és jól felszerelt műhelyekben, képzett szerelőkkel épített belőlük új gépeket (brand new), ezek sokkal gyorsabban elkészültek, és teljesen biztonságosak voltak, így nagyban hozzájárultak, pl. az Angliai Légicsata eredményességéhez.
Az eredményesség oka az volt, hogy a központilag begyűjtött gépeknél nem kellett kivárni, amíg egy másik gép olyan sérülést szenvedett, amit az elsővel lehetett kipótolni, mivel a tömegesség okán mindig voltak olyan gépek, amelyek egymás alkatrészeivel újjáépíthetők voltak.<br><br>Szerkesztette: Hajcihő, Időpont: 2010-09-25 19:01
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 25 17:03 #43243

  • Metalljacket
Nekem a német gépek közül az FW 190 és a Sturmvogel, amerikaiból a Lightning, a B 25 és a Black Widow, angolból a Spitfire és a Lancaster, japánok közül a Zero és egy kétmotoros felderítőgép, aminek a neve most nem ugrik be, de csodásan kecses masina. Legrondábbak az Me 210 és a lengyel P 11.
Most láttam egy régi videót, ahol a japán pilóta éppen beszáll egy Zero-ba egy bazi nagy karddal!
Szerintetek mi a csudát kezdhetett vele odafent? A gyalogságnál még csak hagyján, egy harckocsizó is hasznát veheti ha leáll a motor vagy leesik a lánc és ki kell szállni; de egy repülő? Kinyitja a fülketetőt és lecsapja az ellenséges gép szárnyát? Ejtőernyőt nem hordtak; minek is az egy tökös japán gyereknek, de ez a kard...
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 25 17:11 #43244

  • Bazooka Joe
A szamurájkard szimbolikus jelentőséggel is bírt viselője számára.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 25 17:21 #43245

  • Metalljacket
Ezt én is tudom. De ha már jelkép, akkor miért a hosszú katana és miért nem a rövidebb vakizasi? A Zero-ban valahogy jobban elfért volna.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 25 17:35 #43248

Bíztos ezt vitte magával a halálba,mert lehet,hogy kamikaze pilóta volt.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 25 17:56 #43253

  • Metalljacket
101.Légideszant írta:
Bíztos ezt vitte magával a halálba,mert lehet,hogy kamikaze pilóta volt.


Nem hinném, \'42-ben még nem volt ilyen!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 25 18:04 #43257

  • Metalljacket
A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez. repülők\\Spit cockpit 020.JPG A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.

Ez egy Spitfire ülése. Hogy használták ezt? Minden pilótának volt személyreszabott kispárnája? A látható orsóalakú valami bemélyedés vagy kiemelkedés? Valamit csak tettek maguk alá, ez így kicsit rázósnak tűnik.
Csatolmányok:
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 25 18:08 #43258

  • HunBütyök
Szerintem csak szimbolikus jelentése volt neki. Nem kell bnne keresni semmi funkcionalitást és jelentőséget.
Én pl. ha japán vadászpilóta lettem volna, valami szörnyek által megerőszakolt iskoláslányos videókazit vittem volna. És azon vihogtam volna, hogy egy óriási tintahal hogyan szereti a kis iskoláslányt!

Bocsi sráck, de nem szeretem a japánokat, csak a harckocsijaikat.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 25 18:14 #43260

Megértem méert nem szeretted őket!
Brutalitásuk határtalan volt.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 25 18:29 #43263

Metalljacket írta:
A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez. repülők\\Spit cockpit 020.JPG A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.

Ez egy Spitfire ülése. Hogy használták ezt? Minden pilótának volt személyreszabott kispárnája? A látható orsóalakú valami bemélyedés vagy kiemelkedés? Valamit csak tettek maguk alá, ez így kicsit rázósnak tűnik.


A pilóták \&quot;kispárnája\&quot; a mentőernyőjük volt, a fenekük alatt. Ugyanis ott hordták.
Amit a képen látsz, az egy oxigénpalack részére kidomborított hely.
A pilótákat nem igazán zavarta, mert az ejtőernyő elég vastag.
Hogy érzékeld miről van szó, egy makett fotóján bemutatom: A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.
Később aztán már \&quot;kényelmesebb\&quot; üléseket is készítettek, először egyedileg, aztán már gyárilag is, pl. a háttámlát kipárnázták, a pilóták bőrrel, a gyár meg vászonborítású anyaggal.

Volt aztán még sokféle verzió, de ez volt az eredeti.
Téma zárolva.
Az oldal megjelenítéséhez szükséges idő: 0.17 másodperc
Joomla templates by a4joomla