Az oldal semmilyen felelősséget nem vállal a hozzászólásokért!

Üdv, Vendég

TÉMA: Repülők

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 25 19:00 #43271

  • Metalljacket
Köszi, így már világos. Kezdem sejteni hogy a zsákmányolt japán Zero-ba miért nem nagyon fértek bele az angol és amerikai pilóták. Mivel a japánok nem nagyon használtak ejtőernyőt, az ülésen nem igazán lehetett hely egy vastag \'pótpárnának\'.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 25 19:15 #43273

Metalljacket írta:
Köszi, így már világos. Kezdem sejteni hogy a zsákmányolt japán Zero-ba miért nem nagyon fértek bele az angol és amerikai pilóták. Mivel a japánok nem nagyon használtak ejtőernyőt, az ülésen nem igazán lehetett hely egy vastag \'pótpárnának\'.


Nem egészen. Használtak ejtőernyőt.
A beleférés nehézsége a japánok sokkal kisebb testméretéből eredt. Egy átlagos japán férfi abban az időben 160 cm volt, egy amerikai 176, egy angol 174.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 25 19:47 #43278

A kínaiak átlag magassága(ma)160cm.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 27 07:11 #43430

  • Metalljacket
Na egy kérdés a szakértőkhöz. Valójában mit jelent a hatótávolság? Szerintem azt a távot, ahonnan a gépezet még hazarepülhető. Egyes források szerint a maximálisan megtehető távot egy feltöltéssel. Ebben a kérdésben érzésem szerint ugyanolyan a zűrzavar, mint hogy repülőgéphordozó vagy repülőgépanyahajó. Ha a hatótávolság egyenlő a max. megtehető úttal, akkor elrepülök a célig, megcsinálom amiért jöttem és utána?
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 27 07:52 #43431

101.Légideszant írta:
A kínaiak átlag magassága(ma)160cm.


Így aztán ők is építhetnek icipici repcsiket!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 27 08:22 #43432

Metalljacket írta:
Na egy kérdés a szakértőkhöz. Valójában mit jelent a hatótávolság? Szerintem azt a távot, ahonnan a gépezet még hazarepülhető. Egyes források szerint a maximálisan megtehető távot egy feltöltéssel. Ebben a kérdésben érzésem szerint ugyanolyan a zűrzavar, mint hogy repülőgéphordozó vagy repülőgépanyahajó. Ha a hatótávolság egyenlő a max. megtehető úttal, akkor elrepülök a célig, megcsinálom amiért jöttem és utána?


A hatótávolság annak a repülőtérnek a távolsága, ameddig a légijármű meghatározott hasznos teherrel képes elrepülni és ott leszállást végrehajtani úgy, hogy az előírt tüzelőanyag-tartaléka megmarad.
A hatótávolság függ a rendelkezésre álló tüzelőanyag mennyiségétől, a repülési üzemmódtól, a repülési körülményektől (szél és hőmérséklet). Minden típusra adott a tüzelőanyag tartályok befogadóképessége és a megengedett legnagyobb hasznos teher, amelyet az üres tömeg, a felszerelések súlya és a legnagyobb felszállótömeg határol.
Így eleve két hatótávolság van: a legnagyobb tüzelőanyag-mennyiséghez és a legnagyobb hasznos teherhez tartozó.
Az, hogy a rendelkezésre álló tüzelőanyag-készlettel mekkora utat képes megtenni a repülőgép azonos meteorológiai körülmények között, attól függ, hogy mennyire sikerül betartania az optimális üzemmódot.

Ezt nem kicsit árnyalja, hogy pl. a vadászrepülőgépeket nem arra szánják, hogy eljussanak valameddig, ott integessenek egyet, majd visszaforduljanak, hanem ott légi célokat kell leküzdenie, légiharcban, és ezután még képesnek kell lennie visszatérni a hazai reptérre.

Ezt a fajta hatótávolságot bevetési távolságnak hívják, amely az oda-, és visszaút távolságából, és a légiharcra szánható idő (azaz a teljes fogyasztással /harcsebesség/ eltölthető időmennyiség) összességéből áll.

Ez azonban nem az egyes gépek műszaki, hanem harcászati jellemzője (amely természetesen függ az adott típus műszaki tulajdonságaitól).

Kielégítő a válasz?

Repülőgép anyahajó, repülőgép hordozó: Mi magyarok az előbbi, míg az angolszászok az utóbbi megnevezést (aircraft mother ship, aircraft carrier) részesítjük előnyben. Mindkét nyelven mindkettőt használjuk, mi az anyahajót többet, az angolszászok meg az aircraft carriert többet. Tök mindegy, ugyanazt jelenti.<br><br>Szerkesztette: Hajcihő, Időpont: 2010-09-27 10:42
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 27 09:24 #43436

  • Metalljacket
Kielégítő a válasz?



Repülőgép anyahajó, repülőgép hordozó: Mi magyarok az előbbi, míg az angolszászok az utóbbi megnevezést (aircraft mother ship, aircraft carrier) részesítjük előnyben. Mindkét nyelven mindkettőt használjuk, mi az anyahajót többet, az angolszászok meg az aircraft carriert többet. Tök mindegy, ugyanazt jelenti.


Tökéletesen kielégítő, köszi. Ami az anyahajót illeti, szerintem az angolszász kifejezés a helyesebb. Anyahajója lehet egy rombolóflotillának, vagy valamilyen harci egységnek, ami fölött \'anyáskodik\', ellátja őket üzemanyaggal, lőszerrel, kajával meg ami kell. A repülőgéphordozó önmagában támadó harci egység, csak nem ágyúkat hanem repülőgépeket szállít fegyverzetként.
Még egy kérdés. Az Me 109 jobbszárnyán áll egy ember és veszettül teker valami kurblifélét. Ez volt az indítómotor? Egyáltalán; hogyan indították ezeket a bazi nagy, sokszor többezer Le-s motorokat? Gondolom nem elektromos önindítóval. Ennek a súlya még akkor is nagyon sok lenne ha az akkumulátorokat otthagyja a gép a földön.
Esetleg külön kis benzinmotorral mint az oroszok a nagy dízeleket a vontatókban?
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 27 09:43 #43437

Metalljacket írta:
Kielégítő a válasz?



Repülőgép anyahajó, repülőgép hordozó: Mi magyarok az előbbi, míg az angolszászok az utóbbi megnevezést (aircraft mother ship, aircraft carrier) részesítjük előnyben. Mindkét nyelven mindkettőt használjuk, mi az anyahajót többet, az angolszászok meg az aircraft carriert többet. Tök mindegy, ugyanazt jelenti.


Tökéletesen kielégítő, köszi. Ami az anyahajót illeti, szerintem az angolszász kifejezés a helyesebb. Anyahajója lehet egy rombolóflotillának, vagy valamilyen harci egységnek, ami fölött \'anyáskodik\', ellátja őket üzemanyaggal, lőszerrel, kajával meg ami kell. A repülőgéphordozó önmagában támadó harci egység, csak nem ágyúkat hanem repülőgépeket szállít fegyverzetként.
Még egy kérdés. Az Me 109 jobbszárnyán áll egy ember és veszettül teker valami kurblifélét. Ez volt az indítómotor? Egyáltalán; hogyan indították ezeket a bazi nagy, sokszor többezer Le-s motorokat? Gondolom nem elektromos önindítóval. Ennek a súlya még akkor is nagyon sok lenne ha az akkumulátorokat otthagyja a gép a földön.
Esetleg külön kis benzinmotorral mint az oroszok a nagy dízeleket a vontatókban?


Hááát.. az angol kifejezés jelentése az, hogy légierő szállító. Márpedig egy hadihajót, holmi teherhajónak = carrier nevezni, nem igazán \&quot;dicsőséges\&quot;, míg valaminek az anyjának lenni, azért szebb. Az általad definiált hajókat pedig ellátóhajónak nevezik.

A Bf 109-eseket valóban kurblival indították, mögötte pedig egy lendkerekes (az se könnyű) rugós szerkezet volt. Előnye az, hogy az indításhoz nem kellett un. apakocsi, ami egy bazi nagy akkumulátor, és ami egy önindítót pörgetett meg más gépeknél. Az USA vadászgépei közül meg sokat patronos önindítóval láttak el, ami egy vaktöltény.
Mind a kurblisnak, mind a patronosnak van egy cefet nagy hátránya, éspedig az, hogy motorleállás esetén, csak a légcsavarra lehetett számítani, ami aztán vagy bejött, vagy nem.
A kurblis megoldás nem volt fejleszthető a levegőben történő utánindításra, a patronos változat igen, csak egy patrontárat kellett beépíteni a gépbe, és máris újraindítható volt a motor egy párszor.
Bár a kurblissal sem volt túl sok baj, egészen megbízhatóan üzemelt. A legtöbb pilóta (főként az orosz fronton) vitt is magával kurblit, és - ha netán a nagy orosz sztyeppén le kellett szállnia, pl. motorelakadás okán, amit a tüzelőanyag szennyeződése okozhatott - akkor a gyors akadályelhárítást követően, saját maguk bekurblizták a gépet, visszaugrottak a kabinba, és gyorsan elspuriztak, mielőtt az oroszok odaérhettek volna, hogy foglyul ejtsék. Magyar pilótával is történt ilyen.

Aztán a későbbiekben, főként a szövetséges gépeknél, beépítették az elektromos önindítókat. Mindhárom módszer jellemző volt a különböző gépeknél a háború folyamán.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 27 09:47 #43438

Hajcihő írta:
Metalljacket írta:
Na egy kérdés a szakértőkhöz. Valójában mit jelent a hatótávolság? Szerintem azt a távot, ahonnan a gépezet még hazarepülhető. Egyes források szerint a maximálisan megtehető távot egy feltöltéssel. Ebben a kérdésben érzésem szerint ugyanolyan a zűrzavar, mint hogy repülőgéphordozó vagy repülőgépanyahajó. Ha a hatótávolság egyenlő a max. megtehető úttal, akkor elrepülök a célig, megcsinálom amiért jöttem és utána?


A hatótávolság annak a repülőtérnek a távolsága, ameddig a légijármű meghatározott hasznos teherrel képes elrepülni és ott leszállást végrehajtani úgy, hogy az előírt tüzelőanyag-tartaléka megmarad.
A hatótávolság függ a rendelkezésre álló tüzelőanyag mennyiségétől, a repülési üzemmódtól, a repülési körülményektől (szél és hőmérséklet). Minden típusra adott a tüzelőanyag tartályok befogadóképessége és a megengedett legnagyobb hasznos teher, amelyet az üres tömeg, a felszerelések súlya és a legnagyobb felszállótömeg határol.
Így eleve két hatótávolság van: a legnagyobb tüzelőanyag-mennyiséghez és a legnagyobb hasznos teherhez tartozó.
Az, hogy a rendelkezésre álló tüzelőanyag-készlettel mekkora utat képes megtenni a repülőgép azonos meteorológiai körülmények között, attól függ, hogy mennyire sikerül betartania az optimális üzemmódot.

Ezt nem kicsit árnyalja, hogy pl. a vadászrepülőgépeket nem arra szánják, hogy eljussanak valameddig, ott integessenek egyet, majd visszaforduljanak, hanem ott légi célokat kell leküzdenie, légiharcban, és ezután még képesnek kell lennie visszatérni a hazai reptérre.

Ezt a fajta hatótávolságot bevetési távolságnak hívják, amely az oda-, és visszaút távolságából, és a légiharcra szánható idő (azaz a teljes fogyasztással /harcsebesség/ eltölthető időmennyiség) összességéből áll.

Ez azonban nem az egyes gépek műszaki, hanem harcászati jellemzője (amely természetesen függ az adott típus műszaki tulajdonságaitól).

Kielégítő a válasz?

Repülőgép anyahajó, repülőgép hordozó: Mi magyarok az előbbi, míg az angolszászok az utóbbi megnevezést (aircraft mother ship, aircraft carrier) részesítjük előnyben. Mindkét nyelven mindkettőt használjuk, mi az anyahajót többet, az angolszászok meg az aircraft carriert többet. Tök mindegy, ugyanazt jelenti.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Szerkesztette: Hajcihő, Időpont: 2010-09-27 10:42


Magam sem írtam volna jobban le! Gratula!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 27 09:50 #43439

Kamikaze írta:
Hajcihő írta:
Metalljacket írta:
Na egy kérdés a szakértőkhöz. Valójában mit jelent a hatótávolság? Szerintem azt a távot, ahonnan a gépezet még hazarepülhető. Egyes források szerint a maximálisan megtehető távot egy feltöltéssel. Ebben a kérdésben érzésem szerint ugyanolyan a zűrzavar, mint hogy repülőgéphordozó vagy repülőgépanyahajó. Ha a hatótávolság egyenlő a max. megtehető úttal, akkor elrepülök a célig, megcsinálom amiért jöttem és utána?


A hatótávolság annak a repülőtérnek a távolsága, ameddig a légijármű meghatározott hasznos teherrel képes elrepülni és ott leszállást végrehajtani úgy, hogy az előírt tüzelőanyag-tartaléka megmarad.
A hatótávolság függ a rendelkezésre álló tüzelőanyag mennyiségétől, a repülési üzemmódtól, a repülési körülményektől (szél és hőmérséklet). Minden típusra adott a tüzelőanyag tartályok befogadóképessége és a megengedett legnagyobb hasznos teher, amelyet az üres tömeg, a felszerelések súlya és a legnagyobb felszállótömeg határol.
Így eleve két hatótávolság van: a legnagyobb tüzelőanyag-mennyiséghez és a legnagyobb hasznos teherhez tartozó.
Az, hogy a rendelkezésre álló tüzelőanyag-készlettel mekkora utat képes megtenni a repülőgép azonos meteorológiai körülmények között, attól függ, hogy mennyire sikerül betartania az optimális üzemmódot.

Ezt nem kicsit árnyalja, hogy pl. a vadászrepülőgépeket nem arra szánják, hogy eljussanak valameddig, ott integessenek egyet, majd visszaforduljanak, hanem ott légi célokat kell leküzdenie, légiharcban, és ezután még képesnek kell lennie visszatérni a hazai reptérre.

Ezt a fajta hatótávolságot bevetési távolságnak hívják, amely az oda-, és visszaút távolságából, és a légiharcra szánható idő (azaz a teljes fogyasztással /harcsebesség/ eltölthető időmennyiség) összességéből áll.

Ez azonban nem az egyes gépek műszaki, hanem harcászati jellemzője (amely természetesen függ az adott típus műszaki tulajdonságaitól).

Kielégítő a válasz?

Repülőgép anyahajó, repülőgép hordozó: Mi magyarok az előbbi, míg az angolszászok az utóbbi megnevezést (aircraft mother ship, aircraft carrier) részesítjük előnyben. Mindkét nyelven mindkettőt használjuk, mi az anyahajót többet, az angolszászok meg az aircraft carriert többet. Tök mindegy, ugyanazt jelenti.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Szerkesztette: Hajcihő, Időpont: 2010-09-27 10:42


Magam sem írtam volna jobban le! Gratula!


Köszi. Bár ezt nekem illik tudnom.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 27 18:16 #43487

  • koi
Hajcihő írta:
Kamikaze írta:
Hajcihő írta:
Metalljacket írta:
Na egy kérdés a szakértőkhöz. Valójában mit jelent a hatótávolság? Szerintem azt a távot, ahonnan a gépezet még hazarepülhető. Egyes források szerint a maximálisan megtehető távot egy feltöltéssel. Ebben a kérdésben érzésem szerint ugyanolyan a zűrzavar, mint hogy repülőgéphordozó vagy repülőgépanyahajó. Ha a hatótávolság egyenlő a max. megtehető úttal, akkor elrepülök a célig, megcsinálom amiért jöttem és utána?


A hatótávolság annak a repülőtérnek a távolsága, ameddig a légijármű meghatározott hasznos teherrel képes elrepülni és ott leszállást végrehajtani úgy, hogy az előírt tüzelőanyag-tartaléka megmarad.
A hatótávolság függ a rendelkezésre álló tüzelőanyag mennyiségétől, a repülési üzemmódtól, a repülési körülményektől (szél és hőmérséklet). Minden típusra adott a tüzelőanyag tartályok befogadóképessége és a megengedett legnagyobb hasznos teher, amelyet az üres tömeg, a felszerelések súlya és a legnagyobb felszállótömeg határol.
Így eleve két hatótávolság van: a legnagyobb tüzelőanyag-mennyiséghez és a legnagyobb hasznos teherhez tartozó.
Az, hogy a rendelkezésre álló tüzelőanyag-készlettel mekkora utat képes megtenni a repülőgép azonos meteorológiai körülmények között, attól függ, hogy mennyire sikerül betartania az optimális üzemmódot.

Ezt nem kicsit árnyalja, hogy pl. a vadászrepülőgépeket nem arra szánják, hogy eljussanak valameddig, ott integessenek egyet, majd visszaforduljanak, hanem ott légi célokat kell leküzdenie, légiharcban, és ezután még képesnek kell lennie visszatérni a hazai reptérre.

Ezt a fajta hatótávolságot bevetési távolságnak hívják, amely az oda-, és visszaút távolságából, és a légiharcra szánható idő (azaz a teljes fogyasztással /harcsebesség/ eltölthető időmennyiség) összességéből áll.

Ez azonban nem az egyes gépek műszaki, hanem harcászati jellemzője (amely természetesen függ az adott típus műszaki tulajdonságaitól).

Kielégítő a válasz?

Repülőgép anyahajó, repülőgép hordozó: Mi magyarok az előbbi, míg az angolszászok az utóbbi megnevezést (aircraft mother ship, aircraft carrier) részesítjük előnyben. Mindkét nyelven mindkettőt használjuk, mi az anyahajót többet, az angolszászok meg az aircraft carriert többet. Tök mindegy, ugyanazt jelenti.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Szerkesztette: Hajcihő, Időpont: 2010-09-27 10:42


Magam sem írtam volna jobban le! Gratula!


Köszi. Bár ezt nekem illik tudnom.
Miért,tán a valóságban tábornok vagy?
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 27 18:18 #43489

koi írta:
Hajcihő írta:
Kamikaze írta:
Hajcihő írta:
Metalljacket írta:
Na egy kérdés a szakértőkhöz. Valójában mit jelent a hatótávolság? Szerintem azt a távot, ahonnan a gépezet még hazarepülhető. Egyes források szerint a maximálisan megtehető távot egy feltöltéssel. Ebben a kérdésben érzésem szerint ugyanolyan a zűrzavar, mint hogy repülőgéphordozó vagy repülőgépanyahajó. Ha a hatótávolság egyenlő a max. megtehető úttal, akkor elrepülök a célig, megcsinálom amiért jöttem és utána?


A hatótávolság annak a repülőtérnek a távolsága, ameddig a légijármű meghatározott hasznos teherrel képes elrepülni és ott leszállást végrehajtani úgy, hogy az előírt tüzelőanyag-tartaléka megmarad.
A hatótávolság függ a rendelkezésre álló tüzelőanyag mennyiségétől, a repülési üzemmódtól, a repülési körülményektől (szél és hőmérséklet). Minden típusra adott a tüzelőanyag tartályok befogadóképessége és a megengedett legnagyobb hasznos teher, amelyet az üres tömeg, a felszerelések súlya és a legnagyobb felszállótömeg határol.
Így eleve két hatótávolság van: a legnagyobb tüzelőanyag-mennyiséghez és a legnagyobb hasznos teherhez tartozó.
Az, hogy a rendelkezésre álló tüzelőanyag-készlettel mekkora utat képes megtenni a repülőgép azonos meteorológiai körülmények között, attól függ, hogy mennyire sikerül betartania az optimális üzemmódot.

Ezt nem kicsit árnyalja, hogy pl. a vadászrepülőgépeket nem arra szánják, hogy eljussanak valameddig, ott integessenek egyet, majd visszaforduljanak, hanem ott légi célokat kell leküzdenie, légiharcban, és ezután még képesnek kell lennie visszatérni a hazai reptérre.

Ezt a fajta hatótávolságot bevetési távolságnak hívják, amely az oda-, és visszaút távolságából, és a légiharcra szánható idő (azaz a teljes fogyasztással /harcsebesség/ eltölthető időmennyiség) összességéből áll.

Ez azonban nem az egyes gépek műszaki, hanem harcászati jellemzője (amely természetesen függ az adott típus műszaki tulajdonságaitól).

Kielégítő a válasz?

Repülőgép anyahajó, repülőgép hordozó: Mi magyarok az előbbi, míg az angolszászok az utóbbi megnevezést (aircraft mother ship, aircraft carrier) részesítjük előnyben. Mindkét nyelven mindkettőt használjuk, mi az anyahajót többet, az angolszászok meg az aircraft carriert többet. Tök mindegy, ugyanazt jelenti.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Szerkesztette: Hajcihő, Időpont: 2010-09-27 10:42


Magam sem írtam volna jobban le! Gratula!


Köszi. Bár ezt nekem illik tudnom.
Miért,tán a valóságban tábornok vagy?


Fenéket. Csak néhány repcsivel röpködtem, és ahhoz - mármint a pilótavizsgához - meg kellett tanulnom az elméletet is.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 27 19:04 #43510

  • HunBütyök
A hatótáv az angol szakirodalomban az Operational range néven ismert fogalom. Vagy nem jól tudom? De kérdés, hogy a harckocsiknál hogyan számolják a harcban töltött időt. Mert egy harci cselekmény lehet 10 perces, vagy akár több órás is.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 27 19:39 #43515

  • Gipszj
Az angolszász szóhasználat szerint anyahajó az az a hajó amelyik hidroplánok hordozására alkalmas, azaz olyan repülőgép szállító amelyikről csak fölszállni lehet, leszállni nem. A repülőgép hordozóról föl is lehet szállni meg le is. Magyarban mind a kettőt az utóbbira értik.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 szep. 27 19:45 #43516

  • Gipszj
Hatósugara általában a bombázónak van, ha jól tudom, mert az elmegy valahová és visszajön, (már ha visszajön)
Hatótávolsága inkább a vadásznak van, amelyik nem oda-vissza, hanem össze-vissza repül. A repülőgépnek van egy maximális felszállósúlya, ennél nagyobb összsúly adódik, ha a a maximális üzemanyag mennyiség mellett a terhelés is maximális. Hogy a megengedett felszállósúlyt ne lépjék túl, vagy a terhelést vagy az üzemanyag mennyiséget vagy mindkettőt csökkenteni kell.
Téma zárolva.
Az oldal megjelenítéséhez szükséges idő: 0.19 másodperc
Joomla templates by a4joomla