Az oldal semmilyen felelősséget nem vállal a hozzászólásokért!

Üdv, Vendég

TÉMA: Repülők

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 okt. 01 06:21 #43721

Metalljacket írta:
A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.

Na ha igaz, ez már a valódi látvány. A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.


Nincs itt semmi gyanús! A B-1-es hajtóműve felveri a vizet. A hegyek pedig közelinek tűnnek, de nem azok.
Aki már járt ilyen hegyóriásoknál, az tudja, hogy igencsak közelinek tűnnek, miközben a tényleges távolságuk több tíz kilométer, de néha akár 100 kilométernél is több lehet. Nagyon csalóka ám ez a távolságérzet.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 okt. 01 07:40 #43722

Csúcs ez a kép! Gratula!<br><br>Szerkesztette: Kamikaze, Időpont: 2010-10-01 09:41
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 okt. 01 07:44 #43723

Hajcihő írta:
Metalljacket írta:
Mert egészen egyszerűen hiányzott a póttank, és a póttank rögzítéséhez és használatához szükséges műszaki felszerelés a Messzerekről.

Na akkor fussunk neki mégegyszer. Azt írod: \&quot; egészen egyszerűen hiányzott a póttank \&quot;. Csak az Me 109-re való, vagy egyáltalán nem gyártottak effélét? Tényleg eszükbe sem jutott hogy milyen hasznos lehet egy ilyen \'bili\'?
Az amerikai gépeken használtak állítólag valamilyen papírféleségből gyártott tartályt is, ami csak tényleg addig tartott amíg kiürült. Persze szerintem kellett bele valami váz merevítésnek hogy bírja a beletöltött benzin súlyát, meg valami impregnálás is.
-\&quot; hiányzott a póttank rögzítéséhez és használatához szükséges műszaki felszerelés a Messzerekről \&quot;
Az angolok a sivatagi háborúban Hawker Hurricane gépeket használtak \'vadászbombázónak\'. Rolski leírja, hogy ezekre a gépekre 2 db 250 kg-os bombát függesztettek valami barkácsolt szerkezetre.
A bombákat a pilóta a fülkéből egyszerűen egy bowdenhuzallal oldotta ki. Ezt a gépet sem készítették fel gyárilag külső bombafelfüggesztésre, mégis megoldották. Az 500 kg bomba kb. 600 l benzin súlya. Ennyit biztosan elbírt volna a 109-es is, 600 l benzinnel meg el lett volna egy darabig! De ha már itt tartunk, akkor ott volt az Fw 190. Annak aztán bőven voltak függesztőpontjai, bírta rendesen a terhelést is. Arra miért nem tettek? Ennyire gyökerek lettek volna? Valahogy nem tudom elhinni. Bár amilyen ökörségeket csinált a Kövér Hermann...


Egyáltalán semmiféle póttankot nem gyártottak az adott időben. A póttank egyébként sem egy egyszerű - szabadon választható - opció, hiszen a póttank egy repülőgép számtalan repülési tulajdonságát megváltoztatja. Az első a felszállósúly, aztán a tömegközéppont, ami - ráadásul - a póttank kifogyásával arányosan állandóan változik, ezáltal a repülőgép tömegközéppontja folyamatosan áthelyeződik, szemben egy bombával, ami egy egyszeri kitrimmelést igényel, aztán - ha ledobták - még egyet aztán annyi. De a tömegközéppont változása póttank esetén az egyes repülési helyzetekben is egy állandó változó, hiszen a benne lévő folyadék állandóan lötyög, és más, és más erőhatásokat vált ki függően a benne lévő üzemanyag - állandóan fogyó - mennyiségétől. Ezért aztán egy póttank felhelyezését a lehető legneutrálisabb helyre kell megtervezni.
De ugyanennyire fontos a póttank aerodinamikája is, ami a repülőgép repülési tulajdonságait akár végzetesen leronthatja. Na pláne olyan repülőgépeknél, amelyeket egyáltalán nem terveztek póttank, vagy egyéb függő teher hordozására.
A póttankot ráadásul nem lehet holmi hevenyészett, vagy akár rendszeresített bombafelfüggesztő szerkezetre felszerelni, mert egészen más maga az állaga, hiszen nem egy merev, tömör szerkezetről van szó, hanem egy rendkívül vékony falú ezáltal könnyen alakváltozó és így sérülhető szerkezetről, ami - lecsatolásakor - ráadásul másként is viselkedik aerodinamikailag, mint egy vetésre tervezett bomba.
Ha láttál már olyan filmet, ahol a repülőgépek ledobják a póttankokat, vagy pl. később az éppen a póttankhorgokra függesztett napalmbombákat (amelyeket egyébént póttankokból alakítottak ki, és egy gyújtószerkezettel láttak el), akkor láthattad, hogy a póttank hossztengelye körül pörögve hagyja el a repülőt, és - ha nem jó helyre tervezik - akkor bizony a turbulencia okán nekivágódhat a repülőgépnek, és - egy pindurkát - képes összetörni azt.
A póttankot ugyanakkor nem elégséges egy bowdennel összekötni a repülővel, mivel - milyen fura - azt a célt szolgálja, hogy a repülőgépet üzemanyaggal lássák el általa. Ezért aztán a repülőgép üzemanyagellátó rendszerét is át kell alakítani hozzá, üzemanyagszivattyút kell a gépbe építeni, annak helyet kell találni, annak energiát kell biztosítani, a póttankból való fogyasztás és a főtankok lefogyasztásának váltására elektromos szelepeket kell beiktatni, és azoknak is biztosítani kell az elektromos ellátását, ezt meghaladóan áramlásbiztosító szelepeket is fel kell helyezni, de biztonsági szelepek is kellenek, hogy a főtartályokból történő véletlen kifolyást megakadályozzák, de a póttartályt is el kell látni vésszeleppel, hogyha valamilyen elakadás következtében a póttartályt nem lehet vetni, és ráadásul még az üzemanyagot sem lehet belőle a gépbe szivattyúzni, és a vészoldás sem sikerül, akkor a vésszelepen keresztül a póttartályt ki lehessen folyatni, nehogy egy kényszerleszállást követően ettől robbanjon fel a gép.
Mindezekhez a pilótafülkében el kell helyezni a kezelőszerveket és indikátorokat, stb, stb.
És még számtalan összetevő van, amiket nem soroltam fel, és amire a konstruktőröknek gondolniuk kell, amikor a póttartályt, és annak üzemeltetését megtervezik, és ehhez a repülőgépet is áttervezik.

Szóval egy póttank nem annyi, hogy a gép hasa alá nyomunk egy marmonkannát egy gumicsővel, és máris működik a dolog.
Bizony ez egy sok száz, ha nem sokezer munkaórát követelő tervezési és gyártás-előkészítési folyamat.
(Utána még el is kell látni vele az alakulatokat, a logisztikai hátterükkel együtt, mindezt a repülők - csak gyárban végezhető - átalakítását követően.)

Göringet ezügyben nem bántanám, hiszen a vadászlégierő stratégiai alkalmazását nem erre a feladatra optimalizálták. Az már egy más kérdés, hogy ez ideológiailag helyes volt-e avagy sem (tudjuk, hogy nem), de nem csak Németország küszködött ezzel a problémával, hanem az összes légierő.
A Spitfireok és a Hurricanek éppen annyit tudtak, mint a Messerschmittek, azaz ugyanolyan rövid volt a repülési idejük.
Az USA légierejében a Wildcatek a Hellcatek és a Lightningek voltak képesek távolsági vadászfeladatok ellátására, de ezek - éppen a Csendes-óceáni hadszintéri leterheltség okán - nem tudtak megjelenni Európában (egészen egyszerűen nem volt belőlük elég) és alkalmatlanok is voltak a német vadászgépekkel eredményesen felvenni a harcot. Az USA légiereje először csak 1944 elején (!!!) volt képes olyan kísérővadászt előállítani, megfelelő számban, amelyik képes volt a bombázóalakulatok kísérésére!
Tehát még az USA sem volt a háború elején, de még közepén sem (!), technikailag felkészülve arra, hogy hosszútávú szárazföldi bázisú kísérővadászokkal, vagy légifölény vadászokkal lássa el a haderejét!

Technikailag ennyire bonyolult volt a dolog!

Ami pedig a Messerschmittek póttank gondjait illeti, ezt még a háború végéig sem tudták tökéletesen megoldani. A Messerschmittek póttankja nem pontosan a gép hossztengelyében helyezkedett el, ez pedig kormányzási nehézségeket okozott (nem helyezhették el pont középen, mert olyan berendezések voltak a nem erre tervezett gép tengelyvonalában a tömegközpontnál, amiket máshová nem lehetett áthelyezni, amely ezt megakadályozta), továbbá a póttank, ha csak egy kicsit is figyelmetlenül szálltak fel vele, leért a talajra, és megsérült, de akár fel is robbant, ezért aztán a pilóták - nem kicsit - utálták is. Ugyanígy problémás volt a póttank ledobása is, számtalnszor elakadt, majd a gép hasa alatt keresztbe fordulva (!) akadályozta a gép repülését, léggiharcról itt szó sem lehetett, már az is csoda volt, hogy egyáltalán haza tudott érni!

Ami a póttankok anyagát illeti, még a papírtankok sem voltak alávalóbbak az alumíniumtankoknál, mert az impregnálásuk megoldott volt. Az anyagválasztás elsősorban az adott ország nyersanyag-ellátási lehetőségeitől, gazdasági, pénzügyi megfontolásaitól gyártási kapacitásaitól függött.

Egyébként papírtartályokat a németek alkalmaztak, az USA nem sűrűn, nekik volt elegendő alumíniumuk, és szabad kapacitású hengerelő-, és fémnyomó üzemük.

Láthatod, hogy a probléma nem kínált olyan egyszerű megoldást, mint hitted.
A németeket \&quot;csak\&quot; abban lehet elmarasztalni, hogy egy ideológiavezérelt háborút indítottak, és ezt is ötletszerűen, és a légierejüket éppen az ötletszerűség és az ideológiai önhittségük okán nem készítették fel a várható harcfeladatok ellátására.

Magyarán: Rossz célért, rossz időben, rossz eszközökkel indultak harcba.
A kezdeti előnyüket Európa még rosszabb önáltatása biztosította.

Remélem így már érthető a dolog.


Ha nem tudsz valamit, akkor Hajcihő mindig mindenre kimerítő és részletes választ tud adni!
(És ez nem bírálat akar lenni, hanem ténymegállapítás!)
Köszi a többiek nevében is, a magyarázatot!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 okt. 01 08:04 #43724

  • Metalljacket
Ha nem tudsz valamit, akkor Hajcihő mindig mindenre kimerítő és részletes választ tud adni!

(És ez nem bírálat akar lenni, hanem ténymegállapítás!)

Köszi a többiek nevében is, a magyarázatot!


Én is köszönöm. Azért kérdezek ennyit, mert ezekről a dolgokról nem igazán lehet ilyen részletesen olvasni sehol. Filmeket meg cockpite fényképeket hiába nézegetsz ha nem tudod hogy melyik bizgentyű mire való.
A fórum meg ugyi arra, hogy aki nem elég tájékozott az tanulhasson.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 okt. 01 10:21 #43725

Kamikaze írta:
Hajcihő írta:
Metalljacket írta:
Mert egészen egyszerűen hiányzott a póttank, és a póttank rögzítéséhez és használatához szükséges műszaki felszerelés a Messzerekről.

Na akkor fussunk neki mégegyszer. Azt írod: \&quot; egészen egyszerűen hiányzott a póttank \&quot;. Csak az Me 109-re való, vagy egyáltalán nem gyártottak effélét? Tényleg eszükbe sem jutott hogy milyen hasznos lehet egy ilyen \'bili\'?
Az amerikai gépeken használtak állítólag valamilyen papírféleségből gyártott tartályt is, ami csak tényleg addig tartott amíg kiürült. Persze szerintem kellett bele valami váz merevítésnek hogy bírja a beletöltött benzin súlyát, meg valami impregnálás is.
-\&quot; hiányzott a póttank rögzítéséhez és használatához szükséges műszaki felszerelés a Messzerekről \&quot;
Az angolok a sivatagi háborúban Hawker Hurricane gépeket használtak \'vadászbombázónak\'. Rolski leírja, hogy ezekre a gépekre 2 db 250 kg-os bombát függesztettek valami barkácsolt szerkezetre.
A bombákat a pilóta a fülkéből egyszerűen egy bowdenhuzallal oldotta ki. Ezt a gépet sem készítették fel gyárilag külső bombafelfüggesztésre, mégis megoldották. Az 500 kg bomba kb. 600 l benzin súlya. Ennyit biztosan elbírt volna a 109-es is, 600 l benzinnel meg el lett volna egy darabig! De ha már itt tartunk, akkor ott volt az Fw 190. Annak aztán bőven voltak függesztőpontjai, bírta rendesen a terhelést is. Arra miért nem tettek? Ennyire gyökerek lettek volna? Valahogy nem tudom elhinni. Bár amilyen ökörségeket csinált a Kövér Hermann...


Egyáltalán semmiféle póttankot nem gyártottak az adott időben. A póttank egyébként sem egy egyszerű - szabadon választható - opció, hiszen a póttank egy repülőgép számtalan repülési tulajdonságát megváltoztatja. Az első a felszállósúly, aztán a tömegközéppont, ami - ráadásul - a póttank kifogyásával arányosan állandóan változik, ezáltal a repülőgép tömegközéppontja folyamatosan áthelyeződik, szemben egy bombával, ami egy egyszeri kitrimmelést igényel, aztán - ha ledobták - még egyet aztán annyi. De a tömegközéppont változása póttank esetén az egyes repülési helyzetekben is egy állandó változó, hiszen a benne lévő folyadék állandóan lötyög, és más, és más erőhatásokat vált ki függően a benne lévő üzemanyag - állandóan fogyó - mennyiségétől. Ezért aztán egy póttank felhelyezését a lehető legneutrálisabb helyre kell megtervezni.
De ugyanennyire fontos a póttank aerodinamikája is, ami a repülőgép repülési tulajdonságait akár végzetesen leronthatja. Na pláne olyan repülőgépeknél, amelyeket egyáltalán nem terveztek póttank, vagy egyéb függő teher hordozására.
A póttankot ráadásul nem lehet holmi hevenyészett, vagy akár rendszeresített bombafelfüggesztő szerkezetre felszerelni, mert egészen más maga az állaga, hiszen nem egy merev, tömör szerkezetről van szó, hanem egy rendkívül vékony falú ezáltal könnyen alakváltozó és így sérülhető szerkezetről, ami - lecsatolásakor - ráadásul másként is viselkedik aerodinamikailag, mint egy vetésre tervezett bomba.
Ha láttál már olyan filmet, ahol a repülőgépek ledobják a póttankokat, vagy pl. később az éppen a póttankhorgokra függesztett napalmbombákat (amelyeket egyébént póttankokból alakítottak ki, és egy gyújtószerkezettel láttak el), akkor láthattad, hogy a póttank hossztengelye körül pörögve hagyja el a repülőt, és - ha nem jó helyre tervezik - akkor bizony a turbulencia okán nekivágódhat a repülőgépnek, és - egy pindurkát - képes összetörni azt.
A póttankot ugyanakkor nem elégséges egy bowdennel összekötni a repülővel, mivel - milyen fura - azt a célt szolgálja, hogy a repülőgépet üzemanyaggal lássák el általa. Ezért aztán a repülőgép üzemanyagellátó rendszerét is át kell alakítani hozzá, üzemanyagszivattyút kell a gépbe építeni, annak helyet kell találni, annak energiát kell biztosítani, a póttankból való fogyasztás és a főtankok lefogyasztásának váltására elektromos szelepeket kell beiktatni, és azoknak is biztosítani kell az elektromos ellátását, ezt meghaladóan áramlásbiztosító szelepeket is fel kell helyezni, de biztonsági szelepek is kellenek, hogy a főtartályokból történő véletlen kifolyást megakadályozzák, de a póttartályt is el kell látni vésszeleppel, hogyha valamilyen elakadás következtében a póttartályt nem lehet vetni, és ráadásul még az üzemanyagot sem lehet belőle a gépbe szivattyúzni, és a vészoldás sem sikerül, akkor a vésszelepen keresztül a póttartályt ki lehessen folyatni, nehogy egy kényszerleszállást követően ettől robbanjon fel a gép.
Mindezekhez a pilótafülkében el kell helyezni a kezelőszerveket és indikátorokat, stb, stb.
És még számtalan összetevő van, amiket nem soroltam fel, és amire a konstruktőröknek gondolniuk kell, amikor a póttartályt, és annak üzemeltetését megtervezik, és ehhez a repülőgépet is áttervezik.

Szóval egy póttank nem annyi, hogy a gép hasa alá nyomunk egy marmonkannát egy gumicsővel, és máris működik a dolog.
Bizony ez egy sok száz, ha nem sokezer munkaórát követelő tervezési és gyártás-előkészítési folyamat.
(Utána még el is kell látni vele az alakulatokat, a logisztikai hátterükkel együtt, mindezt a repülők - csak gyárban végezhető - átalakítását követően.)

Göringet ezügyben nem bántanám, hiszen a vadászlégierő stratégiai alkalmazását nem erre a feladatra optimalizálták. Az már egy más kérdés, hogy ez ideológiailag helyes volt-e avagy sem (tudjuk, hogy nem), de nem csak Németország küszködött ezzel a problémával, hanem az összes légierő.
A Spitfireok és a Hurricanek éppen annyit tudtak, mint a Messerschmittek, azaz ugyanolyan rövid volt a repülési idejük.
Az USA légierejében a Wildcatek a Hellcatek és a Lightningek voltak képesek távolsági vadászfeladatok ellátására, de ezek - éppen a Csendes-óceáni hadszintéri leterheltség okán - nem tudtak megjelenni Európában (egészen egyszerűen nem volt belőlük elég) és alkalmatlanok is voltak a német vadászgépekkel eredményesen felvenni a harcot. Az USA légiereje először csak 1944 elején (!!!) volt képes olyan kísérővadászt előállítani, megfelelő számban, amelyik képes volt a bombázóalakulatok kísérésére!
Tehát még az USA sem volt a háború elején, de még közepén sem (!), technikailag felkészülve arra, hogy hosszútávú szárazföldi bázisú kísérővadászokkal, vagy légifölény vadászokkal lássa el a haderejét!

Technikailag ennyire bonyolult volt a dolog!

Ami pedig a Messerschmittek póttank gondjait illeti, ezt még a háború végéig sem tudták tökéletesen megoldani. A Messerschmittek póttankja nem pontosan a gép hossztengelyében helyezkedett el, ez pedig kormányzási nehézségeket okozott (nem helyezhették el pont középen, mert olyan berendezések voltak a nem erre tervezett gép tengelyvonalában a tömegközpontnál, amiket máshová nem lehetett áthelyezni, amely ezt megakadályozta), továbbá a póttank, ha csak egy kicsit is figyelmetlenül szálltak fel vele, leért a talajra, és megsérült, de akár fel is robbant, ezért aztán a pilóták - nem kicsit - utálták is. Ugyanígy problémás volt a póttank ledobása is, számtalnszor elakadt, majd a gép hasa alatt keresztbe fordulva (!) akadályozta a gép repülését, léggiharcról itt szó sem lehetett, már az is csoda volt, hogy egyáltalán haza tudott érni!

Ami a póttankok anyagát illeti, még a papírtankok sem voltak alávalóbbak az alumíniumtankoknál, mert az impregnálásuk megoldott volt. Az anyagválasztás elsősorban az adott ország nyersanyag-ellátási lehetőségeitől, gazdasági, pénzügyi megfontolásaitól gyártási kapacitásaitól függött.

Egyébként papírtartályokat a németek alkalmaztak, az USA nem sűrűn, nekik volt elegendő alumíniumuk, és szabad kapacitású hengerelő-, és fémnyomó üzemük.

Láthatod, hogy a probléma nem kínált olyan egyszerű megoldást, mint hitted.
A németeket \&quot;csak\&quot; abban lehet elmarasztalni, hogy egy ideológiavezérelt háborút indítottak, és ezt is ötletszerűen, és a légierejüket éppen az ötletszerűség és az ideológiai önhittségük okán nem készítették fel a várható harcfeladatok ellátására.

Magyarán: Rossz célért, rossz időben, rossz eszközökkel indultak harcba.
A kezdeti előnyüket Európa még rosszabb önáltatása biztosította.

Remélem így már érthető a dolog.


Ha nem tudsz valamit, akkor Hajcihő mindig mindenre kimerítő és részletes választ tud adni!
(És ez nem bírálat akar lenni, hanem ténymegállapítás!)
Köszi a többiek nevében is, a magyarázatot!


Ha mindenre nem is, merthogy nem hinném, hogy én lennék az Isten (aki köztudomásúlag mindenható és mindent tudó), de jó sok dologra egészen bizonyosan.
Az oka is egyszerű, ámde követhető: Meg kell tanulni, meg kell tapasztalni.
És nagyon szívesen.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 okt. 01 10:42 #43726

Metalljacket írta:
Ha nem tudsz valamit, akkor Hajcihő mindig mindenre kimerítő és részletes választ tud adni!

(És ez nem bírálat akar lenni, hanem ténymegállapítás!)

Köszi a többiek nevében is, a magyarázatot!


Én is köszönöm. Azért kérdezek ennyit, mert ezekről a dolgokról nem igazán lehet ilyen részletesen olvasni sehol. Filmeket meg cockpite fényképeket hiába nézegetsz ha nem tudod hogy melyik bizgentyű mire való.
A fórum meg ugyi arra, hogy aki nem elég tájékozott az tanulhasson.


Nagyon szívesen, és nagyon helyes. Értelmes ember kérdez, ha valamit nem tud és nem ért. De ne feledd: Kérdezni is jól kell! Rossz kérdésre, csak rossz válasz adható! (Ezek most jó kérdések voltak.)

Egyébként - bizony - ezekről a dolgokról is lehet jó sokat olvasni, még magyarul is.
Amit pedig szintén meg kell tanulni ahhoz, hogy ismereteket szerezzél, az a könyvtári kutatás mikéntje. Ebben egyébként mára nagy segítséget nyújt az internet. Amikor én kezdtem, bizony be kellett járni mindenért a különböző könyvtárakba, pl. a Szabó Ervinbe, a Széchenyibe, de a műszakiba, a hadtörténetibe, stb, valamint az Országos Levéltárba is, és ott el kellett kapni egy-egy könyvtárost, hogy segítsen a megfelelő könyvek, jegyzetek, dokumentumok előkeresésében.
Eleinte ezt szimpla könyvtárjeggyel, látogatójeggyel, majd később - amikor egyes kutatásaim elmélyültek - akkor kutatási jeggyel, vagy engedéllyel.
Ez ma sem mellőzhető, ha el akarsz mélyülni igazából az egyes területek megismerésében.
Nem mellesleg messze nem árt, ha mindehhez még szert teszel némi nyelvtudásra, több nyelven is, én az angolt, németet, franciát, és - áthidaló nyelvként (ami, mert az előző nyelvek igencsak sok erre alapuló kifejezést használnak, továbbá mert segítségével még az olaszt és a spanyolt is, bizonyos szinten megértheted) - a latint ajánlom.
Én ezeknek a nyelveknek a középfokú - az angolnak felső fokú - ismeretével, úgy 22-23 éves koromra \&quot;végeztem\&quot; (pedig nem voltam éppen könnyű személyes helyzetben akkortájt), és azóta is hasznomra vannak, persze folyamatosan tanulok hozzájuk azóta is.
Nem megfeledkezve arról, hogy a magyar nyelvet - a lehetőségek határain belül - illik tökéletesen, és minél nagyobb szókinccsel elsajátítani.

Szóval, ha igazán érdekelnek a dolgok, akkor bizony, abba be kell fektetni. Mese nincs.

Bocs, ha ezzel \&quot;elkeserítettelek\&quot;.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 okt. 01 11:10 #43727

Gipszj írta:
Az amerikaiak préselt papír póttartályokat használtak (is). Ha jól emlékszem akkor a 109-E7-nél jelent meg a póttartály. Hogy miért nem használták? Ők sem voltak tökéletesek, meg talán azért, mert a La Manche csatorna partjáról startoltak és majdnem tele póttartályt kellett volna ledobni a túlsó parton. A kép a tó fölött lehet valódi, de gyanús.


Igen használtak, de nem volt rájuk jellemző. És jól emlékszel, az E-7 változattól kezdve kezdték alkalmazni a Messzereken a póttankot, a vadász, vagy vadászbombázó feladatokat ellátó változatnál, ahol vagy egy póttankot, vagy egy 250 kg-os bombát lehetett ugyanarra a függesztési pontra szerelni.
A modifikációt pedig az E-4BN vadászbombázó változatból fejlesztették ki.
Ezt követően az E-7N vadász/vadászbombázó, E-7U3 vadászfelderítő és az E-9 vadászfelderítő változatoknál alkalmazták az E sorozaton belül. Ebből csak az E-7N volt alkalmas bomba szállítására is, a többinél már elhagyták ezt az opciót.

A B1-es fotó nem tűnik manipuláltnak, mi több, megállapítható róla, hogy - nagy valószínűséggel - hangsebesség feletti repülésnél készült, amit a vízfelverődés előtti félköríves nyomáshullám látszik bizonyítani.<br><br>Szerkesztette: Hajcihő, Időpont: 2010-10-01 13:38
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 okt. 01 12:55 #43731

  • koi
Más ösvényre terelve a szót,valaki tudja,hogy a szövetségesek milyen erőkkel támadták Pennemündét?
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 okt. 01 13:01 #43733

koi írta:
Más ösvényre terelve a szót,valaki tudja,hogy a szövetségesek milyen erőkkel támadták Pennemündét?


Igen, én tudom!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 okt. 01 13:29 #43735

  • koi
Hajcihő írta:
koi írta:
Más ösvényre terelve a szót,valaki tudja,hogy a szövetségesek milyen erőkkel támadták Pennemündét?


Igen, én tudom!
Akkor megmondod?
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 okt. 01 15:19 #43739

  • Zeki
Vajon mivel... hajókkal, harckocsikkal, gyalogos rohammal? Hát lehet bombázták? És milyen bombázóik voltak 1943. augusztusban a briteknek ill. a szövetségeseknek?
Gondol, gondol, gondol....mielőtt kérdez.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 okt. 01 15:28 #43740

Zeki írta:
Vajon mivel... hajókkal, harckocsikkal, gyalogos rohammal? Hát lehet bombázták? És milyen bombázóik voltak 1943. augusztusban a briteknek ill. a szövetségeseknek?
Gondol, gondol, gondol....mielőtt kérdez.


Azt csak Micimackó teszi!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 okt. 01 15:44 #43741

koi írta:
Hajcihő írta:
koi írta:
Más ösvényre terelve a szót,valaki tudja,hogy a szövetségesek milyen erőkkel támadták Pennemündét?


Igen, én tudom!
Akkor megmondod?


Aha!

Az első légitámadás fedőneve : Crossbow hadművelet (operation Crossbow), amit 1943. augusztus 17/18 éjjel hajtott végre a RAF Bomber Command (Bombázó Parancsnokság) 596 nehézbombázója, három hullámban. Ebből 324 Lancaster, 218 Halifax, 54 Stirling volt. Mind négymotorosok. Összesen 1800 tonna bombát vetettek, ebből 85% nagy robbanóerejű, míg 15% gyújtóbomba volt.

A hatás kisebb volt a vártnál, mert rossz célmegjelölés és a látási viszonyok hirtelen romlása okán nem jó célpontokat és nem jól bombáztak. Így is sikerült több hónapra visszavetni a termelést.

Saját veszteség 6,7%. (Nagyon magas.)

Kielégítő a válasz?<br><br>Szerkesztette: Hajcihő, Időpont: 2010-10-01 17:47
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 okt. 01 17:07 #43743

  • koi
Hajcihő írta:
koi írta:
Hajcihő írta:
koi írta:
Más ösvényre terelve a szót,valaki tudja,hogy a szövetségesek milyen erőkkel támadták Pennemündét?


Igen, én tudom!
Akkor megmondod?


Aha!

Az első légitámadás fedőneve : Crossbow hadművelet (operation Crossbow), amit 1943. augusztus 17/18 éjjel hajtott végre a RAF Bomber Command (Bombázó Parancsnokság) 596 nehézbombázója, három hullámban. Ebből 324 Lancaster, 218 Halifax, 54 Stirling volt. Mind négymotorosok. Összesen 1800 tonna bombát vetettek, ebből 85% nagy robbanóerejű, míg 15% gyújtóbomba volt.

A hatás kisebb volt a vártnál, mert rossz célmegjelölés és a látási viszonyok hirtelen romlása okán nem jó célpontokat és nem jól bombáztak. Így is sikerült több hónapra visszavetni a termelést.

Saját veszteség 6,7%. (Nagyon magas.)

Kielégítő a válasz?&lt;br&gt;&lt;br&gt;Szerkesztette: Hajcihő, Időpont: 2010-10-01 17:47
Kössz,majd 8.-ban megírom dogába.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 okt. 01 17:29 #43745

koi írta:
Hajcihő írta:
koi írta:
Hajcihő írta:
koi írta:
Más ösvényre terelve a szót,valaki tudja,hogy a szövetségesek milyen erőkkel támadták Pennemündét?


Igen, én tudom!
Akkor megmondod?


Aha!

Az első légitámadás fedőneve : Crossbow hadművelet (operation Crossbow), amit 1943. augusztus 17/18 éjjel hajtott végre a RAF Bomber Command (Bombázó Parancsnokság) 596 nehézbombázója, három hullámban. Ebből 324 Lancaster, 218 Halifax, 54 Stirling volt. Mind négymotorosok. Összesen 1800 tonna bombát vetettek, ebből 85% nagy robbanóerejű, míg 15% gyújtóbomba volt.

A hatás kisebb volt a vártnál, mert rossz célmegjelölés és a látási viszonyok hirtelen romlása okán nem jó célpontokat és nem jól bombáztak. Így is sikerült több hónapra visszavetni a termelést.

Saját veszteség 6,7%. (Nagyon magas.)

Kielégítő a válasz?&lt;br&gt;&lt;br&gt;Szerkesztette: Hajcihő, Időpont: 2010-10-01 17:47
Kössz,majd 8.-ban megírom dogába.


Ha nekem csak ennyit írnál, max. 3/4-et kapnál rá! Kutass hozzá, és alkoss - szakmailag megalapozott - véleményt! Az az 5-ös!
Téma zárolva.
Az oldal megjelenítéséhez szükséges idő: 0.23 másodperc
Joomla templates by a4joomla