Az oldal semmilyen felelősséget nem vállal a hozzászólásokért!

Üdv, Vendég

TÉMA: Repülők

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 okt. 01 17:30 #43746

A JU86 mellett ez a repülő a kedvencem
Itt álcázva van egy tábori reptéren A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.
Csatolmányok:
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 okt. 01 17:32 #43747

  • Zeki
Adnál erre 3/4-det? Amikor Peenemünde a téma? Ha csak a bombázásról ír adok neki egy maximum egy 3-st.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 okt. 01 17:35 #43748

Zeki írta:
Adnál erre 3/4-det? Amikor Peenemünde a téma? Ha csak a bombázásról ír adok neki egy maximum egy 3-st.


Nem arra, hanem az adatsorra amit én írtam. Az tutira korrekt, mert megkutattam.
Mivel pedig nem kérdezett többet lezanzásítottam a választ is.
\"Kissé\" több adat birtokában vagyok, és van róla egyedi - szakmailag megalapozott - véleményem is.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 okt. 01 18:39 #43761

  • Gipszj
Hajcihő írta:
Gipszj írta:
Az amerikaiak préselt papír póttartályokat használtak (is). Ha jól emlékszem akkor a 109-E7-nél jelent meg a póttartály. Hogy miért nem használták? Ők sem voltak tökéletesek, meg talán azért, mert a La Manche csatorna partjáról startoltak és majdnem tele póttartályt kellett volna ledobni a túlsó parton. A kép a tó fölött lehet valódi, de gyanús.


Igen használtak, de nem volt rájuk jellemző. És jól emlékszel, az E-7 változattól kezdve kezdték alkalmazni a Messzereken a póttankot, a vadász, vagy vadászbombázó feladatokat ellátó változatnál, ahol vagy egy póttankot, vagy egy 250 kg-os bombát lehetett ugyanarra a függesztési pontra szerelni.
A modifikációt pedig az E-4BN vadászbombázó változatból fejlesztették ki.
Ezt követően az E-7N vadász/vadászbombázó, E-7U3 vadászfelderítő és az E-9 vadászfelderítő változatoknál alkalmazták az E sorozaton belül. Ebből csak az E-7N volt alkalmas bomba szállítására is, a többinél már elhagyták ezt az opciót.

A B1-es fotó nem tűnik manipuláltnak, mi több, megállapítható róla, hogy - nagy valószínűséggel - hangsebesség feletti repülésnél készült, amit a vízfelverődés előtti félköríves nyomáshullám látszik bizonyítani.<br><br>Szerkesztette: Hajcihő, Időpont: 2010-10-01 13:38


Mindenesetre elég jól lehet vele manőverezni -a kép szerint- mert a normál siklószög leszállásnál csak néhány fok. Azt, hogy ilyen alacsonyan hangsebesség fölött lehessen vele repülni nem igazán hiszem, a felszínről visszaverődő nyomáshullámok miatt.(hangrobbanás, ami ártalmas a repülőgépre nézve is)
Már régen meg szerettem volna kérdezni mint olyat aki repült Mustang-gal, hogy vízszintesből egyenes vonalú emelkedésbe való átmenetnél melyik irányba kellett belépni.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 okt. 01 20:05 #43764

Gipszj írta:
Hajcihő írta:
Gipszj írta:
Az amerikaiak préselt papír póttartályokat használtak (is). Ha jól emlékszem akkor a 109-E7-nél jelent meg a póttartály. Hogy miért nem használták? Ők sem voltak tökéletesek, meg talán azért, mert a La Manche csatorna partjáról startoltak és majdnem tele póttartályt kellett volna ledobni a túlsó parton. A kép a tó fölött lehet valódi, de gyanús.


Igen használtak, de nem volt rájuk jellemző. És jól emlékszel, az E-7 változattól kezdve kezdték alkalmazni a Messzereken a póttankot, a vadász, vagy vadászbombázó feladatokat ellátó változatnál, ahol vagy egy póttankot, vagy egy 250 kg-os bombát lehetett ugyanarra a függesztési pontra szerelni.
A modifikációt pedig az E-4BN vadászbombázó változatból fejlesztették ki.
Ezt követően az E-7N vadász/vadászbombázó, E-7U3 vadászfelderítő és az E-9 vadászfelderítő változatoknál alkalmazták az E sorozaton belül. Ebből csak az E-7N volt alkalmas bomba szállítására is, a többinél már elhagyták ezt az opciót.

A B1-es fotó nem tűnik manipuláltnak, mi több, megállapítható róla, hogy - nagy valószínűséggel - hangsebesség feletti repülésnél készült, amit a vízfelverődés előtti félköríves nyomáshullám látszik bizonyítani.<br><br>Szerkesztette: Hajcihő, Időpont: 2010-10-01 13:38


Mindenesetre elég jól lehet vele manőverezni -a kép szerint- mert a normál siklószög leszállásnál csak néhány fok. Azt, hogy ilyen alacsonyan hangsebesség fölött lehessen vele repülni nem igazán hiszem, a felszínről visszaverődő nyomáshullámok miatt.(hangrobbanás, ami ártalmas a repülőgépre nézve is)
Már régen meg szerettem volna kérdezni mint olyat aki repült Mustang-gal, hogy vízszintesből egyenes vonalú emelkedésbe való átmenetnél melyik irányba kellett belépni.


Ha tudnám honnan ered a kép, akkor biztosat tudnánk, mert utána lehetne nézni, hogy ez egy hivatalos USAF fotó-e, avagy egy Photoshop.

Na nézzük mire emlékszem:
A Mustanggal - egy Koreában használt, H motorral (V-1650-9) átépített \'44 végi D volt - semerre, mert automatikus trimmje van, ami a nyomatékkal arányosan besegít az oldalkúszás ellen. Egyébként, ha mégis rakoncátlankodna kicsit, akkor balra kell(ene) belépni, de nem nagyon akar jobbra húzni. A nyomatékgörbéje pedig a kétlépcsős turbófeltöltő okán, amit a légnyomáskapcsoló az indukciós rendszerrel automatikusan vezérel, igen egyenletes (a fojtószelep úgy 17 ezer lábnál majdnem teljesen nyitva van, majd belép a második fokozat, és rúgásmentesen kiegyenlítődik a szívócsőnyomás és simán lehet vele tovább emelkedni, úgy 30 ezer lábig /tovább nem próbáltam/), tehát a gép nem hajlamos az intenzív gázadás esetén sem a kitörésre, mivel a motor járása igen egyenletes és nagyon jól adja le a teljesítményt. Egyébként akár 3 ezer fordulatig is fel lehet pörgetni, de csak rövid időre. A forszázst kb. öt percig lehet alkalmazni, de ezt nem próbáltam, csak elmondták, hogy eddig bírná, és azért intenzíven figyelni kell a nyomásmérőt, meg a motorhőmérőt, ha használják.
A géppel a fel- és leszállás kicsit trükkös, de a levegőben a gép igencsak megbocsátó, még a kezdők hülyeségeivel szemben is. Kezes, jól vezethető.
Le- és felszállásnál zavaró a hosszú orr, és a hárompontos leszállás csak rutinos pilótáknak ajánlott vele, mert zárt kabintetővel egy kukkot nem lehet látni előre.
Leszállásnál, ha jól emlékszem (vagy 25 éve repültem vele), 10 fokra kell nyitni a szárnyféklapokat, és elég kellemesen lehet vele besiklani és kilebegtetni, csak egy kicsit kell csúsztatni, hogy láss is valamit előre.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 okt. 03 17:45 #43846

  • Metalljacket
Ha tudnám honnan ered a kép, akkor biztosat tudnánk, mert utána lehetne nézni, hogy ez egy hivatalos USAF fotó-e, avagy egy Photoshop.

A kép egy Powerpoint dia, az eredetit ( kb. 7 Mb ) el tudom küldeni (ha van hová). Elég profinak tűnik, főleg B 52 fotók. Persze lehet manipulált, azért is kérdeztem a véleményeteket. Az eredeti képen látszik a vízen a gép árnyéka is, nem lehet túl magasan, ha igazi. Valójában még a forrás se mond sokat. USAF reklámnak tűnik, de egy jó poén kedvéért ők sem riadnak vissza egy kis átdolgozástól.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 okt. 04 04:19 #43860

  • HunBütyök
Mivel eléggé szétoffoltuk a Ki vagy mi van a képen, csak német legyen topicot, itt folytatjuk.

Igen, ismerem a MAC 24/29-est. Az nagyon jó golyószóró volt, a németek is imádták. Azt hittem repülőgépen is bevált az ezen alapuló fegyver.

Mondjuk nem értm, miért nem a Reibel Mle 31-et rakták inkább repülőgépre a franciák? Az harckocsigéppuskaként bevéált és \"Balle D\"-vel még páncélt is törte. Ez is 7,5X54-es francia szabványt használt de kiváló volt. Vagy bár harckocsin igencsak bevált, repülőn ez sem vált volna be?
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 okt. 04 04:59 #43862

  • HunBütyök
Hú, nem is meséltem. Olyan repülőt láttam, hogy el nem tudjátok képzelni.

Nemtudom mi lehetett.

*Két fakra volt (mint a Fw-189-nek vagy a P-38 lightningnak
*rövid törzse mint az Izraeli hatnapos háborús IAI Arava-nak.
*hátul volt a propellejre, amit meg soha az életben nem láttam. A két farka között volt a propeller.
*idegesítő hangja volt, azt hittem a fejemre pottyan.

Na ez mi lehetett? Sármellékre ment a reptérre, mivel ott van legközelebb reptér.

Ugye nem valami ellenséges felderítő repülőgép? Vagy valami szupertitkos projekt...
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 okt. 04 09:55 #43866

fell írta:
A JU86 mellett ez a repülő a kedvencem
Itt álcázva van egy tábori reptéren A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.


Messerschmitt Me 323 Gigant! Jó kép!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 okt. 04 11:03 #43873

Metalljacket írta:
Ha tudnám honnan ered a kép, akkor biztosat tudnánk, mert utána lehetne nézni, hogy ez egy hivatalos USAF fotó-e, avagy egy Photoshop.

A kép egy Powerpoint dia, az eredetit ( kb. 7 Mb ) el tudom küldeni (ha van hová). Elég profinak tűnik, főleg B 52 fotók. Persze lehet manipulált, azért is kérdeztem a véleményeteket. Az eredeti képen látszik a vízen a gép árnyéka is, nem lehet túl magasan, ha igazi. Valójában még a forrás se mond sokat. USAF reklámnak tűnik, de egy jó poén kedvéért ők sem riadnak vissza egy kis átdolgozástól.


Elegendő, ha megadod a linkjét, már, ha van neki. Köszi.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 okt. 04 12:25 #43874

HunBütyök írta:
Mivel eléggé szétoffoltuk a Ki vagy mi van a képen, csak német legyen topicot, itt folytatjuk.

Igen, ismerem a MAC 24/29-est. Az nagyon jó golyószóró volt, a németek is imádták. Azt hittem repülőgépen is bevált az ezen alapuló fegyver.

Mondjuk nem értm, miért nem a Reibel Mle 31-et rakták inkább repülőgépre a franciák? Az harckocsigéppuskaként bevéált és \"Balle D\"-vel még páncélt is törte. Ez is 7,5X54-es francia szabványt használt de kiváló volt. Vagy bár harckocsin igencsak bevált, repülőn ez sem vált volna be?


No akkor pontosítsunk: MAC 24/29-es nem golyószóró, hanem könnyűgéppuska volt, és ebből fejlesztették ki egy 1931-es tender alapján a MAC 1934-es repülőgéppuskát.
Az előbbi - felhasználási módjából következően - egy más fejlesztési utat járt be, mint az utóbbi. Ezért aztán az előbbi igencsak alkalmas volt szárazföldi támogató feladatok ellátására, és még - bár korlátozottan - de páncéltörő feladatokra is.
Ez utóbbi azért nem volt eredményes a repülőgépek leküzdésére, mert a repülőgépek szerkezeti felépítése az acélmagvas páncéltörő lőszerrel szemben másként viselkedik, azaz egészen egyszerűen a páncéltörő lőszer simán áthalad a szerkezeten, és nem okoz benne rombolást, hanem csak egy kis lyukat hagy hátra, ami a szerkezetet nem gyengíti meg.
Az acélmagvas lőszer páncéltörő feladatú felhasználásához nagy torkolati sebesség szükséges, éppen azért, hogy a páncélzatot átüthesse. Ugyanakkor a célpont sebessége az eredményesség szempontjából, harckocsik esetében elhanyagolható, azaz a tűzcsapás alatt egy célpontra irányzott lövedékek össztömege kellően nagy ahhoz, hogy azok képesek legyenek a célt átütni, és jelentős repeszrombolást legyenek képesek a jármű küzdőterében okozni.
Ugyanez a repülőgépeknél úgy jelenik meg, hogy a tűzcsapás lövedékeinek össztömege a céltárgy nagy sebessége következtében eloszlik annak felületén, és - mert nem küzdőtér rombolással kell a hatását kifejtenie - a lőszer gyakorlati károkozás nélkül áthalad a céltárgy szerkezetén.
Természetesen, ha netalán olyan berendezést talál el, vagy, ha a pilótát sebzi, akkor eredményes, ez azonban - mert véletlenszerű esemény - nem elégséges a rendszerszerű eredményességre, azaz a hordozóeszköz harci alkalmazása ezzel a fegyverrel nem volt kielégítő.
Természetesen, ha pl. a Morane-Saulinerekbe - mondjuk - 8 szárnygéppuskát tudtak volna beépíteni, akkor az optimális céltávolságban jelentősen megnőtt volna a tűzcsapás rombolóereje, azonban a fegyver ilyen felhasználását - kísérletek sorozata után - a német haderő sem javasolta (bár keresték a nyolc szárnygéppuskás változat kialakításának a lehetőségét a Bf 109-hez), mivel a fegyver igen jó mutatókkal bírt az elakadások kis számával, azonban egyrészt a nagy fűtésigénye (és az ehhez szükséges berendezések viszonylagosan nagy súlya és bonyolult volta), valamint a még így sem meggyőző tűzerő okán, végül is elvetették az alkalmazását.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 okt. 04 13:08 #43875

  • Metalljacket
Elegendő, ha megadod a linkjét, már, ha van neki. Köszi.


Sajna nincs, én is úgy kaptam.

Viszont most találtam egy német lapot Amerikabomber und Uralbomber címmel. Me 264-es gép gőzturbina meghajtással. Az eszem áll meg! 6000 Le-s turbina kb. 60x180 cm-es méretben, 2 légcsavar, 4 kazán 65% porszén és 35% nyersolajkeverékkel. Nem semmi ötlet. www.nexusboard.net
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 okt. 04 14:10 #43876

Hali!

Javítsd ki a linket, mert elérhetetlen!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 okt. 04 14:10 #43877

  • Metalljacket
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 okt. 04 14:36 #43878

  • Bazooka Joe
Tyűha micsoda modellek!
Téma zárolva.
Az oldal megjelenítéséhez szükséges idő: 0.18 másodperc
Joomla templates by a4joomla