Az oldal semmilyen felelősséget nem vállal a hozzászólásokért!

Üdv, Vendég

TÉMA: Repülők

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 okt. 05 07:46 #43918

  • Metalljacket
A pindurka csillag-soros motor szépséges. Csak arra volnék kíváncsi, azon túl, hogy ki gyártotta mi a típusa, mire szánták, stb., stb., stb., hogy a hűtését hogyan oldották meg?

Jumo 222. Több változatban gyártották 1800-2200 Le teljesítménnyel. Az öszehasonlító körvonalrajz alapján nem volt \'vastagabb\' mint a soros motorok, valószínűleg ezért a szokatlan, négysoros elrendezés. A hűtése szintén nem jellemző a csillagmotorokra, mert folyadékhűtéses. A szelepszárait a Wright Cyclone motorokhoz hasonlóan fémnátriummal hűtötték. Használták a Do 217, Me 410, Ar 240
tipusokban. A próbapéldányokat viszont a jó öreg Ju 52-ben tesztelték. Egyébként jobb egér, tulajdonságok, és ha kifejezetten nem nevezted át névtelenre, olvashatod a kép címét. Ha rejtvényt akartok feladni, akkor erre is oda kell figyelni. Ja és a világért sem akarnék beleszólni, de van egy kézifegyverek oldal is.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 okt. 05 10:43 #43926

Metalljacket írta:
A pindurka csillag-soros motor szépséges. Csak arra volnék kíváncsi, azon túl, hogy ki gyártotta mi a típusa, mire szánták, stb., stb., stb., hogy a hűtését hogyan oldották meg?

Jumo 222. Több változatban gyártották 1800-2200 Le teljesítménnyel. Az öszehasonlító körvonalrajz alapján nem volt \'vastagabb\' mint a soros motorok, valószínűleg ezért a szokatlan, négysoros elrendezés. A hűtése szintén nem jellemző a csillagmotorokra, mert folyadékhűtéses. A szelepszárait a Wright Cyclone motorokhoz hasonlóan fémnátriummal hűtötték. Használták a Do 217, Me 410, Ar 240
tipusokban. A próbapéldányokat viszont a jó öreg Ju 52-ben tesztelték. Egyébként jobb egér, tulajdonságok, és ha kifejezetten nem nevezted át névtelenre, olvashatod a kép címét. Ha rejtvényt akartok feladni, akkor erre is oda kell figyelni. Ja és a világért sem akarnék beleszólni, de van egy kézifegyverek oldal is.


Azt látom, hogy vízhűtéses a szentem, de mennyire volt ez eredményes, hiszen az eltolt csillag elrendezést azéért (is) hozták létre a többsoros léghűtéses motoroknál, mert így oldották meg a hűtésüket.
Ez a motor pedig egymás mögé rendezi a hengereket. Kétségkívül rendkívül ötletes konstrukció, de - éppen a vízhűtés okán - nem egy könnyű darab, (bár - feltehetően - megoldották a súlyproblémát) a sok henger pedig nem egyértelműen teljesítménynövelő, éppen a sok hengerben fennálló súrlódás okán.
Az 1800-2200 lóerőt sokkal egyszerűbb felépítésű motorok is képesek voltak teljesíteni, gyakorlatilag azonos méretben, így nem igazán érthető a számomra, hogy mi indította ennek a konstrukciónak a megvalósítására a mérnököket.
Ez egy rettenetesen bonyolult motor, és nincs róla ismeretem, hogy valaha is eljutott volna a csapatpróbákig, arról nem is beszélve, hogy bármely gépben rendszeresítették volna.
Ez - igencsak nagy valószínűséggel - egy tökéletes kudarc volt.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 okt. 05 16:31 #43951

  • Metalljacket
Ez egy rettenetesen bonyolult motor, és nincs róla ismeretem, hogy valaha is eljutott volna a csapatpróbákig, arról nem is beszélve, hogy bármely gépben rendszeresítették volna.

Ez - igencsak nagy valószínűséggel - egy tökéletes kudarc volt.

Ez bizony tökéletesen így van. A Junkers \'39-től szenvedett vele, több változatban is gyártották. Az említett géptipusokból is látható hogy csak kísérleti szériákban használták, nagy sorozatú gépekben nem. A fő motíváció szerintem egy olyan motor megalkotása lehetett ami csillagmotor létére ugyanolyan karcsú mint egy soros. Lehet ugyan sínbiciklit is csinálni, de minek?
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 okt. 05 16:42 #43953

  • Gipszj
Megnéztem a német nyelvű Vikipédián. A száraz súlya majdnem 1100 kg. volt, 6x4 hengerrel. 1943-ig próbálkoztak vele, aztán föladták. Lökettérfogat több mint 49 liter volt.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 okt. 05 17:42 #43960

Gipszj írta:
Megnéztem a német nyelvű Vikipédián. A száraz súlya majdnem 1100 kg. volt, 6x4 hengerrel. 1943-ig próbálkoztak vele, aztán föladták. Lökettérfogat több mint 49 liter volt.


Azóta én is megnéztem, és a súlya önmagában nem volt elborzasztó a Wright Cyclone Duble Whaspnál csak 17 kg-val volt súlyosabb, viszont cefet bonyolult volt.

Tipikus német tulajdonság, agyig túlbonyolították.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 okt. 05 18:41 #43967

  • Metalljacket
Tipikus német tulajdonság, agyig túlbonyolították.

Ez igaz! Az amerikai technika jóval gyakorlatiasabb volt, hasonlóan az oroszhoz. Pár éve jártam egy amerikai csúcstechnikás nyomdagép belsejében, és meglepve kérdeztem a kollégámtól: nem az oroszokkal gyártatták ezt le? Az elektronika világszínvonalú, de a mechanikán csak a legszükségesebb megmunkálások. Lángvágó nyomai és századmilliméteres köszörülés egymás mellett. Végül is működik, nem?
És végül egy újabb link, ezúttal Stukaimádóknak:
www.nexusboard.net/sitemap/6365/junkers-...die-legende-t297556/
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 okt. 07 09:41 #44007

Metalljacket írta:
Tipikus német tulajdonság, agyig túlbonyolították.

Ez igaz! Az amerikai technika jóval gyakorlatiasabb volt, hasonlóan az oroszhoz. Pár éve jártam egy amerikai csúcstechnikás nyomdagép belsejében, és meglepve kérdeztem a kollégámtól: nem az oroszokkal gyártatták ezt le? Az elektronika világszínvonalú, de a mechanikán csak a legszükségesebb megmunkálások. Lángvágó nyomai és századmilliméteres köszörülés egymás mellett. Végül is működik, nem?
És végül egy újabb link, ezúttal Stukaimádóknak:
www.nexusboard.net/sitemap/6365/junkers-...die-legende-t297556/


Az amerikaiak hozzáállása rendkívül gyakorlatias. Ahol számít a precíziós megmunkálás, ott kiemelkedően pontosan hozzák létre. Ha azonban attól egy milliméterre nincs szükség ilyen kidolgozásra, hát ott eszük ágában sincs holmi \"szépészeti megfontolásból\" kicsicsázni az eszközt.
Ráadásul további két nagyon praktikus megfontolásuk is van: 1.) hülyebiztosra gyártják a cuccaikat, 2.) kizárják annak lehetőségét, hogy valaminek a létrehozásánál a - létrehozására képes átlagembernek - mérnöki számításokat kelljen végeznie.
Mondok mindkettőre példát: a villanykapcsolókra felírják, hogy mikor van ki-, vagy bekapcsolt állásban, a mikrohullámú sütőkre felírják, hogy alkalmatlanok élő állat megszárítására, vagy melegítésére.
A másik; Amerikában a legtöbb ház könnyűszerkezetes, azaz vázszerkezete van, így mind megépíteni, mind átépíteni könnyű, nem kell hozzá egyetemi végzettség. Ha egy stud-ot (oszlop) kivesznek a raszterből, mert - mondjuk - egy ajtót akarnak a helyébe tenni, akkor a szabvány azt mondja, hogy az áthidaló gerenda alá (amelynek kétszer olyan vastagnak kell lennie, mint egy oszlopnak), kétszer annyi oszlopot kell helyezni, mindkét oldalra elhelyezve, mint amennyit kivettek. Tehát, ha egyet, akkor kettőt, ha kettőt, akkor négyet, ha hármat, akkor hatot, stb, stb. Tehát nem kell számításokat végezni hozzá, hogy statikailag megfelel-e a szükséges mértékig, hanem egyszerűen sokszorosan megerősítik a szerkezetet. Mi a fenének gondolkodni rajta? Ha kétszer olyan erős, mint kellene, akkor biztos elég erős. Egyszerűen nem bíznak a munkásra olyan feladatot, amihez egyetemi végzettség kellene. Nincs rá szükség.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 okt. 12 14:09 #44141

Női WASP pilóta története:

www.ksmu.org/content/view/7423/66/
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 okt. 17 15:54 #44486

  • koi
Kamikaze írta:
Női WASP pilóta története:

www.ksmu.org/content/view/7423/66/
Nem nagy cucc.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 okt. 18 14:55 #44522

Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 okt. 19 17:53 #44573

  • koi
Kamikaze írta:
Ez már jobb.Te Kamikáze,honnan szeded az ilyeneket?
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 okt. 19 18:59 #44576

  • Gipszj
Nekem már azt ítra ki, hogy a lap elérhetetlen, biztos rosszul csináltam valamit.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 okt. 19 20:32 #44591

  • Metalljacket
Na ez vajon milyen madárka? Bemutatón repül egy Spitfire és négy mai sportgép társaságában. Sportgépnek kicsit nagyocska. Saccra kb. akkora lehet mint egy Thunderbolt. Amerikai a neve alapján ( Skyraider ), de kivehető rajta az ötágú fehér csillag is. Akárhogy nagyítom, puskacsövet sehol se látok rajta. Felderítőnek valahogy karcsúbbat képzelnék, bombázónak meg fura puska nélkül. A törzséről ítélve még torpedóvetőnek nézném leginkább. Az Avanger valamilyen utódja lenne?
Eddig úgy tudtam hogy az utolsó amerikai katonai gép amelyik dugós motorral épült, az F4U Corsair volt.
A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.
A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez. A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.
Csatolmányok:
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 okt. 19 20:35 #44593

  • Metalljacket
Na mégegyszer. Ezt a képbeillesztést még gyakorolni kell.
A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez. A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.
Csatolmányok:
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 okt. 19 20:45 #44594

  • Bazooka Joe
Elsőre nekem ez egy Douglas A-1 Skyraider-nek tűnik. Ilyen gép szerepelt a Katonák voltunk c. filmben is.
Téma zárolva.
Az oldal megjelenítéséhez szükséges idő: 0.15 másodperc
Joomla templates by a4joomla