Az oldal semmilyen felelősséget nem vállal a hozzászólásokért!

Üdv, Vendég

TÉMA: Repülők

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 okt. 19 21:45 #44598

  • Metalljacket
Elsőre nekem ez egy Douglas A-1 Skyraider-nek tűnik.

Most már nekem is, a Douglasra vannak találatok, a Skyraiderre nem volt semmi. Viszont mi van az utolsó dugós tipussal?
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 okt. 19 23:48 #44603

Metalljacket írta:
Elsőre nekem ez egy Douglas A-1 Skyraider-nek tűnik.

Most már nekem is, a Douglasra vannak találatok, a Skyraiderre nem volt semmi. Viszont mi van az utolsó dugós tipussal?


Márpedig ez az ucsó dugattyús motoros gép az USA haderejében, a Douglas A-1 Skyraider \"SPAD\".
És bizony még a \'70-es években is repülték Vietnamban, mint közelharctámogató gépet, mert a korban egyetlen sugárhajtású gép sem volt képes akkora fegyverzetmennyiséget, lassú repülésben ráadásul olyan sokáig a harci övezetben tartózkodva hordozni, mint ez.

A gépet egyébként a II. világháború alatt rendelték meg haditengerészeti kiírásra, hogy felváltsa a Helldiver és Avenger bombázókat, mint anyahajófedélzeti zuhanóbombázó és torpedóvető gép.

Mire üzembeállították volna, véget ért a világháború.
1946-ban állt szolgálatba.

Viszont semmi mással nem tudták felváltani évtizedekig, így aztán egészen a \'70-es évek közepéig rendszeresítve volt az USA-ban.

Majdnem 4000 darabot gyártottak belőle, 1957-ig.

Cefetül strapabíró gép volt.

A feladatait, mint tengerészgyalogsági támogatógép később a Thunderbolt 2. Warthog vette át.

A tengerészetnek több különböző géppel is csak részben sikerült pótolnia.

Harcolt Koreában, és a kor szinte minden konfliktusában. Használták a franciák, britek, meg még egy rakás más ország is.

A gépfegyvereket (4 × 20 mm (0,79 in) M2 ágyú) azért nem látod rajta, mert az általad közölt képen egy helyreállított \"maszek\" SPAD van.

Egyes változatain 6 csöves lőfegyver is volt, de a jellemző a 4 gépágyús változat, ami emellett \"mellesleg\" még 3600 kg. egyéb lepotyogtatni, vagy kilőni valót is hordozott.

Itt van egy A-1H változat 1970 júniusából, Vietnam felett. Ezen jól látszanak egyrészt a gépágyúk, másrészt, hogy mit hurcolászott magával.
A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.
Egyébként egy \"csigabiga\" volt, max. 520 km/h csúcssebességgel, és 320 km/h utazósebességgel, viszont több mint 2010 km-re való nafta volt benne, szóval akár hat órán keresztül is bóklászhatott a levegőben, de külső tartállyal még úgy 8 órát is.
Ennek köszönhetően a vietnami \"taxistation-eken\" úgy 3-5 órán keresztül kóricálhatott, és mindig volt a közelben 2-4 géppár, akiket a szárazföldi csapatok lehívhattak, hogy segítsenek már egy pindurit Charlie-kat kifüstölni.

Utálták is emiatt a kis pizsamások.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 okt. 20 07:27 #44608

  • Metalljacket
Húú, ez nagyon állat! Így már egészen férfiasan néz ki. Amúgy jól saccoltam hogy egy kicsit az Avanger-re hajaz. Köszi a részletes tájékoztatót.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 okt. 20 07:42 #44609

  • Metalljacket
Még egy kérdés! Tegnap berántottam a féldecis Babettát kémény nélkül, és még a szomszéd utcában is összeszaladtak a népek, hogy ki lövöldözik. Hogy a fenébe nem süketültek meg a pilóták egy ilyen 1000-2000 Le-s motor mellett?
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 okt. 20 13:05 #44621

Metalljacket írta:
Még egy kérdés! Tegnap berántottam a féldecis Babettát kémény nélkül, és még a szomszéd utcában is összeszaladtak a népek, hogy ki lövöldözik. Hogy a fenébe nem süketültek meg a pilóták egy ilyen 1000-2000 Le-s motor mellett?


Nehezen, dehát zárt pilótafülkében repültek, ráadásul ott nem egy pálinkáspohár puffogott, hanem általában 12 söröskorsó, sokkal mélyebb hanggal, ha soros V-volt, és legalább 5-7 ha egykoszorús csillag volt. Ez aztán összefolyt egy egyenletes dübörgéssé.
Aztán meg egyrészt dugó a fülbe, és fejhallgató a fülön.

Szóval - ha nehezen is - de ki lehetett bírni, és különben is, olyan szép mély hangjuk van!<br><br>Szerkesztette: Hajcihő, Időpont: 2010-10-20 15:06
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 okt. 20 19:49 #44637

  • Gipszj
Az 526-os és a 726-os Trener 180 LE-s volt. Annak már volt hangja. Ha a rádió fejhallgatója az ember fülén volt akkor nem volt veszélyes, de fülhallgató nélkül nem lehetett beszélgetni. Egyszer, még a kiképzésem közben elromlott a két ülés közti telefon, a rádió az jó volt. Nem lehetett folytatni a kiképzést, mert ha a fülünkön volt a fejhallgató akkor csak a rádiót lehetett hallani, ha nem akkor semmit se.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 okt. 20 19:59 #44638

  • Gipszj
A Skyraider tudott két-három utast is szállítani a pilótafülke mögött valamivel alatta voltak az\&quot;utastér\&quot; ülései.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 okt. 26 14:28 #45066

Infó + térkép az angliai légicsatáról:

www.ritholtz.com/blog/wp-content/uploads...10/BOB-Layout-MA.gif
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 okt. 28 18:45 #45189

  • koi
Mi az a kupolás repzi az angoloknál(a legszélén)?Egyébbként is,honnan szeded az ilyeneket?
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 okt. 29 05:03 #45205

  • HunBütyök
Az a repülőgép nagyon hasonlít az Opel-Blitz 3.6-47 autóbuszra!

Amúgy P.82 Defiance, a kedvenc brit repülőgépem egyike. A világháború egyik egjobb védekző vadásza és földi célokat támadó csapásmérő repülőgépe volt. A géppistái egy kis lövegtronyban voltak elhelyezve.
Hajcihő majd biztos ír róla...
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 okt. 29 05:19 #45206

  • Gipszj
Boulton-Paul Defiante-ról van szó vagy a Boulton-paul P92-ről?<br><br>Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2010-10-29 07:22
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 okt. 29 09:48 #45208

koi írta:
Mi az a kupolás repzi az angoloknál(a legszélén)?Egyébbként is,honnan szeded az ilyeneket?


1. Boulton Paul Defiant brit gép, ha erre gondolsz!
2. Amúgy a netről szedem az ilyeneket!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 okt. 29 16:38 #45226

  • koi
Köszönöm.Az angolok vettetek be sugárhajtású gépeket a negyvenes években?
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 okt. 29 18:32 #45239

  • HunBütyök
Természetesen, a világháború leghíresbb sugárhajtású repülőgépe a Goster Meteor volt. Amúgy a szvoejteknek is volt ilyenje, de erről nm tudok, állítólag 1941-es prototípus.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 okt. 29 18:34 #45240

  • HunBütyök
Na meglestem, a szovjet sugárhajtású vadászgép 1941-es és Bereznyak-Iszajev B.I. névre hallgatott.
Álítólag a szovjeteknél már 1935-ben felszállt rakétahajtóművelt felszerelt repülőgép.

Ha lehet hinni nnek a szcializmusban íródott Búvár Zsebkönyvnek.
Téma zárolva.
Az oldal megjelenítéséhez szükséges idő: 0.17 másodperc
Joomla templates by a4joomla