Az oldal semmilyen felelősséget nem vállal a hozzászólásokért!

Üdv, Vendég

TÉMA: Repülők

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 okt. 29 18:34 #45241

  • Gipszj
Boulton-Paul Defiant és a P.92 hasonló jellegű repülőgép volt. A Defiant-nak egy négycsövű 0.303-as(7,69mm) lövésztornya volt, amivel hátra és oldalra tudott lőni. Előre nem. Teljes csőd volt, két-három bevetésnél többet egy gép sem ért meg. A Boulton-Paul próbálkozott egymodernebb változatával, ez lett volna a P.92-es. Az irodalom szerint ez kevésbé volt önveszélyes mint a Defiant, de mire megjelent ilyen feladatkörre volt sokkal jobb is. Sorozatgyártásra nem került.
A britek vetettek be a háború alatt (1944-től) sugárhajtású repülőgépet, a Gloster Meteor-t. Nem volt rossz gép, de a teljesítménye nem haladta meg a kortárs dugattyús vadászok teljesítményét.
Kevésbé közismert, hogy Jendrassik György a Ganz-Mávag-ban 1942-ben már légcsavaros gázturbinával kísérletezett, elsőként a világon. Végül is a sorozatgyártásig ő sem jutott el.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 okt. 29 20:10 #45247

  • Gipszj
HunBütyök írta:
Na meglestem, a szovjet sugárhajtású vadászgép 1941-es és Bereznyak-Iszajev B.I. névre hallgatott.
Álítólag a szovjeteknél már 1935-ben felszállt rakétahajtóművelt felszerelt repülőgép.

Ha lehet hinni nnek a szcializmusban íródott Búvár Zsebkönyvnek.

Nem lehet. A BI az rakéta meghajtású volt. A Sz.U. első használható sugárhajtóműve a németektől zsákmányolt BMW 003 és Junkers Jumo 004 volt. Ezeket technikailag jóval felülmúlta a Rolls-Royce Derwent és Nene amiket a háború után kaptak a britektől. Az első sugárhajtású szovjet gépek a MiG-9 és Jak-15 voltak.<br><br>Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2010-10-30 10:28
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 okt. 29 20:17 #45249

  • Gipszj
A BI az a Me-163-as szovjet megfelelője volt, hamarabb jelent meg a német konkurensénél és még kevésbé volt használható. Ez is csúszótalpas gép volt startkocsi nélkül.
A BI-nek -ha jól emlékszem- Duskin folyékony hajtóanyagú rakéta hajtóműve volt.<br><br>Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2010-10-30 09:29
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 okt. 30 07:41 #45265

Én nem is hallottam róla,a leghíresebb szerintem a Messerschmitt Me-262
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 okt. 30 08:32 #45292

  • Gipszj
101.Légideszant írta:
Én nem is hallottam róla,a leghíresebb szerintem a Messerschmitt Me-262

A Meteor mellet. A maga idejében a Meteor legalább olyan híres volt. Később a Me-262-es híresebbé vált mint modernebb konstrukció.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 okt. 30 08:56 #45295

  • Bazooka Joe
Kár, hogy sosem csapott össze a két típus.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 okt. 30 12:57 #45308

  • koi
És a Szuhoj Szu 5?Az félig sugós volt.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 okt. 30 17:01 #45354

Gyártása nem volt zökkenőmentes.

a szovjet mérnökök az 1940-es években kutatásokba kezdtek, majd kifejlesztették a Su-5-öt. Azonban a háború sürgőssége, majd a Barbarossa hadművelet miatt az Urálon túlra kellett telepíteni a gyárat, ahol készült.
Ugyanakkor, mint a páncélosok terén is- a replők terén is egyszerűbben gyártható gépeket kellett kifejleszteni, emiatt kissé háttérbe került. Akárcsak Hitler, úgy a kommunista diktátor is azonnali eredményeket követelt tervezőitől, és nem nézte jó szemmel a forradalmi konstrukciók fejlesztését. Így a rakéta- és sugárhajtású repülőgépek kénytelenek voltak a háttérben maradni, vagy teljesen el is tűntek a süllyesztőben, ahogyan ez a háború elején fejleszteni kezdett eredeti orosz sugárhajtóművel is megtörtént.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 okt. 30 19:56 #45362

  • Metalljacket
cserpakszabi:
Akárcsak Hitler, úgy a kommunista diktátor is azonnali eredményeket követelt tervezőitől, és nem nézte jó szemmel a forradalmi konstrukciók fejlesztését.

Bizony nem volt könnyű a tervezők élete akkoriban.
Ny. P. Kamanyin írja valahol, hogy a Kurszk melletti katlancsata előkészületei során jöttek rá: a kurszki mágneses anomália körzetében az IL-2 csatarepülők iránytűi \'megbolondulnak\'. Kiderült, hogy a személyzetet védő \'fürdőkád\', az a páncélteknő, ami a tipus egyik nagy erőssége volt, az a bajok forrása. Rohamtempóban, néhány hónap alatt kellett megoldani a gondot és felszerelni a kijelölt egységeknél a javított változatot. Persze teljes siker volt, mert különben lehetett volna menni lapátolni a Gulag-ra.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 okt. 30 20:29 #45365

  • Gipszj
Ezt már előtte is tudták. A fém alkatrészek Kurszk nélkül is okoznak problémát, ezt is tudták. A mágneses iránytűnek háromféle hibája van:
1. Az északi vége a tűnek annyi fokkal hajlik a vízszintes alá ahányadik szélességi fokon vagyunk. Ezt egy ellensúllyal szokták kiegyensúlyozni, de ez azzal jár, hogy fordulóban az iránytű harminc fokot is rápöröghet, de aztán beáll a helyes irányba.
2. A mágneses és földrajzi északi nem esik egybe. Ez van.
3. A repülőgép fém részei eltérítik az iránytűt a helyes iránytól. Ez attól is függ, hogy a repülőgép hossztengelye milyen szöget zár be az északi iránnyal, meg attól is, hogy melyik példányról van szó. Ezt a hibáját az iránytűnek kis mágnesekkel vagy fémdarabokkal próbálják megszüntetni. Ezt hívják kompenzálásnak. A repülőtér mindenféle zavaró tényezőtől leginkább mentes pontján szokták csinálni a kompenzáló betonon, ahol be vannak jelölve az égtájak. Közben forgatják körbe a repölőgépet és mérik az eltérést. Majd arrébb teszik a mágneseket és újból mérik. Jó szórakozás, segítettem ilyenben én is. A végeredményt-amikor már nem lehet javítani tovább-egy deviációs táblázatban adják meg, amit fölszerelnek az iránytű alá. Ez a táblázat minden repülőgépnél-típuson belül is!-más.<br><br>Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2010-10-30 22:30
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 okt. 30 20:51 #45366

  • Metalljacket
Nagyon korrekt magyarázat. Ha jól emlékszem, az igazi gond az lehetett hogy minden repülés után megváltozott a \'fürdőkád\' mágneses tulajdonsága, emiatt mindig újra kellett volna korrigálni, ami abban a helyzetben nemigen volt lehetséges. Valahogy megoldották a felmágnesezési gondot, az biztos. Csak azt szerettem volna ezzel érzékeltetni, hogy bizony a tervezők néha \'megoldhatatlan\' problémákkal találták szembe magukat, a probléma \'megoldhatatlansága\' meg a kutyát sem érdekelte!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 okt. 30 21:16 #45367

  • Gipszj
Ezen a problémán segít a rádióiránytű vagy a pörgettyűs iránytű, manapság meg a GPS. Bár egyik sem tökéletes. A rádiót ki lehet kapcsolni, a pörgettyű elállítódik, a GPS-t is ki lehet kapcsolni, meg zavarni is lehet, hogy hamis értéket adjon.
A kurszki problémát az okozza, hogy több mágneses anomália (zavar) központ van. Ezekhez képest a repülőgép helyzete állandóan változik még akkor is ha egy irányba repül. De nem repülhet állandóan egy irányban, mert akkor a föld körül keringene. Egy szó mint száz, a deviáció (eltérés) mértéke pillanatról-pillanatra változik (állítólag hatvan fok is előfordul), ezt kompenzálni lehetetlen. Mai megoldás a rádióiránytű és a GPS, akkori pedig az ismert tereppontok és térkép alapján történő navigáció kiegészítve csillagászati (pld. nap állása az adott időpontban) módszerekkel.

Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2010-10-31 06:59<br><br>Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2010-10-31 07:04
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 okt. 31 10:54 #45388

  • koi
Talán az is közrejátszott,hogy a földön x ezer harckocsi haladt,akkoriban pedig az rengeteg acélnak felelt meg.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 okt. 31 16:54 #45410

  • Gipszj
kétezer harckocsi hatvanezer tonnája nem oszt, nem szoroz ahhoz a néhány egy-vagy tízmillíó tonna vasérchez képest ami ottvan. Egyébként mai műszerekkel már kimutathatóak.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 nov. 01 12:36 #45461

Méghozzá elég könnyen.
Téma zárolva.
Az oldal megjelenítéséhez szükséges idő: 0.15 másodperc
Joomla templates by a4joomla