Az oldal semmilyen felelősséget nem vállal a hozzászólásokért!

Üdv, Vendég

Tehergépjárművek, vontatók
(1 olvasó:) (1) Vendég

TÉMA: Tehergépjárművek, vontatók

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH 2010 okt. 19 16:15 #44564

  • Roland
Kamikaze írta:


Bámulatos:S
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH 2010 okt. 19 17:51 #44571

  • koi
Roland írta:
Kamikaze írta:


Bámulatos:S
Melyik agybeteg tervezte ezt???
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH 2010 okt. 19 19:02 #44577

  • Gipszj
Ennél hülyébb ötletek is voltak. A britek a tengeralattjárók ellen azt találták ki, hogy a sirályokat rá kell szotatni arra, hogy a periszkópon ülve pihenjenek és ürülékükkel borítsák be a lencséjét. A próbálkozások az elvárhatónak megfelelően sikerültek.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH 2010 okt. 19 20:46 #44595

  • Metalljacket
Ehhez mit szóltok? Mókás a kormánya és az első kereke. Vagy leért a földre, vagy nem! Két ilyen méretű láncot nem hiszem hogy el lehet vinni az irányból egy sima kerékkel, még akkor sem ha a kihajtás differenciálműves. Egyáltalán; hogy fordultak ezek a féllánctalpas járgányok? Valamit a láncokkal csak machinálni kellett, mert enélkül a teljesen aláforgatott kormányzott kerekeket is simán tolta volna tovább szerintem. Pláne egy kissé csúszós úton. Még egy oldalkocsis géppel is nagyon meg kell szenvedni, ha az oldalkocsi kereke nincs meghajtva, különösen balkanyarban!
C:\\Documents and Settings\\Hajtó József\\Dokumentumok\\II világháború\\Sd.Kfz 2 Kleines kettenkrad\\klkrad-03.jpg A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.
Csatolmányok:
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH 2010 okt. 19 22:13 #44599

  • Metalljacket
Az igazi kedvencem a BOTOND. Így nagybetűvel. Sok mindenben megelőzte a korát, de a magyar mentalitáshoz méltón végezte. Sokan sokat profitáltak a megoldásaiból, de ezek között nem volt ott sem a tervező, sem a hazája!
Volt helyette GAZ, URAL, csőrös ZIL, meg amit akartok. A Rába meg bedolgozott ahová tudott. A Vörös Csillag traktorgyár olyan erőelosztó difit talált ki az 50-es években, ami az eltérő átmérőjű első és hátsó kerekek között összkerékhajtás mellett is a szükséges mértékben osztotta el a terhelést. A jogvédelem híján mindenki keresett rajta egy valag pénzt, csak mi nem. Bocsi, kicsit elragadtattam magam, de ez van. Sajnálatos dolog. A Botond akkor is korának legjobb terepjárója volt!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH 2010 okt. 20 00:15 #44604

Metalljacket írta:
Az igazi kedvencem a BOTOND. Így nagybetűvel. Sok mindenben megelőzte a korát, de a magyar mentalitáshoz méltón végezte. Sokan sokat profitáltak a megoldásaiból, de ezek között nem volt ott sem a tervező, sem a hazája!
Volt helyette GAZ, URAL, csőrös ZIL, meg amit akartok. A Rába meg bedolgozott ahová tudott. A Vörös Csillag traktorgyár olyan erőelosztó difit talált ki az 50-es években, ami az eltérő átmérőjű első és hátsó kerekek között összkerékhajtás mellett is a szükséges mértékben osztotta el a terhelést. A jogvédelem híján mindenki keresett rajta egy valag pénzt, csak mi nem. Bocsi, kicsit elragadtattam magam, de ez van. Sajnálatos dolog. A Botond akkor is korának legjobb terepjárója volt!


Teljesen igazad van, és még évtizedeken keresztül senki nem tudta űberelni!

Mire pedig eljött a nagy gengszterváltás, addigra a Rábából Audi lett.

Mondjuk nem Zil, meg Ural, kategória, hiszen egy rajszállító gépkocsi volt, azaz a HMMWV-vel lehet összevetni, de olyan konstrukció, amit akár a sokszorosára is lehetett volna méretnövelni.

Pedig mind katonai, mind nehéz terepre civil célra egy kitűnő, és - ha modernizálták volna - mind a mai napig világpiaci színvonalú konstrukció volt, sőt ma is az!

Szerintem egy átgondolt újratervezéssel a HMMWV-ket is megenné, no meg a Land Rovereket is, na pláne az általad is jelzett difi korszerűsített változatával. (Egyébként kb. akkora mint egy HMMWV.)
A szovjet konstrukciók meg a fasorban sem voltak hozzá képest.

Maga a technikája olyan, hogy kisebb és nagyobb méretváltozatokban is elvinné a pálmát.
A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.
A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.
A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.
A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.
A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.

Különben is imádom! Apám meg egyenesen csodákat regélt róla! Ő még harcban használta!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH 2010 okt. 20 05:13 #44606

  • HunBütyök
A félhernyók tudtommal kormányzáskor nem csupán első kerküket forgatták, hanem a hajtott lánctalpak sebességét is kapcsolták. Elég drága, bonyolult és költsége smegoldás volt.

Amerika pl. ezért hagyta abba a féllánctalpas teherkocsik gyártását. A féllánctalpasok csak a páncélozott csapatszállítók maradtak (és az azok alvázán kialakított harcjárművek), a tehergépkocsik meg lettek mind gumikerekesek.
PL. az Autocar cég, ami egyők fő gyártója volt az M2 és M3 félhernyóknak kedzetben gyártotta eme járművek Maultier-szerű verzióját, de aztán törölte a listáról.


nekem ilyen rajkocsiban amúgy a Botondon kívül a Krupp L2H43 és L2H143 is nagyon tetszik. N ameg egyértelmű, hogy a Bedford QL sorozat rajkocsi változata a Bedford QLT.

Amúgy a rajkocsik fő ismertetőjele tudjátok mi? Másfél kilós aranylánc lóg a visszapilantótükrén!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH 2010 okt. 20 05:39 #44607

  • HunBütyök
Amúgy kiábrándító nem akarok lenni, de a Botond a francia Laffly széria magyra feldolgozása volt.

A magyarok szerintem a Romániában látott, újonnan vásárolt Laffly S15 terepjáró tehergépkocsik miatt töprengtek el a Botond megépítélsén.

A Laffly ugyanolyan jó volt mint a Botond később.

A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.<br><br>Szerkesztette: HunBütyök, Időpont: 2010-10-20 07:41
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH 2010 okt. 20 09:43 #44611

koi írta:
Roland írta:
Kamikaze írta:


Bámulatos:S
Melyik agybeteg tervezte ezt???


Ez is bizonyítja, hogy nem csak a németeknek voltak \&quot;újszerű\&quot; ötletei! (Lehet, hogy kissé árnyaltan fogalmaztam!)
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH 2010 okt. 20 09:44 #44612

Metalljacket írta:
Ehhez mit szóltok? Mókás a kormánya és az első kereke. Vagy leért a földre, vagy nem! Két ilyen méretű láncot nem hiszem hogy el lehet vinni az irányból egy sima kerékkel, még akkor sem ha a kihajtás differenciálműves. Egyáltalán; hogy fordultak ezek a féllánctalpas járgányok? Valamit a láncokkal csak machinálni kellett, mert enélkül a teljesen aláforgatott kormányzott kerekeket is simán tolta volna tovább szerintem. Pláne egy kissé csúszós úton. Még egy oldalkocsis géppel is nagyon meg kell szenvedni, ha az oldalkocsi kereke nincs meghajtva, különösen balkanyarban!
C:\\Documents and Settings\\Hajtó József\\Dokumentumok\\II világháború\\Sd.Kfz 2 Kleines kettenkrad\\klkrad-03.jpg A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.


De azért jó kép!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH 2010 okt. 20 09:46 #44613

Metalljacket írta:
Az igazi kedvencem a BOTOND. Így nagybetűvel. Sok mindenben megelőzte a korát, de a magyar mentalitáshoz méltón végezte. Sokan sokat profitáltak a megoldásaiból, de ezek között nem volt ott sem a tervező, sem a hazája!
Volt helyette GAZ, URAL, csőrös ZIL, meg amit akartok. A Rába meg bedolgozott ahová tudott. A Vörös Csillag traktorgyár olyan erőelosztó difit talált ki az 50-es években, ami az eltérő átmérőjű első és hátsó kerekek között összkerékhajtás mellett is a szükséges mértékben osztotta el a terhelést. A jogvédelem híján mindenki keresett rajta egy valag pénzt, csak mi nem. Bocsi, kicsit elragadtattam magam, de ez van. Sajnálatos dolog. A Botond akkor is korának legjobb terepjárója volt!


Ez igaz! Ezzel én is egyetértek! Tényleg szuper volt a Botond!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH 2010 okt. 20 09:47 #44614

Hajcihő írta:
Metalljacket írta:
Az igazi kedvencem a BOTOND. Így nagybetűvel. Sok mindenben megelőzte a korát, de a magyar mentalitáshoz méltón végezte. Sokan sokat profitáltak a megoldásaiból, de ezek között nem volt ott sem a tervező, sem a hazája!
Volt helyette GAZ, URAL, csőrös ZIL, meg amit akartok. A Rába meg bedolgozott ahová tudott. A Vörös Csillag traktorgyár olyan erőelosztó difit talált ki az 50-es években, ami az eltérő átmérőjű első és hátsó kerekek között összkerékhajtás mellett is a szükséges mértékben osztotta el a terhelést. A jogvédelem híján mindenki keresett rajta egy valag pénzt, csak mi nem. Bocsi, kicsit elragadtattam magam, de ez van. Sajnálatos dolog. A Botond akkor is korának legjobb terepjárója volt!


Teljesen igazad van, és még évtizedeken keresztül senki nem tudta űberelni!

Mire pedig eljött a nagy gengszterváltás, addigra a Rábából Audi lett.

Mondjuk nem Zil, meg Ural, kategória, hiszen egy rajszállító gépkocsi volt, azaz a HMMWV-vel lehet összevetni, de olyan konstrukció, amit akár a sokszorosára is lehetett volna méretnövelni.

Pedig mind katonai, mind nehéz terepre civil célra egy kitűnő, és - ha modernizálták volna - mind a mai napig világpiaci színvonalú konstrukció volt, sőt ma is az!

Szerintem egy átgondolt újratervezéssel a HMMWV-ket is megenné, no meg a Land Rovereket is, na pláne az általad is jelzett difi korszerűsített változatával. (Egyébként kb. akkora mint egy HMMWV.)
A szovjet konstrukciók meg a fasorban sem voltak hozzá képest.

Maga a technikája olyan, hogy kisebb és nagyobb méretváltozatokban is elvinné a pálmát.
A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.
A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.
A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.
A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.
A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.

Különben is imádom! Apám meg egyenesen csodákat regélt róla! Ő még harcban használta!


Hűha!
Jó képek ezek is!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH 2010 okt. 20 12:59 #44620

HunBütyök írta:
Amúgy kiábrándító nem akarok lenni, de a Botond a francia Laffly széria magyra feldolgozása volt.

A magyarok szerintem a Romániában látott, újonnan vásárolt Laffly S15 terepjáró tehergépkocsik miatt töprengtek el a Botond megépítélsén.

A Laffly ugyanolyan jó volt mint a Botond később.

A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Szerkesztette: HunBütyök, Időpont: 2010-10-20 07:41


Fordítva. Laffly V15, egy 1939-ben gyártásba került konstrukcióa a Botond (1936) alapján. Csak két évben gyártották 1939-40. Románia \'39-ben vásárolt belőle, éppen azért, mert \&quot;megirigyelte\&quot; a Botondot.
Egyébként az általad betett fotó egy késői változat, háború utáni, amikor ismét elővették gyártást a sivatagi használat céljára.
Ez az eredeti:
A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH 2010 okt. 20 14:36 #44622

  • HunBütyök
Sajnos ki kell javítsalak: a V15 egy 4X4-es Laffly volt és a 25 mm-es pct.ágyúk vontatója volt.

A Laffly V15R egy 4X4-es felderítőjármű volt, a R betű is emiatt van a nevében.

A Laffly S20TL (VDP) 6-kerekű terepjáró rajkocsi 1934-es gyártmány. 1940-ig 630 darabot gyártottak belőle.

A Laffly W15T a 47 mm-es pct.ágyúk vontatója volt 1939-től.

Ebből lett a W15TCC egy 47 mm-es pct.ágyúval szerelt változat volt, egy páncélvadász/önjáró 47 mm-es ágyú.

És eznkívül volt még kismilió változat, de megyek kajálni, most nem írom le.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH 2010 okt. 20 15:05 #44623

  • HunBütyök
A képen amúgy egy S15R látható, nem pedig V15.

A sivatagos pedig egy W15T tüzérségi vontató változat ami valóban 39-es, és 80 darab volt belőle 1940-ben.
Ja és persze a románok S15T-t kaptak.

Amiket sikersen összeboronáltál Hajcihő, az legalább 3 különböző jármű. <br><br>Szerkesztette: HunBütyök, Időpont: 2010-10-20 17:08
Téma zárolva.
Az oldal megjelenítéséhez szükséges idő: 0.16 másodperc
Joomla templates by a4joomla