Hibák a Messerschmitt Me 321 c. cikkben
- Kötőjel, kötőjel nélkül kérdése: korábban már többször utaltam rá, hogy az eredeti német dokumentumokban a kötőjel nélküli változat (tehát Messerschmitt Me 321) szerepel, tehát ez a helyes írásmód! A szövegben hol így, hol úgy írja a szerző!
- „1940 nyarán az OKH ismertette kérését a Messerschmitt vállalat mérnökeivel, miszerint egy olyan vitorlázó gép terveire lenne szükségük, amely képes 22 tonna terhet vagy 120 felfegyverzett katonát szállítani.” – honnan az infó, hogy az OKH (szárazföldi haderő) adott megrendelést az Me 321 gyártására? Ugyanis tudtommal többnyire a Reichsluftfahrtministerium (RLM) – azaz Birodalmi Légügyi Minisztérium volt az illetékes egy-egy repülőgép megrendelésénél. Az lehet, hogy az OKH igényei alapján történt a kiírás a gép megtervezésére.
- „Általában két darab Bf 110-es rombolót építettek össze a vontatáshoz, plusz az Me-321-et startrakétákkal is ellátták a könnyebb felszállás érdekében.” – Téves állítás, a Bf 110C-ket nem építették össze! Ráadásul a három Bf 110-es vontató (trojka) alkalmazása volt inkább a jellemzőbb! A hosszú vontatókötelek és a súlyos gép miatt előfordult, hogy a rombolók összeütköztek. Ez a módszer sem volt az igazi, ezért jött a Heinke He 111Z valóban összeépített vontató!
- A törzshossz helyett inkább a teljes hosszúságot javasolnám, mivel a törzs végén a függőleges vezérsík van, és ebbe az adatba az is beletartozik.
- „Átadott gépek száma: 330 darab” – ez is pontatlan adat, ugyanis az Me 321-ből gyártottak kb. 200 db-ot, míg az Me 323-ból 198 db-ot (de gyakran a kerekített 200-as számot tüntetik fel)!
Kis olvasnivaló:
en.wikipedia.org/wiki/Messerschmitt_Me_321
de.wikipedia.org/wiki/Messerschmitt_Me_321
www.jetfly.hu/rovatok/jetfly/honap/05nov/me323/