Az oldal semmilyen felelősséget nem vállal a hozzászólásokért!

Üdv, Vendég

TÉMA: Vélemények, hibák

Válasz/Re:Vélemények, hibák 2010 nov. 10 13:19 #46690

Az baj ha kitöltöttem azt a kérdőívet? Segítettem ezzel vagy nem?
Sok ifjú van itt ma, akik a háborúban dicsőséget keresnek, de fiúk, ez itt maga a pokol. Elvihetitek ezt a figyelmeztetést a következő generációnak. Én rémülettel tekintek a háborúra. William Tecumseh Sherman
Téma zárolva.

Válasz/Re:Vélemények, hibák 2010 nov. 10 13:24 #46693

Hogyan lehet megtalálni facebook-on az oldal mi a neve mert felvenném!
Sok ifjú van itt ma, akik a háborúban dicsőséget keresnek, de fiúk, ez itt maga a pokol. Elvihetitek ezt a figyelmeztetést a következő generációnak. Én rémülettel tekintek a háborúra. William Tecumseh Sherman
Téma zárolva.

Válasz/Re:Vélemények, hibák 2010 nov. 10 15:43 #46713

cserpakszabi írta:
Kamikaze írta:
Kiegészítés: „A Luftflotte 3 Nyugaton – 1944” c. cikkhez

1. A vadászrepülő-alakulatok között szervezetileg a legkisebb harci egység a géppár (Rotte), illetőleg a háromgépes (Kette) voltak, illetőleg a II. vh. folyamán a négygépes rajkötelék (Schwarm). A vadászrepülő század (Staffel) kezdetben 9, majd általában 12 repülőgépből állt. Ebből következik, hogy egy század 3 Schwarm-ból állt. 1943 végén az ellenfél aktivitása és a gyengébb minőségű német vadászgépek miatt, elhatározták, hogy a nyugati fronton és Németországban minden alakulat létszámát megnövelik. Ennek következtében a század létszáma 16 gépre nőtt. (A gyakorlatban tehát minden Staffel létszáma egy Schwarm-mal, a Gruppe-ék egy Staffel-el, a Geschwaderek pedig egy Gruppe-val növekedtek meg.) Érdekesség, hogy a kétmotoros (és kéthajtóműves) vadászgépeken repülő századok géplétszámát nem növelték 16-ra, hanem maradt a 12 gépes felállás. (A bombázórepülő-alakulatok és mások, az megint más tészta!)
2. A Staffelkapitän: hadnagy, főhadnagy, vagy általában százados rendfokozatú volt. Ő vezette harcban is a századot.
3. A Gruppe (osztály) a legkisebb önállóan működni képes vadászrepülő-egység volt, saját hadtáp, híradó, szállító és javító alegységekkel. A Gruppe kezdetben 3, majd később 4 Staffelből állt, ehhez jött külön négygépes rajjal a Stab, a Gruppe parancsnoksága, amely adminisztratív és hadműveleti egységként működött.
4. A Geschwader (ezred) kezdetben 3, majd 4 osztályból és a parancsnoki rajból (Stab) állt. „A Geschwader volt a legnagyobb egység…” – Ez így nem teljesen igaz! Területi alapon voltak magasabbegységek is: Division, Korps, és Luftflotte (azaz hadosztály, hadtest, és légiflotta)!!
5. A Messerschmitt Me 262 nem rakétameghajtású, hanem sugárhajtású (pontosabban: axiálkompresszoros gázturbinás sugárhajtású) gép volt. Rakéta-hajtással az Me 163-at gyártották! (Figyelem: a kettő nem ugyanaz!!) (A könyvben egyébként jól szerepel, csak a Szerző rosszul vágta össze a szöveget!)
6. Albert Speer Hadfelszerelési és Lőszerügyi Minisztériuma a helyesebb kifejezés, és a Jägerstab!
7. A 27 nagyobb repülőgépgyárat széttelepítették (nem szétszedték – rossz kifejezés!) 270 kisebb üzembe.
8. A második táblázatban a megjegyzések rovat pontatlan! A Bf 109-es után: a harcászati felderítő változattal együtt!! A FW 190-es után: harcászati felderítő és a csatarepülő változattal együtt!!
9. Göring beszédének idézete is hiányos!!! „És azután a gép mellé még ötszázat akarok.” Helyesen: „És azután a kétezer gép mellé még ötszázat akarok.” (Eredeti szöveget pontosan, vagy sehogy!!)
10. Adolf Dilg Feldwebel eredeti idézetében nem kellett volna változtatni!
11. Népi Vadász (Volksjäger) – He 162.
12. Ezen kívül a helyesírási hibákat is javítani kellett volna, ami egy újraolvasással megoldható!
13. Felhasznált irodalomhoz ajánlanám: David C. Isby (Szerk.) A Luftwaffe vadászlégiereje, ahogy a vadászpilóták látták. c. könyvet is.


Köszönöm a kiegészítést! Koszta, Liberator, pótoljátok ki, ha gondljátok. Bár én azért nem mentem ebbe a dologba bele, mert csak ahhoz kell az a kis részt, hogy értsd azt, ami benne van a cikkben;)

A többivel nincs gond.<br><br>Szerkesztette: cserpakszabi, Időpont: 2010-11-10 14:48


Nincs mit!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Vélemények, hibák 2010 nov. 10 15:45 #46714

andy50 írta:
Az baj ha kitöltöttem azt a kérdőívet? Segítettem ezzel vagy nem?


Szerintem nem baj, sőt ellenkezőleg! Biztos, hogy segítettél, úgyhogy köszi, hogy vetted a fáradtságot és kitöltötted a kérdőívet! (Ha beszélhetek a Főnökség nevében...)
Téma zárolva.

Válasz/Re:Vélemények, hibák 2010 nov. 10 16:28 #46718

  • Zeki
Koszta, majd küldöm a javítást a Habakukk project c. cikkhez.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Vélemények, hibák 2010 nov. 10 20:08 #46816

Kamikaze írta:
andy50 írta:
Az baj ha kitöltöttem azt a kérdőívet? Segítettem ezzel vagy nem?


Szerintem nem baj, sőt ellenkezőleg! Biztos, hogy segítettél, úgyhogy köszi, hogy vetted a fáradtságot és kitöltötted a kérdőívet! (Ha beszélhetek a Főnökség nevében...)

Nincs mit!
Sok ifjú van itt ma, akik a háborúban dicsőséget keresnek, de fiúk, ez itt maga a pokol. Elvihetitek ezt a figyelmeztetést a következő generációnak. Én rémülettel tekintek a háborúra. William Tecumseh Sherman
Téma zárolva.

Válasz/Re:Vélemények, hibák 2010 nov. 10 20:15 #46822

  • koszta
andy50 írta:
Az baj ha kitöltöttem azt a kérdőívet? Segítettem ezzel vagy nem?


Egyáltalán nem baj, sőt köszönjük. Fontos a látogatók véleménye, hogy tudjunk építkezni. Bár olyan sosem lesz, hogy valami mindenkinek tetszene, de azért próbálkozunk!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Vélemények, hibák 2010 nov. 10 20:15 #46823

  • koszta
andy50 írta:
Hogyan lehet megtalálni facebook-on az oldal mi a neve mert felvenném!


Írd be keresőbe, hogy II. világháború. És megtalálod.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Vélemények, hibák 2010 nov. 10 20:15 #46824

  • koszta
Zeki írta:
Koszta, majd küldöm a javítást a Habakukk project c. cikkhez.


Rendben, várom.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Vélemények, hibák 2010 nov. 10 20:29 #46829

koszta írta:
andy50 írta:
Hogyan lehet megtalálni facebook-on az oldal mi a neve mert felvenném!


Írd be keresőbe, hogy II. világháború. És megtalálod.


De csak könyvben találom.
Sok ifjú van itt ma, akik a háborúban dicsőséget keresnek, de fiúk, ez itt maga a pokol. Elvihetitek ezt a figyelmeztetést a következő generációnak. Én rémülettel tekintek a háborúra. William Tecumseh Sherman
Téma zárolva.

Válasz/Re:Vélemények, hibák 2010 nov. 12 11:19 #47084

  • Gipszj
Itt küldöm az Arizona csatahajó általam megváltoztatott (és helyesnek tartott) szövegét
A Pennsylvania osztályú Arizona (BB 39) (ideiglenes neve vízrebocsátás előtt North Carolina) a testvérhajójához, a Pennsylvania-hoz (BB 38) hasonlóan, a Nevada-osztály modernizált és megnagyobbított változata volt, a főtüzérségét négy darab, háromcsövû lövegtoronyban helyezték el. A hajó eredetileg térbeli rácsárbócokat kapott, mert az volt a vélemény, hogy ez jobban csillapítja a rezgéseket az egyéb konstrukciókhoz képest, így kevésbé zavarja az irányzó műszereket. Az 1915-ben vízrebocsátott és a következõ évben elkészült Arizona az I. világháború során semmiféle harctevékenységben nem vett részt, az atlanti óceáni flottához tartozott. 1919-20-as átépítés során a közepes tüzérség 127 mm-es kazamatákban elhelyezett lövegeinek a számát 22-ről 14-re csökkentették. 1921-től a csendes-óceáni flotta állományába került. 1929. július 15.-től 1931. március 1.-ig a Norfolk Navy Yard átépítette, rácsárbócait eltávolították, helyette a parancsnoki tornyot növelték meg. A 127 mm-es kazamata lövegek közül további kettőt építettek ki. Átépítés után visszakerült a csendes-óceáni flottához. December 7-én reggel a japánok figyelmeztetés nélküli légitámadást indítottak. Az Arizona volt az egyik első hajó, amelyik találatot kapott. Úgy vélik, hogy egy bomba eltalálta az egyik elülső lövegtornyát, amitől berobbant az alatta lévő lőszerraktár. A hajó felrobbant, és a személyzetéből 1177 főt magával vitt a hullámsírba. Az Arizona a Pearl Harborban elsüllyesztett négy amerikai csatahajó egyike volt, az ötödiket kifuttatták a partra, további három pedig megsérült. A roncsa ma is a kikötő sekély vizében fekszik, ahol mint háborús síremléket őrzik (1962.-től Nemzeti emlék).
TECHNIKAI ADATOK
• Gerincfektetés: 1914 március 14.
• Vízrebocsátás: 1915 június 15.
• Szolgálatba állítás: 1916.október 17.
• Vízkiszorítás: 31 400 tonna (konstrukciós), 33000 ts (max.) átépítés előtt, átépítés után 32 600 ts (standard), 36 500ts (max.)
• Sebesség: 21 csomó (38,9 km/h)
• Személyzet: 915 fõ (eredeti), átépítés után 1358 fő békében, 2290fő háborús
• Hajtómû: 4 hajócsavar, 4 Parsons redukciós turbina + utazó turbina, 12 olajtüzelésű Babcock kazán, átépítés után 6 db Bureau Express kazán - 25 024 kW (34000 LE csavartengelyen mérve) gépek tömege 2462 ts (hosszú tonna)
• Hatótávolság: 14 360 km
• Hossz: 182,9 m (vízvonal), 185,3m (összes)
• Szélesség: 29,6 m (átépítés előtt), 32,4 m (átépítés után)
• Merülés: 8,8 m (átépítés előtt), 10,4 m (átépítés után)
• Fegyverzet: 12 db 356 mm-es L/45-ös Mk 2-es löveg 1911-es modell, cső tömege 63,0 t, lövedék tömege 680 kg (AP), lőtávolság 30 fokos csőemelkedésnél 300 hektométer (300 hm=30km), Elméleti tűzgyorsaság 1 lövés 40 másodpercenként, 22 majd 14, később 12 db 127 mm-es L/51-es Mk 15-ös löveg kazamatákban 1907-es modell (cső tömege 5,7 t, lőtávolság 184 hm 45 fokos csőemelkedésnél, elméleti tűzgyorsaság 7 lövés percenként, lövedék tömege 22,7 kg (AP)), 4db, 1920-tól 8 db 76 mm-es Mk 10-es L/50-es légvédelmi ágyú, 8 db 28 mm-es L/74-es légvédelmi gépágyú kb. 1940-től, 2 db 533 mm-es oldalsó vízalatti torpedóvetőcső 1931-ig, utána 2db 3 csövű 533 mm-es torpedóvető készülék.
• Páncélzat: övpáncél 356 mm a vízvonalnál, alatta 203 mm, lövegtornyokon elöl 457 mm, oldalt 229 mm, fölül 127mm, barbetták 343mm, parancsnoki torony 406mm, fölső páncélfedélzet 76mm (átépítés után 102mm), alsó páncélfedélzet 76 mm (alárendelt helyen 38 mm), keresztirányú válaszfal a hajó elején és végén 356 mm (nem a hajótest teljes magasságában! csak a páncélfedélzetek között), torpedő elleni védő tér hajó felöli oldala és fölső része 38 mm.<br><br>Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2010-11-12 12:22
Téma zárolva.

Válasz/Re:Vélemények, hibák 2010 nov. 13 09:53 #47281

Gipszj írta:
Itt küldöm az Arizona csatahajó általam megváltoztatott (és helyesnek tartott) szövegét
A Pennsylvania osztályú Arizona (BB 39) (ideiglenes neve vízrebocsátás előtt North Carolina) a testvérhajójához, a Pennsylvania-hoz (BB 38) hasonlóan, a Nevada-osztály modernizált és megnagyobbított változata volt, a főtüzérségét négy darab, háromcsöv&amp;ucirc; lövegtoronyban helyezték el. A hajó eredetileg térbeli rácsárbócokat kapott, mert az volt a vélemény, hogy ez jobban csillapítja a rezgéseket az egyéb konstrukciókhoz képest, így kevésbé zavarja az irányzó műszereket. Az 1915-ben vízrebocsátott és a következ&amp;otilde; évben elkészült Arizona az I. világháború során semmiféle harctevékenységben nem vett részt, az atlanti óceáni flottához tartozott. 1919-20-as átépítés során a közepes tüzérség 127 mm-es kazamatákban elhelyezett lövegeinek a számát 22-ről 14-re csökkentették. 1921-től a csendes-óceáni flotta állományába került. 1929. július 15.-től 1931. március 1.-ig a Norfolk Navy Yard átépítette, rácsárbócait eltávolították, helyette a parancsnoki tornyot növelték meg. A 127 mm-es kazamata lövegek közül további kettőt építettek ki. Átépítés után visszakerült a csendes-óceáni flottához. December 7-én reggel a japánok figyelmeztetés nélküli légitámadást indítottak. Az Arizona volt az egyik első hajó, amelyik találatot kapott. Úgy vélik, hogy egy bomba eltalálta az egyik elülső lövegtornyát, amitől berobbant az alatta lévő lőszerraktár. A hajó felrobbant, és a személyzetéből 1177 főt magával vitt a hullámsírba. Az Arizona a Pearl Harborban elsüllyesztett négy amerikai csatahajó egyike volt, az ötödiket kifuttatták a partra, további három pedig megsérült. A roncsa ma is a kikötő sekély vizében fekszik, ahol mint háborús síremléket őrzik (1962.-től Nemzeti emlék).
TECHNIKAI ADATOK
• Gerincfektetés: 1914 március 14.
• Vízrebocsátás: 1915 június 15.
• Szolgálatba állítás: 1916.október 17.
• Vízkiszorítás: 31 400 tonna (konstrukciós), 33000 ts (max.) átépítés előtt, átépítés után 32 600 ts (standard), 36 500ts (max.)
• Sebesség: 21 csomó (38,9 km/h)
• Személyzet: 915 f&amp;otilde; (eredeti), átépítés után 1358 fő békében, 2290fő háborús
• Hajtóm&amp;ucirc;: 4 hajócsavar, 4 Parsons redukciós turbina + utazó turbina, 12 olajtüzelésű Babcock kazán, átépítés után 6 db Bureau Express kazán - 25 024 kW (34000 LE csavartengelyen mérve) gépek tömege 2462 ts (hosszú tonna)
• Hatótávolság: 14 360 km
• Hossz: 182,9 m (vízvonal), 185,3m (összes)
• Szélesség: 29,6 m (átépítés előtt), 32,4 m (átépítés után)
• Merülés: 8,8 m (átépítés előtt), 10,4 m (átépítés után)
• Fegyverzet: 12 db 356 mm-es L/45-ös Mk 2-es löveg 1911-es modell, cső tömege 63,0 t, lövedék tömege 680 kg (AP), lőtávolság 30 fokos csőemelkedésnél 300 hektométer (300 hm=30km), Elméleti tűzgyorsaság 1 lövés 40 másodpercenként, 22 majd 14, később 12 db 127 mm-es L/51-es Mk 15-ös löveg kazamatákban 1907-es modell (cső tömege 5,7 t, lőtávolság 184 hm 45 fokos csőemelkedésnél, elméleti tűzgyorsaság 7 lövés percenként, lövedék tömege 22,7 kg (AP)), 4db, 1920-tól 8 db 76 mm-es Mk 10-es L/50-es légvédelmi ágyú, 8 db 28 mm-es L/74-es légvédelmi gépágyú kb. 1940-től, 2 db 533 mm-es oldalsó vízalatti torpedóvetőcső 1931-ig, utána 2db 3 csövű 533 mm-es torpedóvető készülék.
• Páncélzat: övpáncél 356 mm a vízvonalnál, alatta 203 mm, lövegtornyokon elöl 457 mm, oldalt 229 mm, fölül 127mm, barbetták 343mm, parancsnoki torony 406mm, fölső páncélfedélzet 76mm (átépítés után 102mm), alsó páncélfedélzet 76 mm (alárendelt helyen 38 mm), keresztirányú válaszfal a hajó elején és végén 356 mm (nem a hajótest teljes magasságában! csak a páncélfedélzetek között), torpedő elleni védő tér hajó felöli oldala és fölső része 38 mm.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2010-11-12 12:22



Szép munka, gratulálok!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Vélemények, hibák 2010 nov. 13 14:26 #47304

  • koszta
Köszönjük, javítva (külön köszönet, hogy e-mailben is elküldted!)
Téma zárolva.

Válasz/Re:Vélemények, hibák 2010 nov. 13 17:25 #47335

  • koi
Kérdés:ki a csoda tette be a Habakukk-projektet a brit érdekességekhez,amikor német???
Téma zárolva.

Válasz/Re:Vélemények, hibák 2010 nov. 13 18:08 #47340

Talán a főszerk.?
Téma zárolva.
Az oldal megjelenítéséhez szükséges idő: 0.20 másodperc
Joomla templates by a4joomla