Az oldal semmilyen felelősséget nem vállal a hozzászólásokért!

Üdv, Vendég

TÉMA: Vélemények, hibák

Válasz/Re:Vélemények, hibák 2011 jan. 08 09:50 #51031

  • Gipszj
A Sopron őrnaszád cikkről az alábbi a véleményem:
Az adatok a Győr vagy a Debrecen őrnaszádra vonatkoznak, a páncélvastagságok egy része hibás. Hirtelen ennyit. A Sopront eredetileg Compónak hívták. A Stör-ből lett a Győr. Azt meg nem hiszem, hogy a fenéklemezt páncélozták volna, főleg nem 2-3mm vastagságban, ez drága és értelmetlen, mert a védőképessége a vastagság négyzetével arányos. Magyarul kétszer vastagabb kétszer nehezebb, de négyszer erősebb.<br><br>Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2011-01-08 10:55
Téma zárolva.

Válasz/Re:Vélemények, hibák 2011 jan. 08 10:19 #51032

  • Gipszj
Eagle
Az valószínűleg elírás hogy a légvédelmi fegyverzete 200mm-es volt, gondolom 20mm-t akart írni a szerző. A hajó legnagyobb szélessége vízvonalnál 28,6m, a repülő fedélzet pedig 30,4m volt. A fegyverzetéből kimaradt a 4db 4\&quot;-es (102mm) löveg, valamint 4db, 1937-től 8db 4 csövű 40mm-es gépágyú. Függőleges páncélzata 102,152 és 178mm vastag volt. Vízszintes páncélzata 25, 38 és 102mm volt.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Vélemények, hibák 2011 jan. 08 18:09 #51055

  • koi
Gipszj írta:
A Sopron őrnaszád cikkről az alábbi a véleményem:
Az adatok a Győr vagy a Debrecen őrnaszádra vonatkoznak, a páncélvastagságok egy része hibás. Hirtelen ennyit. A Sopront eredetileg Compónak hívták. A Stör-ből lett a Győr. Azt meg nem hiszem, hogy a fenéklemezt páncélozták volna, főleg nem 2-3mm vastagságban, ez drága és értelmetlen, mert a védőképessége a vastagság négyzetével arányos. Magyarul kétszer vastagabb kétszer nehezebb, de négyszer erősebb.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2011-01-08 10:55
Én könyvből írtam,azzal lehet a baj,ugyanis anyukámtól kaptam,aki meg a főnökétől szerezte meg nekem.<br><br>Szerkesztette: koi, Időpont: 2011-01-08 19:09
Téma zárolva.

Válasz/Re:Vélemények, hibák 2011 jan. 08 19:50 #51073

  • Zeki
Majd hozom a szakirodalmam, egy két részlet nekem sem tettszett. A fenéklemez páncélozása? Húha!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Vélemények, hibák 2011 jan. 08 19:52 #51074

  • koi
Aknák ellen kellett,ugyanis akkoriban tele volt a Duna \&quot;tüskéspogácsával\&quot;.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Vélemények, hibák 2011 jan. 08 20:42 #51090

  • Gipszj
Aknák ellen 3-6mm páncél nem véd. Egyébként amit írtál abban a fenéklemez anyaga folytvas. Ez nem páncél, ez mezei acélszerűség. A hajólemez szokásos vastagsága 25mm. Egyébként a torpedó elleni védelmet a Scharnhorst osztálynál 45 mm Wotan-páncél biztosította tágulási térrel. A csatorna áttörésnél mágneses akna robbanása rongálta meg a hajókat, a robbanás nem kontakt volt, hanem 20-30m-re a hajóktól, mégis gyakorlatilag olyan károkat okozott a Gneisenau-nak, hogy csak nagyon hosszú ideig tartó munkával lehetett volna őket helyrehozni. A Tirpitz orrát egy aknarobbanás úgy elcsavarta, hogy nem lehetett kijavítani. A 45mm páncél a 3mm-nél kb. kétszázszor erősebb még azonos anyagminőség esetén is.

Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2011-01-08 21:44<br><br>Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2011-01-08 21:45
Téma zárolva.

Válasz/Re:Vélemények, hibák 2011 jan. 08 20:53 #51093

Gipszj írta:
Siegfried Breyer-nél a Bolzano hossza (teljes hossz) 196,9m-nek van megadva, viszont nem szerepel sem a függélyek közti, sem a vízvonal hossza. A merülés 6,80m-nek van megadva, én a cikkben szereplőt a legkisebb merüléshez tartozónak vélem, ekkora hajóknak általában hat és fél méter körül van a merülése teljes terhelésnél.



Sajnos ahány könyv, annyi adat. Összehasonlítottam több könyvet is- mindegyik mást ír. Ilyenkor döntsük el, melyik állít igazat!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Vélemények, hibák 2011 jan. 08 21:00 #51095

  • Gipszj
Több helyen is megnéztem, teljes hossznak mindenütt az általam megadottat találtam, de hangsúlyozom, hogy a cikkben szereplő is lehet jó, ha ez pld. a vízvonal hossza, ami mindig kisebb. A max. merülés az 6,8m lehet, minden hasonló méretű hajónál hasonlót találtam, meg egy hozzávetőleges ellenőrző számításból is ilyesmi jön ki.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Vélemények, hibák 2011 jan. 08 21:20 #51100

  • koi
Gipszj írta:
Aknák ellen 3-6mm páncél nem véd. Egyébként amit írtál abban a fenéklemez anyaga folytvas. Ez nem páncél, ez mezei acélszerűség. A hajólemez szokásos vastagsága 25mm. Egyébként a torpedó elleni védelmet a Scharnhorst osztálynál 45 mm Wotan-páncél biztosította tágulási térrel. A csatorna áttörésnél mágneses akna robbanása rongálta meg a hajókat, a robbanás nem kontakt volt, hanem 20-30m-re a hajóktól, mégis gyakorlatilag olyan károkat okozott a Gneisenau-nak, hogy csak nagyon hosszú ideig tartó munkával lehetett volna őket helyrehozni. A Tirpitz orrát egy aknarobbanás úgy elcsavarta, hogy nem lehetett kijavítani. A 45mm páncél a 3mm-nél kb. kétszázszor erősebb még azonos anyagminőség esetén is.

Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2011-01-08 21:44&lt;br&gt;&lt;br&gt;Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2011-01-08 21:45
Na de elég nehezen lehet egy folyamban megtorpedózni a hajókat,bár voltak a Dunán ilyen hallövős járgányok.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Vélemények, hibák 2011 jan. 08 21:28 #51102

  • Gipszj
Ebből a szempontból akna vagy torpedó mindegy, bár léteztek parti torpedókilövő állások. A második világháborúban Norvégia lerohanása során a Blücher-t is megtorpedózták a partról. Amikor a Temes aknára futott a hajó első része a parancsnoki toronyig tönkre ment.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Vélemények, hibák 2011 jan. 09 01:29 #51108

Gipszj írta:
Eagle
Az valószínűleg elírás hogy a légvédelmi fegyverzete 200mm-es volt, gondolom 20mm-t akart írni a szerző. A hajó legnagyobb szélessége vízvonalnál 28,6m, a repülő fedélzet pedig 30,4m volt. A fegyverzetéből kimaradt a 4db 4\&quot;-es (102mm) löveg, valamint 4db, 1937-től 8db 4 csövű 40mm-es gépágyú. Függőleges páncélzata 102,152 és 178mm vastag volt. Vízszintes páncélzata 25, 38 és 102mm volt.


Természetesen 20 mm-est akartam írni, a gépelési hibák sajnos benne vannak a pakliban. Egyéb részletekről szóló vitákba nem kívánok belefolyni, mert 8 szakiratből 10 féle adat jön le. S mivel már korábban leírtam, hogy az angolok igen könnyen és gyorsan módosították a hajók fegyverzetét, ilyen vitába nem kívánok beszállni. Ha lesz idő és kapacitás arra, hogy egyes hajók élettörténetét részletekbe menően feldolgozzuk, meg fogjuk tenni. De ahogy Rómát se egy nap alatt építették fel, úgy mi sem tudunk minden adatot napokra lebontva prezentálni. Tehát újfent kérem a tisztelt Olvasó türelmét!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Vélemények, hibák 2011 jan. 09 07:26 #51111

  • Gipszj
Atiraptor írta:
Gipszj írta:
Eagle
Az valószínűleg elírás hogy a légvédelmi fegyverzete 200mm-es volt, gondolom 20mm-t akart írni a szerző. A hajó legnagyobb szélessége vízvonalnál 28,6m, a repülő fedélzet pedig 30,4m volt. A fegyverzetéből kimaradt a 4db 4\&quot;-es (102mm) löveg, valamint 4db, 1937-től 8db 4 csövű 40mm-es gépágyú. Függőleges páncélzata 102,152 és 178mm vastag volt. Vízszintes páncélzata 25, 38 és 102mm volt.


Természetesen 20 mm-est akartam írni, a gépelési hibák sajnos benne vannak a pakliban. Egyéb részletekről szóló vitákba nem kívánok belefolyni, mert 8 szakiratből 10 féle adat jön le. S mivel már korábban leírtam, hogy az angolok igen könnyen és gyorsan módosították a hajók fegyverzetét, ilyen vitába nem kívánok beszállni. Ha lesz idő és kapacitás arra, hogy egyes hajók élettörténetét részletekbe menően feldolgozzuk, meg fogjuk tenni. De ahogy Rómát se egy nap alatt építették fel, úgy mi sem tudunk minden adatot napokra lebontva prezentálni. Tehát újfent kérem a tisztelt Olvasó türelmét!

Már csak egy kérdésem lenne:
Azt hittem, hogy ez vitalap, ide lehet írni a hibákról, itt írhatja meg az ember a véleményét. Akkor mi az amiről lehet írni?
Az viszont az angol hajóépítőket dícséri, hogy a 102mm-es ikerlövegtornyokat (egy cső súlya majdnem 4 t) betudták építeni egy-egy bevetéshez tornyostul, lőszerfelvonóval, páncélozott lőszerraktárral együtt.<br><br>Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2011-01-09 09:00
Téma zárolva.

Válasz/Re:Vélemények, hibák 2011 jan. 11 08:08 #51158

Ez a mancslendítő kutya cikk nagyon nagy!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Vélemények, hibák 2011 jan. 14 14:57 #51268

Kiegészíteném a Tirpitz cikket:

A Tirpitzet elért találatok 1944. április 3-án:

- Az Alta-fjordban 42 brit bombázó repülőgép támadta meg, a ledobott 106 bombából 15 talált, de a hajó a felszínen maradt, kijaívották
- Később, 1944. november 12-én Tromső előtt 5400 kg különleges bombákkal sikerült elsüllyeszteni.
2 db 725 kg-os páncéltörő bomba, ami a felső fedélzetbe, az ütegfedélzetbe és a páncélfedélzetbe csapódott be de az nem robbant fel;
- 9 db 227 kg-os rombolóbomba találat, az egyik a vízben, közvetlenül a hajó jobb oldala mellett robbant fel, a kazán termek megsérültek.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Vélemények, hibák 2011 jan. 24 07:54 #51720

  • Magyarharcos
Találtam még egy hibát. Igaz hogy csak 2 világháború volt?
\&quot;A Chevrolet C60L a kanadai ipar által a 11. világháborúban...\&quot;
Téma zárolva.
Az oldal megjelenítéséhez szükséges idő: 0.12 másodperc
Joomla templates by a4joomla