Nem jól tudok angolul, lehet, hogy most nagy marhaságot írok. Nekem úgy tűnik, mintha a cikk arról szólna, hogy hogyan serkentették harcra a német katonákat. Azt tudom, Pierre Clostermann (vadászrepülő) a könyvében egyértelműen elismeri, hogy vegyszerezték őket, hogy bírják a harcot. Nem hiszem el, hogy sok olyan katona lenne aki bírná az állandó életveszélyt szesz, pirula nélkül. Még így is sokan becsavarodtak. Erről ír is Eich Maria Remarque egyik novellájában, meg arról, hogy a felesége hogyan próbálja idegileg rendbe hozni. Akkor még nem is volt szó a bádogbetegségről, ami a tengeralattjárók között aratott. A háború elején, később már nem, mert olyan gyorsan süllyesztették el a tengeralattjárókat, hogy ideje sem volt kialakulni.
Olvastam az Il-2-ről szóló cikket. A legnagyobb darabszámban gyártott II. vh.-s repülőgép a Po-2 volt (kb. 40000 db), utána jött az Il-2
Az Il-4 cikkben van egy elütés bombargyirovscsik a helyes és egy számomra nehezen érthető rész az áramvonalasabb nyitott orról. Gondolom valami olyasmi lehetett a mondanivaló, hogy a gép orr része teljes üvegezést kapott és áramvonalasabbá is vált.
Jak-1 és Jak-3, a német harcászati utasítás azt tartalmazta, hogy a Jakokkal 4000m alatt a szintbeni fordulóharcot kerülni kell, de nem tiltotta. Függőleges manőverekben a Jak már nem volt olyan jó 4000m alatt sem.
Jak-9 könnyű ötvözött főtartó, nem inkább ötvözött könnyűfém (durál) főtartó?
Lagg-1, Lagg-3, nem egy szárnyú (kettő volt neki) hanem egyfedelű, nem vezérlő felület, hanem irányfelület, nem feszített burkolat hanem héjszerkezet(vagy félhéj, ez volt az általános)
MiG-1 és MiG-3 A repülőgép nem a nehéz motor miatt maradt alul gyakran légiharcban, hanem azért mert 12000m magasságra volt optimalizálva. A német légierő nem stratégiai légierő volt hanem támogató, a keleti fronton a légiharcok 6000m alatt folytak. Ezen a magasságon a MiG-1 és 3 nagyon gyenge teljesítményt nyújtott.
Pe-8 nem néhányszáz, hanem 79 db épült belőle és szinte nem volt két egyforma példány annyféle motorral meg egyéb berendezéssel szerelték fel. Gyanúm szerint (de ez nem tény!) a SZU-nak nem is igazán volt rá szüksége, az Il-4 bombaterhe hasonló volt és az is messzire el tudott repülni, inkább tapasztalatszerzésre használták.
Úgy hallottam, hogy a Pe-2 nem volt egy jól sikerült repülőgép, a repülőgépvezetők nem szerették. Maga Petyljakov is egy ilyen géppel verte oda magát, a közvélemény szerint fogott az átok.
Reggiane Re-2000 Csakugyan nagyon hasonlított a P-35-re, mert az olaszok megvették a licenc-ét, egyébként repülőgép hordozó fedélzetén sohasem állt szolgálatba, mert az olaszoknak ilyen nem volt. Szerettek volna, de nem jött össze.
Hurricane
Magyarul az alsószárnyast mélyfedelűnek mondják.
Tempest
A V-1 (Fi 103) NEM RAKÉTA volt!!! Egy pulzáló sugárhajtóműves robotrepülőgép!!!
Spitfire
Nem feszített héjszerkezet, hanem héjszerkezet, a dugattyús motor mindíg motor és sohaem hajtómű, a gázturbina mindíg hajtómű és sohasem motor.
Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2011-04-09 06:57
Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2011-04-09 07:03
Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2011-04-09 07:07
Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2011-04-09 07:10
Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2011-04-09 07:17
Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2011-04-09 07:22
Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2011-04-09 07:29
Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2011-04-09 07:33
Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2011-04-09 07:39
Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2011-04-09 08:52
Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2011-04-09 08:57<br><br>Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2011-04-09 09:05