Hibák, észrevételek a „P-47 vs. Fw-190, avagy a magányos pilóta esete az ásszal szemben” c. cikkhez:
- „A gép elsőnek 1939. június 1-jén repült, és a Nyugati-hadjáratban már részt is vett, és az Angliai csatában bebizonyította, hogy a Spitfire-t is le tudja hagyni minden tekintetben.”
- 1. A Nyugati-hadjárat alatt általában az 1940 tavaszán kezdődő, és 1940 nyarán befejeződő szárazföldi hadműveleteket (Belgium, Hollandia, Franciaország lerohanása) értjük.
2. Az angliai légi csata szűkebb értelemben 1940 nyarán-őszén zajlott, utána már csak az ún. „Blitz” zajlott (azaz éjszakai bombázások) 1941 közepéig.
3. Az FW 190-essel (kötőjel nélkül írjuk!) felszerelt első alakulat 1941 augusztusában állt szolgálatba Franciaországban.
4. Ezekből következik, hogy a fenti megfogalmazás helytelen és nem jó!! Helyesen talán így hangzana: „A gép 1939. június 1-jén repült először, majd 1941 augusztusától a nyugati hadszíntéren került harci alkalmazásra, ahol hamar bebizonyította, hogy a Spitfire-t is képes minden tekintetben felülmúlni.”
- „A Focker ismét mögé kerül és tüzet nyit, ezúttal a gépágyúból.”
- 1. „Focker” kifejezés számomra ismeretlen!!! (De lehet, hogy tévedek!) Talán a Szerző a „Fokker” szóval keveri, ám az másik repülőgépgyártó megnevezése!!! Az FW 190-es beceneve „Würger” volt, vagy a magyarok „Fókának” hívták! Vagy egyszerűen csak „Focke”, de idézőjelben ajánlatos írni.
- 2. Mivel 2 db gépágyúja volt, ezért azokat többesszámban írjuk: „A „Focke” ismét mögé kerül és tüzet nyit, ezúttal a gépágyúkból.” (Bár én a teljes szövegben inkább a múlt időt használnám, de így is jó!)
- Amúgy összességében jó és érdekes cikk! Gratula hozzá!