Az oldal semmilyen felelősséget nem vállal a hozzászólásokért!

Üdv, Vendég

TÉMA: Vélemények, hibák

Válasz/Re:Vélemények, hibák 2011 ápr. 13 20:53 #55781

  • Gipszj
Elovastam a P-47 vs FW. cikket. Rengeteg elemi hiba van benne. Az USA tudomásom szerint nem 1942-ben kezdte Németo. bombázását. Az 1942-es évjáratú FW-ban egy 1700 LE startteljesítményű BMW 801 motor volt. A Junkers motor a FW 190-D9-ben jelent meg a háború végén.
Ezeken kívül van még benne elvi hiba bőven. (Pl. B-19es Európában nem szerepelt tudomásom szerint, volt viszont B-17) Egy FW 190-es ha belelőtt valamibe 200 lövedéket az már jóval korábban szétesett. A 20mm-es gépágyú-találatból nem kellett még 100 sem, hogy egy másik vadászgépet cafatokra tépjen.
A cikk helyesírása borzalmas, szinte nincs benne olyan szó ami hibátlan lenne.<br><br>Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2011-04-13 22:57
Téma zárolva.

Válasz/Re:Vélemények, hibák 2011 ápr. 14 09:09 #55785

Hibák, észrevételek a &amp;#8222;P-47 vs. Fw-190, avagy a magányos pilóta esete az ásszal szemben&amp;#8221; c. cikkhez:

- &amp;#8222;A gép elsőnek 1939. június 1-jén repült, és a Nyugati-hadjáratban már részt is vett, és az Angliai csatában bebizonyította, hogy a Spitfire-t is le tudja hagyni minden tekintetben.&amp;#8221;

- 1. A Nyugati-hadjárat alatt általában az 1940 tavaszán kezdődő, és 1940 nyarán befejeződő szárazföldi hadműveleteket (Belgium, Hollandia, Franciaország lerohanása) értjük.
2. Az angliai légi csata szűkebb értelemben 1940 nyarán-őszén zajlott, utána már csak az ún. &amp;#8222;Blitz&amp;#8221; zajlott (azaz éjszakai bombázások) 1941 közepéig.
3. Az FW 190-essel (kötőjel nélkül írjuk!) felszerelt első alakulat 1941 augusztusában állt szolgálatba Franciaországban.
4. Ezekből következik, hogy a fenti megfogalmazás helytelen és nem jó!! Helyesen talán így hangzana: &amp;#8222;A gép 1939. június 1-jén repült először, majd 1941 augusztusától a nyugati hadszíntéren került harci alkalmazásra, ahol hamar bebizonyította, hogy a Spitfire-t is képes minden tekintetben felülmúlni.&amp;#8221;

- &amp;#8222;A Focker ismét mögé kerül és tüzet nyit, ezúttal a gépágyúból.&amp;#8221;

- 1. &amp;#8222;Focker&amp;#8221; kifejezés számomra ismeretlen!!! (De lehet, hogy tévedek!) Talán a Szerző a &amp;#8222;Fokker&amp;#8221; szóval keveri, ám az másik repülőgépgyártó megnevezése!!! Az FW 190-es beceneve &amp;#8222;Würger&amp;#8221; volt, vagy a magyarok &amp;#8222;Fókának&amp;#8221; hívták! Vagy egyszerűen csak &amp;#8222;Focke&amp;#8221;, de idézőjelben ajánlatos írni.
- 2. Mivel 2 db gépágyúja volt, ezért azokat többesszámban írjuk: &amp;#8222;A &amp;#8222;Focke&amp;#8221; ismét mögé kerül és tüzet nyit, ezúttal a gépágyúkból.&amp;#8221; (Bár én a teljes szövegben inkább a múlt időt használnám, de így is jó!)


- Amúgy összességében jó és érdekes cikk! Gratula hozzá!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Vélemények, hibák 2011 ápr. 14 09:11 #55786

Számvéber Norbert írta:
A Sturmtiger-cikkhez szólnék hozzá.
A típus Magyarországon is járt, sőt a szovjetek nálunk zsákmányolták a saját példányukat, ami ma Kubinkában van.

Üdv


Igen, így van! Én is olvastam a Haditechnika valamelyik tavalyi számában a kubinkai Sturmtigert!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Vélemények, hibák 2011 ápr. 14 09:15 #55787

Gipszj írta:
Elovastam a P-47 vs FW. cikket. Rengeteg elemi hiba van benne. Az USA tudomásom szerint nem 1942-ben kezdte Németo. bombázását. Az 1942-es évjáratú FW-ban egy 1700 LE startteljesítményű BMW 801 motor volt. A Junkers motor a FW 190-D9-ben jelent meg a háború végén.
Ezeken kívül van még benne elvi hiba bőven. (Pl. B-19es Európában nem szerepelt tudomásom szerint, volt viszont B-17) Egy FW 190-es ha belelőtt valamibe 200 lövedéket az már jóval korábban szétesett. A 20mm-es gépágyú-találatból nem kellett még 100 sem, hogy egy másik vadászgépet cafatokra tépjen.
A cikk helyesírása borzalmas, szinte nincs benne olyan szó ami hibátlan lenne.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2011-04-13 22:57


Igen a B-19-es biztos elütésből származik, és B-17-es akart lenni!
Amúgy az XB-19-ből, mint kísérleti bombázóból csak 1 db épült!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Vélemények, hibák 2011 ápr. 14 10:18 #55789

  • Nix
HunBütyök írta:
Na már megint a Múlt-kor... komolan mondom, a szenzációhajhászás nem unalmas már nekik? Na persze... drogos német hadsereg... meg táborlakókon való kísérletezés... Komolyan mondom, ezek a Múlt-korosok ...

Ennire le kell járatni szegén, szerencsétlen német katonákat? Na meg van-e rá bizonyíték... Norbi sem említette még sehol sem ezeket a tablettákat...&lt;br&gt;&lt;br&gt;Szerkesztette: koszta, Időpont: 2011-04-08 17:51


A \&quot;tablettázás\&quot; majdnem minden hadseregre jellemző volt akkoriban. Aki nem drogokkal tömte a katonáit, az alkoholt használt erre a célra. Az, hogy a németeket emelték ki annak köszönhető, hogy ők fejlesztették ki a D-IX. nevű amfetamint, amit tényleg foglyokon kísérleteztek ki. Valamint annak, hogy ők használtak először metamfetamin- és amfetaminszármazékokat katonai célokra 1938-ban. Remélem a cikkem kicsit helyrerakja a dolgokat, mert bizony volt a németeknél nagyobb mértékű amfetaminhasználó nemzet a világháborúban, mégpedig a japánok... ők egyébként sokkal nagyobb léptékben kísérleteztek a kínai civileken és a hadifoglyokon is, mint a német \&quot;kollégáik\&quot;.
Vagy akár említhetném a britek 1960-as években LSD-vel folytatott kísérleteit saját katonáikon... Ezekre mind van bizonyíték és még az Öböl-háborúban is volt példa a saját katonák ilyen módon való \&quot;felpörgetésére\&quot;. De ezért nem a \&quot;nácik\&quot; okolhatók, hiszen a hadviseléssel egyidős a különféle serkentők használata.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Vélemények, hibák 2011 ápr. 14 12:15 #55792

  • banditos
Ez a tablettázás még ma is megy.Egy egyszerű példa:Idegméreg ellen!Igaz ez nem a drogokkal kerülhető össze!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Vélemények, hibák 2011 ápr. 14 13:04 #55796

  • Magyarharcos
Kamikaze írta:
Hibák, észrevételek a &amp;#8222;P-47 vs. Fw-190, avagy a magányos pilóta esete az ásszal szemben&amp;#8221; c. cikkhez:

- &amp;#8222;A gép elsőnek 1939. június 1-jén repült, és a Nyugati-hadjáratban már részt is vett, és az Angliai csatában bebizonyította, hogy a Spitfire-t is le tudja hagyni minden tekintetben.&amp;#8221;

- 1. A Nyugati-hadjárat alatt általában az 1940 tavaszán kezdődő, és 1940 nyarán befejeződő szárazföldi hadműveleteket (Belgium, Hollandia, Franciaország lerohanása) értjük.
2. Az angliai légi csata szűkebb értelemben 1940 nyarán-őszén zajlott, utána már csak az ún. &amp;#8222;Blitz&amp;#8221; zajlott (azaz éjszakai bombázások) 1941 közepéig.
3. Az FW 190-essel (kötőjel nélkül írjuk!) felszerelt első alakulat 1941 augusztusában állt szolgálatba Franciaországban.
4. Ezekből következik, hogy a fenti megfogalmazás helytelen és nem jó!! Helyesen talán így hangzana: &amp;#8222;A gép 1939. június 1-jén repült először, majd 1941 augusztusától a nyugati hadszíntéren került harci alkalmazásra, ahol hamar bebizonyította, hogy a Spitfire-t is képes minden tekintetben felülmúlni.&amp;#8221;

- &amp;#8222;A Focker ismét mögé kerül és tüzet nyit, ezúttal a gépágyúból.&amp;#8221;

- 1. &amp;#8222;Focker&amp;#8221; kifejezés számomra ismeretlen!!! (De lehet, hogy tévedek!) Talán a Szerző a &amp;#8222;Fokker&amp;#8221; szóval keveri, ám az másik repülőgépgyártó megnevezése!!! Az FW 190-es beceneve &amp;#8222;Würger&amp;#8221; volt, vagy a magyarok &amp;#8222;Fókának&amp;#8221; hívták! Vagy egyszerűen csak &amp;#8222;Focke&amp;#8221;, de idézőjelben ajánlatos írni.
- 2. Mivel 2 db gépágyúja volt, ezért azokat többesszámban írjuk: &amp;#8222;A &amp;#8222;Focke&amp;#8221; ismét mögé kerül és tüzet nyit, ezúttal a gépágyúkból.&amp;#8221; (Bár én a teljes szövegben inkább a múlt időt használnám, de így is jó!)


- Amúgy összességében jó és érdekes cikk! Gratula hozzá!



De azért három sör után nehezen jött meg az ihlet! Haver meg szerezte a jogsiját, és azt ünnepeltük, én meg kissé piásan eszembe jutott ez. Akkor lett kész mikor Kosztának elküldtem! <br><br>Szerkesztette: Magyarharcos, Időpont: 2011-04-14 15:04
Téma zárolva.

Válasz/Re:Vélemények, hibák 2011 ápr. 14 17:14 #55805

  • Gipszj
A Fw 190-nek a \&quot;D\&quot; kivételével tudomásom szerint négy gépágyúja és két géppuskája volt.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Vélemények, hibák 2011 ápr. 15 08:50 #55827

Magyarharcos írta:
Kamikaze írta:
Hibák, észrevételek a &amp;#8222;P-47 vs. Fw-190, avagy a magányos pilóta esete az ásszal szemben&amp;#8221; c. cikkhez:

- &amp;#8222;A gép elsőnek 1939. június 1-jén repült, és a Nyugati-hadjáratban már részt is vett, és az Angliai csatában bebizonyította, hogy a Spitfire-t is le tudja hagyni minden tekintetben.&amp;#8221;

- 1. A Nyugati-hadjárat alatt általában az 1940 tavaszán kezdődő, és 1940 nyarán befejeződő szárazföldi hadműveleteket (Belgium, Hollandia, Franciaország lerohanása) értjük.
2. Az angliai légi csata szűkebb értelemben 1940 nyarán-őszén zajlott, utána már csak az ún. &amp;#8222;Blitz&amp;#8221; zajlott (azaz éjszakai bombázások) 1941 közepéig.
3. Az FW 190-essel (kötőjel nélkül írjuk!) felszerelt első alakulat 1941 augusztusában állt szolgálatba Franciaországban.
4. Ezekből következik, hogy a fenti megfogalmazás helytelen és nem jó!! Helyesen talán így hangzana: &amp;#8222;A gép 1939. június 1-jén repült először, majd 1941 augusztusától a nyugati hadszíntéren került harci alkalmazásra, ahol hamar bebizonyította, hogy a Spitfire-t is képes minden tekintetben felülmúlni.&amp;#8221;

- &amp;#8222;A Focker ismét mögé kerül és tüzet nyit, ezúttal a gépágyúból.&amp;#8221;

- 1. &amp;#8222;Focker&amp;#8221; kifejezés számomra ismeretlen!!! (De lehet, hogy tévedek!) Talán a Szerző a &amp;#8222;Fokker&amp;#8221; szóval keveri, ám az másik repülőgépgyártó megnevezése!!! Az FW 190-es beceneve &amp;#8222;Würger&amp;#8221; volt, vagy a magyarok &amp;#8222;Fókának&amp;#8221; hívták! Vagy egyszerűen csak &amp;#8222;Focke&amp;#8221;, de idézőjelben ajánlatos írni.
- 2. Mivel 2 db gépágyúja volt, ezért azokat többesszámban írjuk: &amp;#8222;A &amp;#8222;Focke&amp;#8221; ismét mögé kerül és tüzet nyit, ezúttal a gépágyúkból.&amp;#8221; (Bár én a teljes szövegben inkább a múlt időt használnám, de így is jó!)


- Amúgy összességében jó és érdekes cikk! Gratula hozzá!



De azért három sör után nehezen jött meg az ihlet! Haver meg szerezte a jogsiját, és azt ünnepeltük, én meg kissé piásan eszembe jutott ez. Akkor lett kész mikor Kosztának elküldtem! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Szerkesztette: Magyarharcos, Időpont: 2011-04-14 15:04



Én csak építő jellegű \&quot;kritikákat\&quot; (pontatlanságokat) fogalmaztam meg a jobbítás szándékával!

Amúgy Ön dönt: Iszik vagy vezet, öööö akarom mondani cikket ír!!! (Ezek alapján kijelenthetjük, hogy a kettő együtt nem szerencsés! )
Téma zárolva.

Válasz/Re:Vélemények, hibák 2011 ápr. 15 10:10 #55833

  • Magyarharcos
Rosszul mondod!
\&quot;Ön dönt, iszik, vagy vezet! De egyszerre a hármat ne csinálja!\&quot;
Téma zárolva.

Válasz/Re:Vélemények, hibák 2011 ápr. 18 07:40 #55997

Magyarharcos írta:
Rosszul mondod!
\&quot;Ön dönt, iszik, vagy vezet! De egyszerre a hármat ne csinálja!\&quot;


Jogos! Igazad van! Köszi a pontosítást!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Vélemények, hibák 2011 ápr. 24 11:59 #56256

  • Magyarharcos
Találtam egy hibát a Podeba cirkálóba:
\&quot;grátáttalálatok\&quot;.
Ez mit akar jelenteni?
Vagy csak volt egy nyelv újítás és lemaradtam róla?
Téma zárolva.

Válasz/Re:Vélemények, hibák 2011 ápr. 24 12:00 #56257

  • Magyarharcos
Van még egy pár ilyen témájú történetem, majd megírom őket, de most a Los Angelesi csatához gyűjtök anyagot. (Nem a most mozikba kerülő undormány.)
Téma zárolva.

Válasz/Re:Vélemények, hibák 2011 ápr. 24 16:33 #56263

  • koi
Magyarharcos írta:
Találtam egy hibát a Podeba cirkálóba:
\&quot;grátáttalálatok\&quot;.
Ez mit akar jelenteni?
Vagy csak volt egy nyelv újítás és lemaradtam róla?
Mgayarharcos,ez egy nyelvtani törvény,úgy hívják,rövidülés.Igaz,nem vagy nyelvtantanár,de szerintem erre a szóösszetételre is vonatkozik.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Vélemények, hibák 2011 ápr. 25 14:17 #56270

  • Zeki
Ez a szó hogy gránáttalálatok nyelvtani rövidülés? Magyarnak igaza van ez a szó nem teljesen korrekt. \&quot;gránáttalálatok\&quot; értem hogy a lövedékekre akarja használni, ha jól sejtem, de....nem kellett volna felesleges rövidítéssel élnie. Még nem olvastam a cikket, de ezek után csak azért is.
Téma zárolva.
Az oldal megjelenítéséhez szükséges idő: 0.17 másodperc
Joomla templates by a4joomla