Az oldal semmilyen felelősséget nem vállal a hozzászólásokért!

Üdv, Vendég

TÉMA: Vélemények, hibák

Válasz/Re:Vélemények, hibák 2011 ápr. 25 14:48 #56271

  • Gipszj
Myoko nehézcirkáló osztály
A cikkben az átépítés előtti és utáni adatok keverednek.
A hajó standard vízkiszorítása átépítés előtt/után: 10940ts/13000 ts (ts=hosszú tonna)
Bevetési(szerkesztési) vízkiszorítása átépítés előtt/után: 13281ts/14743ts (A max. ennél több volt)
Szélessége átépítés előtt/után: 18,99m/20,73m
Max. merülés átépítés előtt/után: 6,23m/6,32m
Max. sebessége átépítés előtt/után: 35,5kn/33,8kn (feltételezem, hogy ez a 12 órás sebessége)
Tüzelőanyag: 2470ts
Hatótávolság 6500 tengeri mérföld 14 kn sebességgel.
A hajó legnagyobb hosszúsága 203,76 m (A cikkben szereplő az el van írva, 2010,8m)
Az első mondata a cikknek gondolom elírás, A Myoko egy 10 160 tonnás cirkálóosztály nehézhajója volt. Feltételezem, hogy a szándék nehézcirkáló osztály hajója volt.
Az átépítésre elsősorban azért volt szükség mert az eredeti hajó nagyon fejnehéz volt ehhez a fedélzeti treheléshez. Ez főleg a japán hajókra volt jellemző, a washingtoni szerződés megengedte méretekbe minél több fegyvert akartak bezsúfolni. Másodsorban az átépítés oka a fegyverzet és gépek terén elért fejlődés volt.

...Pobeda december 15-én 15 gránáttalálattól elsüllyedt. ...
...Maradványait csak a világháború végén bontották szét. ...
... Egyik testvérhajója, a Pereszvjet 1904. december 7-én süllyedt el Port Artur kikötőjében gránáttalálatoktól. ...
... visszavásárolták és ismét ...
... egy német tengeralattjáró által telepített aknán robbant fel ... (bár ennél a mondatnál az eredeti fogalmazás sem rossz.

Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2011-04-25 16:51

Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2011-04-25 17:55

Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2011-04-25 18:04

Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2011-04-25 18:07

Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2011-04-25 18:10<br><br>Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2011-04-25 18:11
Téma zárolva.

Válasz/Re:Vélemények, hibák 2011 ápr. 25 15:50 #56274

  • Gipszj
A Java és testvérhajója a Sumatra még az első világháborús cirkálóknak megfelelően épült. Mindkét hajó részt vett a második világháború harcaiban. A Java az 1942. február 28-án a Jáva-tengeren vívott csatában veszett el. A Sumatra 1944. június 6-án a normandiai partraszállást fedező szövetséges flotta kötelékében szolgált, majd június 9-én -hullámtörő hajóként- saját legénysége süllyesztette el.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Vélemények, hibák 2011 ápr. 26 06:12 #56284

Gipszj írta:
Myoko nehézcirkáló osztály
A cikkben az átépítés előtti és utáni adatok keverednek.
A hajó standard vízkiszorítása átépítés előtt/után: 10940ts/13000 ts (ts=hosszú tonna)
Bevetési(szerkesztési) vízkiszorítása átépítés előtt/után: 13281ts/14743ts (A max. ennél több volt)
Szélessége átépítés előtt/után: 18,99m/20,73m
Max. merülés átépítés előtt/után: 6,23m/6,32m
Max. sebessége átépítés előtt/után: 35,5kn/33,8kn (feltételezem, hogy ez a 12 órás sebessége)
Tüzelőanyag: 2470ts
Hatótávolság 6500 tengeri mérföld 14 kn sebességgel.
A hajó legnagyobb hosszúsága 203,76 m (A cikkben szereplő az el van írva, 2010,8m)
Az első mondata a cikknek gondolom elírás, A Myoko egy 10 160 tonnás cirkálóosztály nehézhajója volt. Feltételezem, hogy a szándék nehézcirkáló osztály hajója volt.
Az átépítésre elsősorban azért volt szükség mert az eredeti hajó nagyon fejnehéz volt ehhez a fedélzeti treheléshez. Ez főleg a japán hajókra volt jellemző, a washingtoni szerződés megengedte méretekbe minél több fegyvert akartak bezsúfolni. Másodsorban az átépítés oka a fegyverzet és gépek terén elért fejlődés volt.

...Pobeda december 15-én 15 gránáttalálattól elsüllyedt. ...
...Maradványait csak a világháború végén bontották szét. ...
... Egyik testvérhajója, a Pereszvjet 1904. december 7-én süllyedt el Port Artur kikötőjében gránáttalálatoktól. ...
... visszavásárolták és ismét ...
... egy német tengeralattjáró által telepített aknán robbant fel ... (bár ennél a mondatnál az eredeti fogalmazás sem rossz.

Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2011-04-25 16:51

Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2011-04-25 17:55

Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2011-04-25 18:04

Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2011-04-25 18:07

Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2011-04-25 18:10&lt;br&gt;&lt;br&gt;Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2011-04-25 18:11



Szeretnék kérdezni tőled, Gipszj. Milyen forrás alapján írtad ezt?
Téma zárolva.

Válasz/Re:Vélemények, hibák 2011 ápr. 26 14:51 #56301

A Java holland könnyűcirkáló c. cikknél lemaradt a technikai adatoknál a személyzet száma!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Vélemények, hibák 2011 ápr. 26 18:09 #56306

  • Gipszj
cserpakszabi írta:
Gipszj írta:
Myoko nehézcirkáló osztály
A cikkben az átépítés előtti és utáni adatok keverednek.
A hajó standard vízkiszorítása átépítés előtt/után: 10940ts/13000 ts (ts=hosszú tonna)
Bevetési(szerkesztési) vízkiszorítása átépítés előtt/után: 13281ts/14743ts (A max. ennél több volt)
Szélessége átépítés előtt/után: 18,99m/20,73m
Max. merülés átépítés előtt/után: 6,23m/6,32m
Max. sebessége átépítés előtt/után: 35,5kn/33,8kn (feltételezem, hogy ez a 12 órás sebessége)
Tüzelőanyag: 2470ts
Hatótávolság 6500 tengeri mérföld 14 kn sebességgel.
A hajó legnagyobb hosszúsága 203,76 m (A cikkben szereplő az el van írva, 2010,8m)
Az első mondata a cikknek gondolom elírás, A Myoko egy 10 160 tonnás cirkálóosztály nehézhajója volt. Feltételezem, hogy a szándék nehézcirkáló osztály hajója volt.
Az átépítésre elsősorban azért volt szükség mert az eredeti hajó nagyon fejnehéz volt ehhez a fedélzeti treheléshez. Ez főleg a japán hajókra volt jellemző, a washingtoni szerződés megengedte méretekbe minél több fegyvert akartak bezsúfolni. Másodsorban az átépítés oka a fegyverzet és gépek terén elért fejlődés volt.

...Pobeda december 15-én 15 gránáttalálattól elsüllyedt. ...
...Maradványait csak a világháború végén bontották szét. ...
... Egyik testvérhajója, a Pereszvjet 1904. december 7-én süllyedt el Port Artur kikötőjében gránáttalálatoktól. ...
... visszavásárolták és ismét ...
... egy német tengeralattjáró által telepített aknán robbant fel ... (bár ennél a mondatnál az eredeti fogalmazás sem rossz.

Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2011-04-25 16:51

Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2011-04-25 17:55

Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2011-04-25 18:04

Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2011-04-25 18:07

Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2011-04-25 18:10&lt;br&gt;&lt;br&gt;Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2011-04-25 18:11



Szeretnék kérdezni tőled, Gipszj. Milyen forrás alapján írtad ezt?
A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.
Csatolmányok:
Téma zárolva.

Válasz/Re:Vélemények, hibák 2011 ápr. 26 18:10 #56307

  • Gipszj
Előzőhöz A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.
Csatolmányok:
Téma zárolva.

Válasz/Re:Vélemények, hibák 2011 ápr. 27 06:37 #56315

Gipszj írta:
Előzőhöz A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.



Igen. Csak annyi a gond, hogy ha több szakkönyvet összehasonlítunk, bizony vannak kisebb, sokszor nagyobb különbségek is. Ember legyen a talpán az, aki megmondja, melyik a jó adat.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Vélemények, hibák 2011 ápr. 27 06:39 #56316

Kamikaze írta:
A Java holland könnyűcirkáló c. cikknél lemaradt a technikai adatoknál a személyzet száma!


Tényleg, köszönöm az észrevételt.
A személyzet létszáma: 504 fő.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Vélemények, hibák 2011 ápr. 27 06:58 #56317

cserpakszabi írta:
Kamikaze írta:
A Java holland könnyűcirkáló c. cikknél lemaradt a technikai adatoknál a személyzet száma!


Tényleg, köszönöm az észrevételt.
A személyzet létszáma: 504 fő.


Nincs mit!
Én meg a gyors javítást köszönöm!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Vélemények, hibák 2011 máj. 07 13:13 #56536

  • Nix
A M. kir. eje. alakulat története című témában Researcher által felvetett hibára szeretnék reagálni, mely szerint idézem:

\&quot;A magyar királyi honvéd ejtőernyős alakulatának története című írással kapcsolatban egy apróbb észrevétel:
az \&quot;ugrótorony Rákoson\&quot; című kép nem az ejtőernyős leventék számára felállított ugrótornyot ábrázolja.

Filmhíradó az ugrótoronyról:

filmhiradok.nava.hu/watch.php?id=5145

Üdv,

Zsolt\&quot;

A válaszom a következő: Ez ugyanaz az ugrótorony ami a filmhíradóban is látható. Bár én a cikkben konkrétan sehol sem utaltam rá úgy, mint a leventék kizárólagos használatában lévő eszközre, idézem:

\&quot;Ezzel párhuzamosan Pesten, a Rákosi gyakorlótéren kerülne felállításra egy ugrótorony is, melyet közösen használt volna az ejtőernyős alakulat, valamint a civil szervezetek, mint a leventemozgalom, vagy egyéb repülés, ejtőernyőzés iránt érdeklődő csoport. Ezzel megoldottá vált volna az esetleges utánpótlás kinevelése is.\&quot;

A képem forrása az 1944-ben megjelent mű, Jánosy István: A repülés abc-je. című kötete, melynek 185. oldalán található ez a kép. A képaláírás a következő: \&quot;Leventéink ugrótornya Rákoson\&quot;.
Remélem ezek elég meggyőző érvek arra vonatkozóan, hogy a cikkemben szereplő ugrótorony azonos a filmhíradóban lévővel. Köszönöm a kritikát, valamint a felvételt, már régóta kerestem!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Vélemények, hibák 2011 máj. 07 13:22 #56537

  • koi
nem akarok türelmetlennek tűnni,de szeretném megkérdezni,hogy a Kosztának elküldött legutóbbi cikkeim mikor kerülnek fel?
Téma zárolva.

Válasz/Re:Vélemények, hibák 2011 máj. 07 15:07 #56538

  • koszta
koi írta:
nem akarok türelmetlennek tűnni,de szeretném megkérdezni,hogy a Kosztának elküldött legutóbbi cikkeim mikor kerülnek fel?


Melyik cikkekre gondolsz pontosan? A Szu-ról tudok.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Vélemények, hibák 2011 máj. 07 15:58 #56542

  • koi
Az Szu ugye,a két Semovente,a Gotha Go 244,aztán a Cruiser Ram Tank I.Egyet még nem küldtem el,az Arado Ar 95.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Vélemények, hibák 2011 máj. 07 19:09 #56558

  • Magyarharcos
koi írta:
Az Szu ugye,a két Semovente,a Gotha Go 244,aztán a Cruiser Ram Tank I.Egyet még nem küldtem el,az Arado Ar 95.


Sok a szabad időd? Én még csak félig jutottam el bő 2 hónap alatt a Los Angelesi csatáról szóló cikkemhez. Jövőhéten már tényleg neki állok.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Vélemények, hibák 2011 máj. 10 18:48 #56636

  • Gipszj
Kiegészítés a Hyuga osztályhoz. (Adatok sorrendje: eredeti, első átépítés után (1926-28), második átépítés után (1934-36))
Standard vízkiszorítás 29980 ts,36000ts, 35350ts
Konstrukciós vízkiszorítás: 31 260 ts, -,-
Maximális vízkiszorítás:32063ts,39657ts,38676ts
Vízvonal hossza:205,7m, 213,4m,213,4m
Összes hossz:208,2m, 215,8m, 219,6m
Szélesség:28,7m, 33,8m, 33,8m
Merülés: 8,8m, 9,2m, 9,3m
Hatótávolság:9680tmf/14kn, 7870tmf/16kn, 9450tmf/16kn
Legénység:1360 fő, 1376 fő,1463 fő
Főgépek: 24 Kansai kazán, 4 Parsons turbina max. 56000LE csavartengelyen mérve, u.a., 8 Kanpon kazán 4 Kanpon turbina, 80825 LE csavartengelyen mérve
Sebessége:23,6 kn, -, 25,3kn
Fegyverzet: 12x356 mm/L45, másod és harmadrendű fegyverzet erősen változó.
Átépítés után (1943) főfegyverzet 8x356mm/L45
Oldalpáncél:76-305mm, felső páncélfedélzet:51 mm, alsó páncélfedélzet:32mm, 1934-36 átépítés után alsó páncélfedélzet gépház és lőszerkamrák fölött 120mm-ig megerősítve.
Az 1934-36-os átépítés során a nehéztüzérségnél a csőemelkedés maximuma 30-ról 43 fokra, a másodlagos tüzérségnél 20-ról 30 fokra változott. A hajótestet meghosszabbították a karcsúság (sebesség) növelése érdekében. A számított növekedés 1,7 kn volt.
Hidroplán anyahajóként minden katapult 2 percenként tudott egy gépet indítani.

Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2011-05-10 21:47

Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2011-05-10 22:01

Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2011-05-10 22:11<br><br>Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2011-05-12 21:11
Téma zárolva.
Az oldal megjelenítéséhez szükséges idő: 0.13 másodperc
Joomla templates by a4joomla