Az oldal semmilyen felelősséget nem vállal a hozzászólásokért!

Üdv, Vendég

TÉMA: Vélemények, hibák

Válasz/Re:Vélemények, hibák 2011 máj. 26 08:08 #56876

Gipszj írta:
Kamikaze írta:
Oké! Jogosak a felvetéseid!
De én is pontosítanék néhány dolgot!
A V1-et is kötőjel nélkül írjuk!
De valóban nem rakéta volt! A pulzáló sugárhajtómű helyett magyarul (magyarosan) a lüktető-sugárhajtóművet írnám! Te egyszerűen átvetted az angol \"pulsejet engine\" kifejezést.
Cm - mm oké!
A Ta 154-es kétmotoros géppel is csak kísérleteztek (!), és nem rendszeresítették az ágyút! És ez nagy különbség!
Egymotoros gépről szerintem szó sem volt!<br><br>Szerkesztette: Kamikaze, Időpont: 2011-05-24 12:06

Alapvetően a fogalmazásom pontosságával van baj. Tulajdonképpen körbe akartam járni a témát, de ez nem igazán derül ki a hozzászólásomból. Egyébként az egyik ágyúnál meg van említve egy egyhajtóműves is, a He 162 Volksjager, de ezzel együtt is félreérthetően fogalmaztam.
Újraolvastam az irományom és sajnálattal be kellett, hogy lássam, a szövegemben a Ta 154-t egymotorosként emlegetem. Sajnálatos, annál is inkább, mert a Ta 154-ről viszonylag részletes anyaggal rendelkezem, onnan vettem a ragasztó problémát is.<br><br>Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2011-05-25 20:35



Oké! Rendben! Ezt megbeszéltük! Legalább \"kiveséztük\" a témát!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Vélemények, hibák 2011 máj. 26 11:00 #56878

  • Liberator
Kamikaze írta:
Hibák, javítások:

Heinkel He 177 \'Greif\' nehézbombázó c. cikk:

- „A Luftwaffe már az 1930-as években hatalmas fegyverkezésbe kezdett, azonban csak a háború második felében érezte szükségét a stratégiai nehézbombázok kifejlesztésének.” Pontosítsunk: a hatalmas fegyverkezés az 1930-as évek közepétől (versailles-i szerződés felrúgása után) kezdődött! Ha csak „sima” (rejtett formájú) fegyverkezésről beszélünk, akkor a fenti megállapítás helyes! Stratégiai magyarul hadászati (a fordító a strategic angol szakkifejezést valamilyen okból /lustaság, vagy nincs tisztában vele/ nem ültette át magyarra)! „…csak a háború második felében érezte szükségét a stratégiai nehézbombázok kifejlesztésének.” – a Szerző nincs tisztában a Versailles-i fegyverkezésre vonatkozó korlátozásokkal, valamint a német villámháborús elméletekkel. A versailles-i békediktátum megtiltotta ugyanis a nagy-teljesítményű motorok (pl. nehézbombázókhoz való) fejlesztését, gyártását! Így nehéz lett volna! Ezen kívül az 1930-as évek közepén voltak ugyan törekvések, és próbálkozások, ám a „Blitzkrieg” kidolgozása után ezek az elképzelések háttérbe szorultak, mivel megváltoztak a hadászati elvek. A légierő szorosan együttműködött a szárazföldi csapatokkal, gépesített alakulatokkal és gyors, átütő sikereket tudtak elérni. Maga a tagmondat önmagában jó is, ámbár a hadászati nehézbombázók szükségét azért mindig is érezték, nemcsak a háború második felében. Max. akkor döbbentek rá igazán, hogy talán hiba volt hanyagolni a kérdést! (De akkor még a német gazdasági lehetőségekről nem is beszéltünk… Bonyolult és összetett dolog! Így utólag könnyű ítéletet alkotni, megmondani a helyeset!)
- „1941-ben az RLM és Hermann Göring egy olyan pályázatott írtak ki, amely a mérnökök összes tudását igényelte.” – Azért mert Göring a Luftwaffe főparancsnoka volt, attól még nem ő (személyesen) írta ki a repülőgép-tervezési pályázatokat! Max. ő is jóváhagyta! (De sok vizet nem zavart!) Az RLM-nek volt pl. egy „Technische Amt” nevű hivatala, amely az új repülőgépek fejlesztéséért felelt. Na most ott voltak különböző beosztású (repülő) mérnöki papírokkal rendelkező emberek (pl. a Luftwaffe főmérnöke stb.), akik a különféle (repülőgépgyári) tervezeteket, modelleket, prototípusokat stb. elbírálták, hogy technikailag megvalósíthatók-e! Göring bár kiváló I. vh-s pilóta volt, de őszintén megmondva a repülőgép-építéshez nem értett! Mint, ahogy a pilóták többsége sem!
- Zuhanóbombázó szót egybe írjuk
- A nehézbombázó és a zuhanóbombázó feladatkör egészen más szerkezetű és felépítésű gépet igényel. Ezért furcsa, hogy miért erőltették a németek a He 177-et ez utóbbi feladatkörben is… Végülis Göring erőltette a már futó programot!)
- „Viszont a próbapadon nagyon megbízhatatlannak bizonyult motor rendszerint kigyulladt, és ha erőltették a motort, akkor leállt. Így nem tudták pontosan, mit bír a motor. Erre semmilyen körülmények között sem lehetett azt mondani, hogy üzembiztos, de még azt se, hogy kísérleti repülésre alkalmas.” – Ez elég zavaros megfogalmazás… (Azt mindenesetre tudták, mikor gyullad ki…) A lényeg: a motor megbízhatatlanul működött, és nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. A repülőgép állandó problémás „részei” a motorok voltak! Ennek ellenére a kísérleti repüléseken mégis kipróbálták….
- „Ernst Heinkel ellenezte Herman Göringnek, hogy ne kerüljön sorozatgyártásra a típus, de Herman Göring nem engedett és elkezdődött a sorozatgyártás.” – fogalmazás!!!
- „Összesen 8 db nullszériás példány készült el, majd megkezdődtek a próbarepülések.” – inkább berepülések.
- „A 8 gépből 6 lezuhant, 1-nek pedig leálltak motorjai, és kényszerleszállást hajtottak végre vele. Más esetben soha többé nem került volna az RLM asztalára, de a Luftwaffe engedélyezte a további gépek elkészítését.” – átfogalmazás!!! – és inkább: a Luftwaffe felső vezetése.
- „Nem véletlen, hiszen ha elindult egy kötelék, ami kb. 20 gépből állt, abból 3 fel sem tudott szállni, 5-öt lelőttek az ellenséges vadászok, 8 kigyulladva lezuhant, 1 kényszerleszállást hajtott végre, és csupán 3 tért vissza a bázisra, ami közül 2 valószínűleg a következő bevetéskor megsemmisült.” – gondolom ez volt a legkirívóbb eset! De én a „ha” helyett inkább az „előfordult olyan eset is, amikor…” szavakat használnám!
- „Bár a gép műszaki fejlettsége engedte, hogy éjjel-nappal használják, mégis a motorhiba olyan súlyos volt, hogy legtöbbször nem kapott engedélyt a felszállásra.” – a gép műszaki berendezésein, illetőleg a pilóták képzettségén múlott elsősorban, hogy melyik napszakban használják!
- „A kényes motor nagyon gondos ápolásra szorult, így tábori futópályák közelében nem lehetett karbantartani.” – A tábori futópályák – plusz pont a Szerzőnek!! (ez a helyes kifejezés!) Kisebb javításokat (karbantartásokat) azért el lehetett végezni, de pl. az élettartam növelő, nagy szerízeléseket (amik motor kiépítéssel jártak) valóban nem lehetett! (Ez más típusoknál is így volt! Tábori repülőtéren nincs olyan szerviz-háttér, mint egy gyárban, üzemben!)
- „A keleti fronton 700 gép volt szolgálatban, 1942-től. De 1943-ra már alig 57 gép volt hadba fogható.” – pontosabban: 700 példánya szolgált a keleti fronton, de nem egy időben, hanem a háború évei alatt összesen!
- „Gyártását 1944. szeptemberében leállították, anyaghiány miatt. 1944 októberében kivonták a szolgálatból. A gépeket különleges alakulatok még 1945-ben is használták (pl. KG 200).” – 1944 közepén/végén minden bombázó (!) gyártását leállították, kivéve a sugárhajtású gépekét! Ha kivonnak valamit a Luftwaffe szolgálatából, akkor már a KG 200-nál sem repül!!
- A szöveg teljes átfogalmazása szükséges, mert a nyelvezetén igencsak érződik, hogy az idegen-nyelvű fordítást nem mindenhol sikerült a magyarba átültetni!


Köszi, javítva.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Vélemények, hibák 2011 máj. 27 14:53 #56925

Nincs mit!
És egy kis újabb munka:

Kiegészítések

Heinkel He 219 \'Uhu\' éjszakai vadászgép c. cikkhez:


- A He 219-essel számtalan új technológiát vezettek be. Ez volt a Luftwaffe első, csapatszolgálatába állított repülőgépe orrfutóval, valamint ez volt a világ első katapultüléssel felszerelt gépe. (Ezek a legfontosabbak!!!)
- Wener Streib őrnagy 1943. június 11-12-én éjjel a He 219 V9 prototípussal 5 db brit Avro Lancaster nehézbombázót lőtt le, míg hat bevetés alatt az 1. éjszakai vadászezred (1. NJG) pilótái további 20 db repülőgépet semmisítettek meg.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Vélemények, hibák 2011 jún. 03 09:59 #57083

Javítások, hibák:

Henschel Hs 129 csatarepülő c. cikk:

- csatarepülőgép (a címben)
- hajtómű helyett motor (technikai adtok)



Junkers Ju 52 szállítógép c. cikk:

- a kapacitás helyett inkább szállító kapacitás, vagy magyarosan szállítható személyek száma
- „…közötti jelzésekkel használta, bombázó- szállító- és ejtőernyős-ugratógépként.” – felsorolás: kimaradtak a vesszők! – „…közötti jelzésekkel használta, bombázó-, szállító-, és ejtőernyős-ugratógépként.”


Junkers Ju 87 \'Stuka\' zuhanóbombázó c. cikk:

- „hajlított szárnyú” helyett inkább: tört szárnyú (vagy fordított sirály-szárnyú = inverted gull wings)
- „80 fokos zuhanás közben” – én max. 90 fokosról is olvastam!
- „a második világháború legfélelmetesebb fegyverévé vált.” – inkább „a második világháború egyik legfélelmetesebb fegyverévé vált.” – de ez is max. a háború elején! Már az angliai légi csatában akkora veszteségeket szenvedtek el a Stuka-alakulatok, hogy ki kellett őket vonni a nyugati frontról (elsősorban az alacsony sebessége miatt)! Ellenben keleten a háború végéig használták! Persze más feladatkörökben is (pl. páncélvadász).
- „Zuhanás közben a kiterjesztett fékszárnyak…” – inkább kiengedett fékszárnyak (zuhanóféklapok)
- Kimaradt egy fontos dolog: a célra zuhanás után egy légnyomást érzékelő automatika vette ki a gépet a zuhanásból, mert a pilóta akkora terhelést kapott, hogy rövid időre akár el is ájulhatott, és a gép „felrántása\" után pár másodpercig cselekvőképtelenné vált.
- „A dunkerque-i kiürítést azonban nem sikerült megakadályozniuk.” – ez így eléggé hatásvadász megfogalmazás!!! (Más típusoknak sem sikerült! Sőt a német hadseregnek sem!! Talán nem is akarták, vagy nem is tudták megakadályozni! Hitler is inkább a békeajánlatra várt….)



Junkers Ju 88 bombázó repülőgép c. cikk:

- Ju 88 (kötőjel nélkül írjuk, szövegben kötőjellel is szerepel)
- A technikai adatoknál itt jó lett volna legalább az altípust is megnevezni, mivel rengeteg változata volt!



Messerschmitt Bf 109 vadászrepülőgép c. cikk:

- „Willi Messerschmitt professzor repülőgépgyárában fejlesztették ki az első folyadékhűtéses Jumo 210-es és DB 600-as (Daimler-Benz) nagy teljesítményű V-motorokat, amelyeket a polgári Bf 108-as repülőgépben próbáltak ki…” – ez így nem igaz!!! Az említett motorokat a Junkers és a Daimler-Benz AG. (nevében is benne van!!!) cégeknél fejlesztették ki!
- Adolf Galland altábornagy a 104 légi győzelmét nemcsak Bf 109-essel, hanem pl. Me 262-el is aratott!
- A technikai adatoknál itt jó lett volna legalább az altípust is megnevezni, mivel rengeteg változata volt!
- Meg lehetett volna említeni, hogy a világ legnagyobb számban gyártott vadászrepülőgépe a Bf 109-es volt! Kb.: 33-35.000 db-ot gyártottak belőle (ebben minden benne van). /Ezt egyedül az Il-2-es csatarepülőgép múlta felül, a maga 41.000 (vagy még több) db-os mennyiségével!/
Téma zárolva.

Válasz/Re:Vélemények, hibák 2011 jún. 10 12:58 #57236

  • banditos
Repülőgép-anyahajók fejlődése
ebben a cikkben sok helyesírási hiba van
Téma zárolva.

Válasz/Re:Vélemények, hibák 2011 jún. 11 17:19 #57261

  • koi
A 653. nehéz páncélvadász hadosztály utolsó bekezdésében több hiba is van+a P-47 Thunderbolt helyett,ha rákattintok,a P-39 Airakobrát dobja ki,meg a Jagdtiger helyett a Hetzert adja...

Szerkesztette: koi, Időpont: 2011-06-11 19:22<br><br>Szerkesztette: koi, Időpont: 2011-06-11 19:24
Téma zárolva.

Válasz/Re:Vélemények, hibák 2011 jún. 12 08:14 #57266

  • Liberator
Koi, Banditos, Kamikaze köszönjük. Bár a repülőkhöz nem tudom melyik altípus kéne.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Vélemények, hibák 2011 jún. 12 09:13 #57271

  • koi
Ja,meg ugyanabban a cikkben a Sherman helyett az M3 Stuartot,a Pz.Kpfw.IV. helyett a Panzer I.-et adja ki.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Vélemények, hibák 2011 jún. 13 09:47 #57304

  • Com. Hakapeszi
Nem egy igazán lényeges dolog, de az olasz repülőgépeknél talán meg lehetne adni a nevük magyar megfelelőjét a teljesség kedvéért. A legegyszerűbb lenne a szövegben az olasz név után írni zárójelben és idézőjelben.
Alcione-Jégmadár
Lince-Hiúz
Cicogna-Gólya
Falco-Sólyom
Pipistrello-Denevér
Téma zárolva.

Válasz/Re:Vélemények, hibák 2011 jún. 14 08:36 #57321

  • Bazooka Joe
koi írta:
A 653. nehéz páncélvadász hadosztály utolsó bekezdésében több hiba is van+a P-47 Thunderbolt helyett,ha rákattintok,a P-39 Airakobrát dobja ki,meg a Jagdtiger helyett a Hetzert adja...


koi írta:
Ja,meg ugyanabban a cikkben a Sherman helyett az M3 Stuartot,a Pz.Kpfw.IV. helyett a Panzer I.-et adja ki.


Gratulálok annak, aki így linkelte a cikkemet. Vagy irigy volt, vagy részeg.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Vélemények, hibák 2011 jún. 14 19:26 #57340

  • Magyarharcos
Igaz nem az oldallal kapcsolat, de azért komoly!

Nézem este a televízió készülékben a híradót, és a következő a szalag cím:\&quot;Lezuhant egy II. világháborús vadász repülőgép\&quot; Persze közben sündörgök a konyhában, egyszer csak halom: \&quot;A gépen 9 utas tartózkodott, de mind annyian túl élték a földbe csapódást.\&quot; Na most mi van?! Nem tudok olyan vadász repülőgépről, amely több mint 3 fővel repült, nem hogy kilenccel. Akkor látom a gépet ami lezuhant, az agyamat szétröhögtem rajta. Egy négy motoros bombázó gépet, konkrétan egy B-17-es zuhant le. Gratula a hír szerkesztőnek! Egyszerűbb lett volna, ha csendben mard!
<br><br>Szerkesztette: Magyarharcos, Időpont: 2011-06-15 10:03
Téma zárolva.

Válasz/Re:Vélemények, hibák 2011 jún. 15 05:44 #57343

  • Számvéber Norbert
Magyarharcos írta:
Igaz nem az oldallal kapcsolat, de azért komoly!

Nézem este a televízió készülékben a híradót, és a következő a szalag cím:\&quot;Lezuhant egy II. világháborús vadász repülőgép\&quot; Persze közben sündörgök a konyhában, egyszer csak halom: \&quot;A gépen 9 utas tartózkodott, de mind annyian túl élték a földbe csapódást.\&quot; Na most mi van?! Nem tudok olyan vadász repülőgépről, amely több mint 3 fővel repült, nem hogy kilenccel. Akkor látom a gépet ami lezuhant, az agyamat szétröhögtem rajta. Egy négy motoros bombázó gépet, konkrétan egy B-19-es zuhant le. Gratula a hír szerkesztőnek! Egyszerűbb lett volna, ha csendben mard!


Szerintem az egy B-17-es volt... Ha már kifogásolsz...
Téma zárolva.

Válasz/Re:Vélemények, hibák 2011 jún. 15 06:16 #57344

Számvéber Norbert írta:
Magyarharcos írta:
Igaz nem az oldallal kapcsolat, de azért komoly!

Nézem este a televízió készülékben a híradót, és a következő a szalag cím:\&quot;Lezuhant egy II. világháborús vadász repülőgép\&quot; Persze közben sündörgök a konyhában, egyszer csak halom: \&quot;A gépen 9 utas tartózkodott, de mind annyian túl élték a földbe csapódást.\&quot; Na most mi van?! Nem tudok olyan vadász repülőgépről, amely több mint 3 fővel repült, nem hogy kilenccel. Akkor látom a gépet ami lezuhant, az agyamat szétröhögtem rajta. Egy négy motoros bombázó gépet, konkrétan egy B-19-es zuhant le. Gratula a hír szerkesztőnek! Egyszerűbb lett volna, ha csendben mard!



Szerintem az egy B-17-es volt... Ha már kifogásolsz...



Mintha elhangzott volna a közlésen a \&quot;repülő erőd\&quot; kifejezés, amit a B-17-esel illetnek a mai napig.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Vélemények, hibák 2011 jún. 15 08:03 #57345

  • Magyarharcos
Nane, megint 19-et írtam?! kösz hogy szóltatok a hibámér:) !
Téma zárolva.

Válasz/Re:Vélemények, hibák 2011 jún. 15 08:14 #57348

  • Zeki
Azért nézem...így visszaolvasva már nem is találtam a gikszert. : )
Téma zárolva.
Az oldal megjelenítéséhez szükséges idő: 0.16 másodperc
Joomla templates by a4joomla