Javítások, hibák:
Henschel Hs 129 csatarepülő c. cikk:
- csatarepülőgép (a címben)
- hajtómű helyett motor (technikai adtok)
Junkers Ju 52 szállítógép c. cikk:
- a kapacitás helyett inkább szállító kapacitás, vagy magyarosan szállítható személyek száma
- „…közötti jelzésekkel használta, bombázó- szállító- és ejtőernyős-ugratógépként.” – felsorolás: kimaradtak a vesszők! – „…közötti jelzésekkel használta, bombázó-, szállító-, és ejtőernyős-ugratógépként.”
Junkers Ju 87 \'Stuka\' zuhanóbombázó c. cikk:
- „hajlított szárnyú” helyett inkább: tört szárnyú (vagy fordított sirály-szárnyú = inverted gull wings)
- „80 fokos zuhanás közben” – én max. 90 fokosról is olvastam!
- „a második világháború legfélelmetesebb fegyverévé vált.” – inkább „a második világháború egyik legfélelmetesebb fegyverévé vált.” – de ez is max. a háború elején! Már az angliai légi csatában akkora veszteségeket szenvedtek el a Stuka-alakulatok, hogy ki kellett őket vonni a nyugati frontról (elsősorban az alacsony sebessége miatt)! Ellenben keleten a háború végéig használták! Persze más feladatkörökben is (pl. páncélvadász).
- „Zuhanás közben a kiterjesztett fékszárnyak…” – inkább kiengedett fékszárnyak (zuhanóféklapok)
- Kimaradt egy fontos dolog: a célra zuhanás után egy légnyomást érzékelő automatika vette ki a gépet a zuhanásból, mert a pilóta akkora terhelést kapott, hogy rövid időre akár el is ájulhatott, és a gép „felrántása\" után pár másodpercig cselekvőképtelenné vált.
- „A dunkerque-i kiürítést azonban nem sikerült megakadályozniuk.” – ez így eléggé hatásvadász megfogalmazás!!! (Más típusoknak sem sikerült! Sőt a német hadseregnek sem!! Talán nem is akarták, vagy nem is tudták megakadályozni! Hitler is inkább a békeajánlatra várt….)
Junkers Ju 88 bombázó repülőgép c. cikk:
- Ju 88 (kötőjel nélkül írjuk, szövegben kötőjellel is szerepel)
- A technikai adatoknál itt jó lett volna legalább az altípust is megnevezni, mivel rengeteg változata volt!
Messerschmitt Bf 109 vadászrepülőgép c. cikk:
- „Willi Messerschmitt professzor repülőgépgyárában fejlesztették ki az első folyadékhűtéses Jumo 210-es és DB 600-as (Daimler-Benz) nagy teljesítményű V-motorokat, amelyeket a polgári Bf 108-as repülőgépben próbáltak ki…” – ez így nem igaz!!! Az említett motorokat a Junkers és a Daimler-Benz AG. (nevében is benne van!!!) cégeknél fejlesztették ki!
- Adolf Galland altábornagy a 104 légi győzelmét nemcsak Bf 109-essel, hanem pl. Me 262-el is aratott!
- A technikai adatoknál itt jó lett volna legalább az altípust is megnevezni, mivel rengeteg változata volt!
- Meg lehetett volna említeni, hogy a világ legnagyobb számban gyártott vadászrepülőgépe a Bf 109-es volt! Kb.: 33-35.000 db-ot gyártottak belőle (ebben minden benne van). /Ezt egyedül az Il-2-es csatarepülőgép múlta felül, a maga 41.000 (vagy még több) db-os mennyiségével!/