Roland írta:
Zeki írta:
Minden japán azért nem. Agymosás áldozatai lettek csupán. Mint a németeknél, a szovjeteknél, az amerikaiaknál... mindenhol működik az agymosás.
Japánt nem sorolnám az agymosások áldozatai közé.
Nem gondolom, hogy egy korrekt császárságban ennek a veszélye fennállt.
Valóban nem az volt, igazad van. Egy más kultúra, egy más etika.
Azonban Japánt nem a császárok kormányozták, hanem korábban a sogunátus, majd a XIX. század közepe utántól, egy \"európai stílusú\" parlamentáris jellegű kormányzat.
Következésképpen japán nem volt \"korrekt császárság\", hanem 1868-tól egy modern állam, amely ennek ellenére fenntartotta a konfuciánus tiszteleti viszonyokat.
Japánt, Nagy-Britannia egyfajta analógiájaként kell felfogni (persze sok a különbség), élén éppen úgy a közvetlen politikai hatalmától megfosztott uralkodó áll, de a tényleges ügyvitel a minisztériumokban zajlik, a politika csinálói pedig valamilyen pártalakulatok.
Összegezve: A japán szellemiség kiváló alapja volt a militáns elképzeléseknek, mert a feltétlen tiszteleten alapuló társadalom érdemben nem kérdőjelezi meg vezetői döntését.
Ezzel élt vissza a Japánt irányító katonai-ipari szoldateszka.
A japán ember - sok évszázados \"dresszúra\" következtében - el sem tudott volna képzelni nagyobb szégyent, mint megadni magát a harcban!
Ezzel a császárt szentségtelenítette meg, és elvesztette az arcát, ezáltal megbélyegezte a saját családját!
Ez nem fanatizmus, a japán társadalom szövete, szocializációja, hierarchiája erre alapult, és alapul ma is, csak már \"szelídített\" formában!<br><br>Szerkesztette: Hajcihő, Időpont: 2010-09-01 19:50
Az utolsó mondatod tartalmazza az összes lényeges dolgot.
Az alatt, hogy \"szelídített\" formában azt érted, hogy Sóva császár volt az utolsó császár, aki politikai hatalommal bírt?